۵۷۸۴۷۵۰۰
به گزارش خبرنگار تهران پرس، سومین گردهمایی مسئولین گروه‌های جهادی مطالبه گر امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با حضور سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد رییس ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان تهران و سردار محمدرضا یزدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران" در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در این مراسم با بیان اینکه تمامی مسئولان باید در خصوص امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کنند، گفت: باید دستگاه های کشور به بهترین وجه ممکن به وظایف خود عمل کنند و باید کارهای معروف و موثر این دستگاه ها در جامعه برجسته و مستندسازی شود.

وی با اشاره به اینکه تمام موفقیت های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت ترویج فرهنگ معروف ها و نهی از منکرها بوده است، افزود: اگر از امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... بهره ببریم، قطعا شاهد اثرگذاری دررشد و تعالی جامعه خواهیم بود.

 

قدرت سپاه به دلیل معروف ها و مقابله با منکرهاست

رییس ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان تهران ادامه داد: قدرت امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل معروف هاست و این نهاد در طول این چندین دهه در مقابل منکرها ایستاده است و یقینا اگر این معروف ها نبود مشخص نبود که چه وضعیتی در منطقه داشتیم.

وی با بیان اینکه قدرت علمی کشورمان نیز کلید بسیاری از معروف هاست، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در راس همه برای خلق این معروف ها تلاش کردند و در همین راستا زیرساخت های کشور توسعه یافت.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: معروف ها را باید فریاد زد ولی هر منکری را نمی شود فریاد زد بلکه باید منکرها را شناخت و با روش های صحیح و منطقی آنها را اصلاح کرد.

رییس ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان تهران افزود: انتخابات پیش رو، قدم های مهمی در گسترش معروف ها دارد و باید همه نهادها به وظایف خود در حوزه امر به معروف ونهی از منکر عمل کنند تا به مجموعه کارآمدی دست پیدا کنیم.

 

باید چالش ها و موانع پیش روی آمران به معروف و ناهیان از منکر برداشته شود

وی با بیان اینکه باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه ها مورد مطالعه و تامل قرار گیرد، تصریح کرد: باید چالش ها و موانع پیش روی آمران به معروف و ناهیان از منکر برداشته شود و در این زمینه با همکاری نهادهای متولی نیاز است تا با ایجاد ارتباط و هماهنگی ها، اقدامات موثری انجام شود تا به یک الگوی موفق دست یافت.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: رسالت کلیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و همه دستگاه ها و نهادها بحث امر به معروف و نهی از منکر است زیرا همین امر فلسفه شکل گیری نظام بوده است و برای گسترش امر به معروف باید از قدرت سیاسی بهره برد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز همه مردم و مسئولان به عنوان یک انسان مسئول در برابر منکرات هستند و در چهار دهه گذشته کارهای بزرگی صورت گرفته است ضمن اینکه کارهای فراوانی نیز بر روی زمین مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: ۳۷۷۹
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha