a09b5c1c-8a49-4a1f-a037-6efe6f53435b
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ مجتبی صدیقی در مرسم افتتاحیه کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ در دانشگاه صنعتی شریف گفت: بیماری کرونا آثار روانی و اجتماعی مختلفی بر آموزش و پژوهش در دانشگاه وزندگی دانشجویی دارد و این کنگره با حضور متخصصان روان‌شناسی و جامعه‌شناسی به بررسی این تأثیرات و راهکارهای مقابله با آن می‌پردازد.

وی افزود: پاندمی کرونا مانند هر بحران فراگیری، باعث ایجاد اضطراب و هراس در افراد می‌شود و برای کاهش آثار زیان‌بار آن نیازمند مداخله روان شناسان و مددکاران اجتماعی هستیم و در همین راستا مراکز مشاوره دانشگاه‌ها از نخستین روزهای ورود ویروس کرونا به کشور تا امروز، مشغول فعالیت جدی آموزشی و مشاوره‌ای بوده‌اند.

دکتر صدیقی گفت: پیامدهای روحی و روانی کرونا بسیار گسترده و متنوع است و اضطراب ناشی از بیماری، خودبیمارانگاری افراد سالم، انواع وسواس و مشکلات قرنطینه ازجمله آثار کووید ۱۹ هستند که این آثار، حمایت مشاوره‌ای از دانشجویان را ضروری می‌کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تأکید بر ضرورت تقویت مراکز مشاوره دانشگاه‌ها گفت: به‌زودی سند ملی سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان در وزارت علوم تصویب می‌شود و با ابلاغ آن شاهد تقویت و رشد مراکز مشاوره خواهیم بود.

وی با اشاره به دوری از محیط تحصیل و ضرورت آموزش غیرحضوری، اظهار امیدواری کرد با رفع این پاندمی، دانشجویان مجدداً بتوانند در دانشگاه حضور یابند و از مزایای کامل زندگی دانشجویی و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تأکید کرد: در نیمسال پیش رو به دانشگاه‌ها توصیه‌شده است خدمات لازم را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارای رساله و پایان‌نامه فراهم کنند و واحدهای درسی عملی نیز حتی‌المقدور ارائه شود.

وی گفت: تخمین زده می‌شود ۳/۵ درصد دانشجویان به کرونا مبتلا شده‌اند ولی آمار فوتی، خوشبختانه بسیار کم است و تلاش‌های مراکز بهداشت دانشگاه‌ها در غربالگری دانشجویان و نظارت بر بهداشت محیط در پیشگیری بسیار تعیین‌کننده بوده است.

صدیقی با اشاره به فعالیت مستمر مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در ارزیابی سلامت روانی دانشجویان و طرح‌های مهمی مانند کارنامه سلامت و سامانه ایمنی و سلامت گفت: برگزاری کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ در راستای همین رویکرد علمی صورت گرفت و نتایج آن برای وزارت علوم مهم است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۶۷۶
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha