۱۳۹۹۱۱۰۱۰۰۰۸۴۹_Test_PhotoN
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه افتتاح پروژه‌های کوره‌های گازی واحد فورفورال یک شرکت نفتی در غرب تهران، اظهار کرد: پالایشگاه‌ها و کارخانجاتی که در حوزه نفت و پتروشیمی در سطح کشور فعالیت دارند در سال‌های گذشته از سوخت مازوت استفاده داشتند و چنین تغییرات در نوع سوخت مصرفی بر میزان کاهش آلاینده‌ها در هوا مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سوخت مایع باعث تولید ترکیبات گوگردی شده و گازسوز شدن موجب کاهش آلودگی‌های ناشی از سوخت در کلان شهرها می‌شود، گفت: در شرکت نفت پارس که سالیانه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تُن سوخت مایع مورد مصرف قرار می‌گرفت با افتتاح این پروژه‌ها و استفاده از سوخت گاز این میزان به صفر رسیده و میزان آلایندگی تا حد ۱۰۰ درصد کم می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه ذخیره‌سازی انرژی، حفظ و جلوگیری از سرمایه را همراه داشته و باعث بهبودی شرایط محیط زیست می‌شود، افزود: در روزهایی که با آلودگی هوا مواجه بودیم انگشت اتهام بر برخی پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های کشور به دلیل استفاده از سوخت مایع بود و در سطح شهر تهران این مشکل وجود نداشت ولی در اطراف تهران دو نیروگاه از این سوخت استفاده می‌کردند.

محمودی در ادامه ابراز کرد: حفظ محیط‌زیست و ارتقاء سطح زندگی مردم هدف این سازمان بوده و باید در راستای رونق تولید و صنعت و ایجاد عدالت اجتماعی و توسعه پایدار هم‌افزایی داشته باشیم.

وی در ارتباط با معادن شن و ماسه خطاب به فرماندار قدس، بیان کرد: از شما تقاضا داریم به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان قدس مسائل محیط‌زیست و مشکلات عمده موجود از جمله معادن شن و ماسه که فشار عمده‌ای بر حوزه محیط‌زیست وارد کرده و در مقطعی با تعطیلی معادن مواجه بودیم، رسیدگی بیشتر شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران یادآور شد: واحدهایی که در حوزه کاری شن و ماسه و تولید بتن هستند ذرات گرد و غبار کمتر از ۲ و نیم میکرون در فضا منتشر می‌کنند و در شرایط پایداری جو که حدود ۲۰ روز در تهران ادامه داشت، تمام این واحدها تعطیل شد.

محمودی تصریح کرد: فعالیت این واحدها در این شرایط بر ناپاک شدن هوا تأثیر عمده‌ای داشته و در حالی که با ناپایداری جوی مجدد روبه‌رو شویم، باز هم این واحدها تعطیل خواهند شد و لازم است فرمانداری کمک بیشتری در این زمینه داشته باشد.

انتهای پیام
کد خبر: ۳۶۹۹
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha