Screenshot_۲۰۲۱۰۱۱۹-۱۰۱۳۴۵_Google
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی درگفت و گوی زنده اینستاگرامی با خبرنگاران: براساس قانون میزان مستمری باید ۲۰ درصد حداقل دستمزد هرسال باشد. اگر قراراست این مبلغ پرداخت شود باید ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای پرداخت به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شود که بخش اندکی از این مبلغ سالانه تامین و در اختیار بهزیستی و کمیته امداد قرار می‌گیرد.

وی افزود: سال ۹۷ تعداد مددجویان بهزیستی و کمیته امداد دو برابر شد. از نظر بعد خانوار نیز تعداد خانوارها بین ۳ تا ۵ برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: مستمری فعلی از سقف اعتبارات دستگاه تامین می‌شود که مبلغ ۵۳هزار تومان بود که اکنون به ۱۲۰هزار تومان افزایش یافته است.

قبادی دانا گفت : مبلغ حق پرستاری است از بیماران ضایعه نخاعی اکنون ماهانه ۲۰۰هزار تومان است که این مبلغ به‌زودی به ۶۱۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: برای ۱۲هزار خانوار که دارای معلولی با درجه معلولیت شدید و خیلی شدید هستند حق پرستاری در نظر گرفته شده است که این مبلغ در سال آینده افزایش خواهد یافت.

قبادی دانا در ادامه مطرح کرد: هم اکنون، ۵۷خدمت توانبخشی ستاره‌دار تحت پوشش خدمات بیمه نیست. برای افزایش سطح خدمات توانبخشی و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آن در اولویت اول ۱۵خدمت و در اولویت دوم ۸خدمت به مجموعه خدمات زیر پوشش بخش توانبخشی افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم همه خدمات پایه توانبخشی را با اعتبارات وجود برای جامعه هدف خود اجرایی کنیم. اجرایی این خدمات به ده‌ها هزار میلیارد تومان اعتیار نیاز دارد.

قبادی دانا گفت: برای تامین مسکن خانواده‌های دارای چند معلول ۱۳۰هزار واحد مسکونی تکمیل و به خانواده‌های هدف واگذار شده است. کار ساخت ۳۰ هزار واحد در دو سال اخیر آغاز و از این تعداد ۲۷هزار واحد تکمیل و واگذار شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور تصریح کرد: برای خانواده‌های دارای دومعلول از سال ۹۴ با همکاری سازمان‌های مختلف کار شناسایی ۱۴هزار خانوار انجام و از این تعداد ۹هزار خانوار واحد مسکونی خود را تحویل گرفته و سایر واحدها در حال ساخت است.

وی ادامه ‌داد: به خانواده‌های دارای دو معلول در شهرها تا ۱۴۰میلیون تومان و در روستاها تا ۸۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای ساخت مسکن پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بودجه سازمان بهزیستی سال جاری در مقایسه با سال قبل از آن تنها ۹ درصد افزایش یافته است که این مبلغ با توجه به تورم شدید و نیز افزایش هزینه‌های زندگی این سازمان را در حمایت از افراد جامعه هدف خود با مشکلات جدی رو به رو کرده است.

وی ادامه داد: در دوسال گذشته بهزیستی، به ۳۹هزار نفر در مراکز نگهداری از سالمندان، معلولان و ... یارانه پرداخت می‌کرد که این تعداد امسال به ۴۸هزار نفر افزایش یافته است.

قبادی دانا تشریح کرد: ۸۰هزارنفر از افراد ساکن در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی به شکل رایگان واکسن آنفلوآنزا دریافت کردند. تمهیداتی پیش‌بینی شده است که در صورت تامین واکسن کرونا، افراد ساکن در مراکز شبانه‌روزی در اولویت اول تزریق واکسن قرار بگیرند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۶۲۲
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha