۱۵۷۸۲۸۰۲۲
به گزارش تهران پرس ، مردم شهید پرور شهرستان دماوند امروز با حضور گسترده و رعایت پروتکل های بهداشتی پیکر مطهر ۲ شهید گمنام را از مقابل حسینیه شهرک جهاد منطقه گیلاوند تشییع و ضمن تجدید با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی، با این ۲شهید گمنام در مجاورت مسجد صاحب الزمان(عج) و در کنار بوستان خانواده شهرک فرهنگیان وداع کردند.

مردم شهرستان دماوند با تقدیم ۳۱۳ شهید و میزبانی از ۱۳ شهید گمنام، امروز با تشییع و تدفین این ۲شهید گمنام، شهرستان ۱۵شهید را میزبانی کرده است.

این ۲شهدا والامقام در عملیات رمضان در تیرماه سال ۶۱ و در سن ۱۷ سالگی در محل شرق بصره و دیگری در عملیات والفجر ۴ در مهرماه ۶۲ و در سن ۲۱ سالگی در محل پنجوین به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام حمید مشهدی آقایی، معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: شهدای انقلاب و اسلام نام الله برزبان آوردند و پای کلام خدا ایستادند و با مقاومت جان خود را فدا کردند.

وی ادامه داد: آنان نه از گذشته ناراحت و نه از آینده بیمناک بودند و فقط دل به وعده خدا سپردند و کار را با شهادت خود به نتیجه رساندند اما برخی ها نیز منتظر هستند تا نوبت آنان برسد و در این آزمون الهی سربلند بیرون آیند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما است تا راه آنان را ادامه و به وصیت نامه شهدا که در راس آن ولایت فقیه و توجه به امام امت است، سرلوحه کار خود قرار دهیم؛ شهید حاج قاسم سلیمانی عاقبت بخیری همه را در ارتباط قلبی و التزام عملی به ولایت فقیه و رهبری دانستند و اگر پای این مهم بایستیم همه حرف ها، ارزش ها و آرمان های ما به نتیجه خواهد رسید.

حجت الاسلام آقایی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) با عمل خود محاسبه و طراحی دشمن را تا روز قیامت برهم ریخت و راه را به همه ما نشان داد، گفت: امروز افتخاری برای شهر دماوند و اهالی منطقه فرهنگیان است که میزبان دو شهید والامقام هستند و امید است به شایستگی از آنان استقبال شود.


شهدا مشعل و ستارگان هدایت هستند

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: دنیا، دنیایی بوده که فرصت کمی به ما داده است تا از آن بهره‌ ببریم؛ اگر بخواهیم دنیای ماندگاری داشته باشیم، راهی جز شهادت نیست.

وی با بیان اینکه شهدا ستارگان، نور و مشعل هدایت هستند و خداوند متعال این‌طور مقدر کرده که هرساله به دیدار ما بیایند، گفت: آموزش و پرورش و مراکز آموزشی باید بر موضوع مفهوم ایثارگری و فرهنگ جهاد و شهادت کار کنند و نباید یادمان بروند که شهادت راه وصولی برای رسیدن به خداوند متعال است.

مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند نیز گفت: جایگاه شهدا در تاریخ جمهوری اسلامی نشان داده که یکی از نقاط قوت مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس، اتحاد و همدلی بود که افتخارات بزرگی برای کشور همیشه سرافراز ایران رقم زد.

وی ادامه داد: شهدا یادگاران اتحاد، همدلی و موفقیت های تاریخی جمهوری اسلامی ایران هستند و وظیفه مسئولین و مردم، پاسداشت زحمات ایثارگری و از خودگذشتگی این عزیزان است‌ که جان خود را فدای ایران اسلامی کردند.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: ما از حضور شهدای گمنام در شهرستان دماوند بسیار خرسندیم؛ امید است که برکت حضور این عزیزان که با دلهای پاک و عاری از هر گونه غبار دل به دریا زده و با ایثارگری نام خود را جاودانه کردند، در این شهرستان مایه خیر و برکت باشد.

لازم به ذکر است، اقامه نماز برپیگر این ۲شهید گمنام با حضور اقشار مختلف مردمی توسط حجت الاسلام آقایی اقامه شد و در مجاروت مسجد صاحب الزمان(عج) به خاک سپرده شدند.

همچنین شب گذشته مراسم وداع با این ۲شهید گمنام همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرهای آبسرد، کیلان و دماوند برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۹۱
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha