به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ در ماجرای سیلی خوردن سرباز در حال انجام وظیفه از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی مردم پیش از هر رسانه‌ای رسانه شدند و در دقایق اول این حادثه می توان گفت در سراسر کشور از این اتفاق تلخ مطلع شدند.
۲۰۲۱۰۱۲۶_۱۰۱۴۱۹

به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ در ماجرای سیلی خوردن سرباز در حال انجام وظیفه از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی مردم پیش از هر رسانه‌ای رسانه شدند و در دقایق اول این حادثه می توان گفت در سراسر کشور از این اتفاق تلخ مطلع شدند.


قانونگذار زیر گوش قانون زد

اگر به جای آن نماینده مجلس هر فرد دیگری به سرباز در حال انجام وظیفه دست درازی میکرد نیز مورد خشم اذهان عمومی قرار می‌گرفت اما زمانی که این اتفاق از سوی منتخب مردم صورت گرفت منجر به تشدید ناراحتی مرده شده است؛ زیرا مردم از منتخب خود انتظار بیشتری دارند.

پس از انتشار این خبر، علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس که به دلیل انجام وظیفه سرباز راهور به او سیلی زده بود، درباره آنچه رخ داده بیانیه‌ای منتشر کرد.

هر خری هستی برای خودت هستی


در بخشی از این بیانیه آمده است که سرباز خطاب به راننده این نماینده مجلس گفته است: "هر خری هست برای خودش هست، من راه نمی‌دهم."

این جمله که هر خری هستی برای خودت هستی در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت و مردم از آن به عنوان یک جمله مهم یاد کردند در یکی از توییت ها نوشته شده بود که باید این جمله را باید با طلا نوشت و بر سر در اتاق مسئولین نصب کرد.

پس از این بیانیه نیز ویدیوی  لحظه درگیری فیزیکی علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مجلس با سرباز راهور  منتشر شد که صداقت بیانیه این نماینده مجلس را زیر سوال برد و همین امر منجر به ناراحتی بیشتر مردم شد.

همه در برابر قانون مساوی هستند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار این ویدیو در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و ‎اولین مدافع حقوق آنهاست.


قالیباف ادامه داده است: در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی وبرخورد قانونی خواهد کرد.

لزوم نقش پررنگ تر هیئت نظارت بر نمایندگان

با وجود اینکه عنابستانی،نماینده مردم سبزوار در مجلس با انتشار فیلمی بابت حواشی اخیر از مردم عذرخواهی کرد و گفت: از سربازی که قانون را پاسداری کرد تشکر می‌کنم. لازم بود هیئت نظارت بر نمایندگان بر بیانیه این نماینده مجلس پیش از انتشار نظارت داشته باشد تا منجر به ناراحتی دوباره مردم نشود.

بسیاری از مردان در صفحات مجازی خود در ساعت اولیه اتفاق خواستار دلجویی و معذرت‌خواهی این نماینده مجلس بودند که با بیانیه آن مجدد آزرده خاطر شدند.  هر چند در این میان پیام توییتری رئیس مجلس شورای اسلامی التهاب فضا را کاهش داد؛ اما لازم است برای جلوگیری از از این تنش‌ها در جامعه فکر اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۷۸۴
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha