۲۰۲۰۰۷۱۰۶۷۶۱۹۹۰۹۱۴
حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به آلودگی چند روز گذشته هوای تهران اظهار داشت: در طول دو سه روز گذشته با ورزش باد شاهد هوایی صاف در تهران و کلانشهرها هستیم اما باید طوری مدیریت کرد که در طول سال به خصوص در فصل پاییز و زمستان شاهد آلودگی هوای پایتخت و شهرهای بزرگ نباشیم چرا که این آلودگی باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود.

وی تاکید کرد: استفاده از مازوت سوزی برای نیروگاه ها راهکار علمی نیست و نباید چنین روشی در جریان باشد، علاوه بر این ما جزو کشورهای بزرگ در صادرات گاز هستیم و نباید با کمبود گاز مواجه شویم و امسال نسبت به سال های گذشته با توجه به شیوع بیماری کروناف با کاهش مصرف گاز روبرو بوده ایم و نباید کاهش گاز، بهانه ای برای مسئولان برای مصرف مازوت در نیروگاه های برق باشد.

میرزایی با اشاره به برنامه مجلس شورای اسلامی برای مقابله با مازوت سوزی در نیروگاه ها گفت: در طی روزهای گذشته تذکری به وزیر نفت با امضای بیش از ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس ثبت شد تا بعد از این شاهد مازوت سوزی در نیروگاه ها و پالایشگاه های کشور نباشیم چرا که مجلس به شدت با این موضوع مخالف است و آن را عاملی برای آلودگی هوای تهران و کلانشهرها و همچنین خطری برای سلامتی شهروندان می داند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در طول سال های گذشته هم شاهد پلمپ نیروگاه هایی بودیم که اقدام به مازوت سوزی می کردند و این روند باید ادامه داشته باشد تا شاهد چنین اقدامی از سوی برخی افراد نباشیم.

وی با بیان اینکه منشا آلودگی هوای تهران فقط مازوت سوزی نیست، افزود: مصرف گاز و همچنین سوخت اتومبیل و وارونگی هوا در فصل زمستان، دلایلی است که باعث آلودگی هوای تهران و کلانشهرها می شود و باید راهکار علمی برای حل چنین مشکلی باشیم که سال هاست دامن گیر کشورمان شده است.

میرزایی در پایان خاطر نشان کرد: داشتن هوای پاک حق مسلم شهروندان است و باید طوری سیاست گذاری شود که هوایی پاک و سلامت در کشورمان داشته باشیم و هرگونه بی توجهی به این موضوع، می تواند عاملی برای به خطر افتادن سلامت مردم باشد.

انتهای پیام/ ق

کد خبر: ۳۷۲۲
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha