IMG09055576
 

 

 

 

انسیه شاه حسینی کارگردان حوزه دفاع مقدس سینما در گفت و گو با تهران پرس با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث دمیدن روح تازه در سینمای کشورمان شد، اظهار داشت: سینمای کشورمان تا قبل از انقلاب اسلامی مروج فرهنگ غربی در میان نسل جوان آن دوران بود و این فرهنگ، با فرهنگ ایرانی و اسلامی همسازگار نبود و به همین دلیل چنین سینمایی نتوانست موفق واقع شود اما ظهور انقلاب اسلامی در ایران، روحی تازه در کالبد سینمای کشور بود و توانست فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را در روح سینما بدمد.

وی ادامه داد: هر چقدر بتوانیم مطابق با فرهنگ و تاریخ کشورمان اقدام به فیلم سازی کنیم، همان اندازه موفق هستیم و آثارمان باید به آن درجه کیفی برسد که کشورهای خارجی هم اقدام به پخش آن به زبان مردمشان باشند.

شاه حسینی افزود: معتقدم در سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کارهای ماندگاری انجام شده است اما کافی نیست و همچنان می توان نسل امروز را از طریق سینما با نسل دیروز پیوند داد و توانست آن فرهنگ ارزشی و ماندگار را همچنان زنده نگه داشت.

این کارگردان کشورمان تصریح کرد: ما مردمی انقلابی و شهید پرور داریم که در همه برهه های زمانی یار و یاور انقلاب اسلامی بوده اند و شایسته است که قدردان مردم باشیم و نگذاریم که تحریم های ظالمانه و بین المللی باعث مشکلات معیشتی در میان آنان شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران به جهان اثبات کرد که مردم کشورمان مردمی غیور هستند که خودشان برای سرنوشت کشورشان تصمیم گیری می کنند و امیدوارم مسئولان قدردان این مردم عزیز کشورمان باشند.

انتهای پیام؛
کد خبر: ۳۸۵۴
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha