۱۳۹۹۰۴۱۴۰۰۰۳۷۳_Test_PhotoN
هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به مشکلات پیش آمده در آلودگی هوای تهران و همچنین قطعی های مکرر برق در پایتخت و برخی کلانشهرهای کشور اظهار داشت: روزانه حدود یک میلیارد متر مکعب گاز در کشورمان به مرحله تولید می رسد و هر ساله با کمبود گاز در کشور مواجه بودیم اما به نظر می رسد که امسال شاهد افزایش مصرف گاز در کشورمان بودیم و همین موضوع باعث شد که با کمبود گاز مواجه شویم.

وی ادامه داد: امسال به دلیل افزایش مصرف گاز در کشورمان، شاهد قطع گاز برخی از نیروگاه ها همچون نیروگاه برق در کشورمان بودیم تا از این طریق گاز خانگی مردم قطع نشود و مردم در زمستان سرد امسال، با مشکل کم گازی مواجه نشوند اما از طرفی دیگر، با پدیده قطعی مکرر برق در کشور و به خصوص تهران مواجه شدیم.

بیگی نژاد با بیان اینکه استفاده از مازوت سوزی برای نیروگاه ها به دلیل مشکل گاز در کشورمان بود، افزود: قطع گاز باعث شد که نیروگاه ها به مازوت سوزی برای تولید برق روی بیاورند اما این موضوع باعث آلودگی شدید هوا در تهران و کلانشهرها شد و قرار شد جلوی آن گرفته شود و به همین دلیل با قطعی های برق در تهران و برخی شهرها مواجه هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در حال حاضر در طول شب برخی چراغ های برق معابر و خیابان ها خاموش است و همه این ها به دلیل صرفه جویی در مصرف برق است و تنها راه حل برای مقابله با چنین مشکلاتی، باید برداشت گاز از میادین گازی را افزایش دهیم تا با کمبود گاز در کشورمان مواجه نشویم.

وی تاکیدکرد: باید طوری برنامه ریزی نماییم که بتوانیم باعث افزایش تولید گاز در کشورمان شویم تا در زمستان سال آینده با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم نکنیم، چرا که مشکل بی گازی باعث قطعی های مکرر برق و آلودگی هوا شد و همین موضوعات باعث بر هم خوردن آرامش جامعه شد.

انتهای پیام/ق

کد خبر: ۳۷۲۸
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha