Screenshot_۲۰۲۱۰۱۲۶-۱۶۲۶۳۲_Google
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در برنامه آیین اختتامیه پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران اظهار کرد: من به عنوان فرزند تهران مفتحرم که شهرم میزبان چنین رویداد بین المللی است.

وی افزود: دربند، درکه و شاه عبدالعظیم و دیگر محله‌های تهران همه یادآور یک شهر پویا است. اصل اساسی در دیپلماسی وجود دارد که باید جهانی فکر کرد و محلی عمل کرد شاید هیچ پدیده‌ای همانند ویروس کرونا در دنیا نمی‌تواند به این دقت به ما بگوید که جهانی فکر کرد و محلی عمل کرد. سرنوشت سلامت فرد و محیط ما به یکدیگر وابسته است.

خطیب زاده خاطر نشان کرد: شهر سالم تنها یک مفهوم است؛ پاندمی کرونا سه نظریه آیا پایان عصر گفتگو جهانی است، آیا تغییر ماهوی در دنیا نخواهیم دید و نظریه بی تاثیری کرونا در جهان است‌. در بسیاری از حوزه ها همانند فضاهای غیرسنتی کرونا تاثیر گذار بوده است و در برخی از حوزه ها همانند گفتگو تاثیر نگذاشته است.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه به عنوان مسئول دیپلماسی شهری، شهرداری خود را شانه به شانه خود در این مسیر دیده است. دیپلماسی شهری یکی از بسترهای گفتگو میان تمدن ها و شهرها است. سازمان بین المللی فراوانی مسئولیت برگزاری رویدادهای این چنینی دارند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۸۱۴
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha