۱۵۷۷۴۳۲۷۲
به گزارش تهران پرس به نقل از سازمان صمت استان تهران، سعید محمدی پور روز یکشنبه با اشاره به اینکه قیمت تمام کالاها در سامانه ۱۲۴ به روز قابل مشاهده است، افزود: در بخش لوازم‌خانگی در تیرماه شاهد افزایش قیمت بودیم و بعد از آن افزایش قیمت دیگری ثبت نشده است.

وی ادامه داد: حتی در این مدت با کاهش قیمت نیز مواجه بوده‌ایم و در صورتی که مردم گزارشی را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ مطرح کنند اپراتور ۱۲۴ کد رهگیری گزارش را اعلام می‌کند و از طریق این کد نتیجه گزارش در کمتر از یک ساعت قابل پیگیری است.

محمدی پور با بیان اینکه مردم فکر می‌کنند با ارائه گزارش به ما، مغازه‌دار دیگر تخلف گزارش شده را انجام نمی‌دهد، اظهار کرد: در مرحله بعد گزارش به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود که پروسه رسیدگی به شکایت‌ها در تعزیرات حکومتی چند روزی طول می‌کشد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران ادامه داد: در مرحله بعد چند روزی برای صدور حکم زمان لازم است؛ همچنین باید صاحب واحد صنفی احضار شود و در نهایت هم واحد صنفی جریمه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع مهم میزان بازدارندگی جریمه است و این موضوع ضعف قانون نیست و مشکل در به روزرسانی قانون تعزیرات است، گفت: برای مثال جریمه عدم درج قیمت ۵۰ هزار تومان است که بازدارندگی لازم را ندارد که باید در مجلس شورای اسلامی به این قوانین رسیدگی شود.

وضعیت موجودی روغن مایع و جامد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران همچنین با اشاره به وضعیت روغن نباتی در فروشگاه‌ها گفت: متأسفانه بعضی از شرکت‌های توزیع‌کننده روغن نباتی به واسطه حاشیه سود کم اقدام به فروش اجباری محصولات دیگر می‌کنند، برای مثال شرکتی کالای بدون مخاطب را در کنار روغن نباتی به مغازه‌دار می‌فروخت که زمینه برای گران‌فروشی فراهم می‌شود.

به گفته محمدی پور در حال حاضر حجم کمتری روغن مایع نسبت به گذشته در دسترس است، اما در سطح شهر موجود است، اما روغن جامد تقریباً در تمام شهر نیست.
کد خبر: ۳۷۴۶
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha