۱۵۷۶۹۰۰۶۸
به گزارش تهران پرس «علی محمد سعادتی» درباره وضعیت پارکینگ پروانه، مشهور به پاساژ پروانه و امکان استقرار دستفروشان در این محل، گفت: اگر کار مقاوم سازی تمام شود و ظرفیت ایمنی در این پارکینگ چک و شرایط ایمنی مهیا باشد، حضور کسبه از نظر ما بلامانع است.

وی افزود: این محل برای پارکینگ طراحی شده و طبیعتا ایجاد بازاری که حدود ۳۰ هزار نفر در روز در آن حضور داشته باشند، ممکن است دشوار باشد.

سعادتی ادامه داد: اگر بتوانیم استانداردها را فراهم کنیم، برای اینکه این افراد روزهای جمعه در آنجا حضور داشته باشند، به شرط رعایت ایمنی از نظر ما بلامانع است و ما علاقه‌مند هستیم که این اتفاق رخ دهد.

شهردار منطقه با تاکید براینکه حضور کسبه در این محل هنوز زود است، عنوان کرد: هنوز در حال انجام مطالعات سازه هستیم و آزمایشات و نمونه‌برداری‌ها صورت می‌گیرد و زمان نیاز است که وضعیت پاساژ به طور دقیق‌تر مشخص شود.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان نسبت به انتقال کسبه پاساژ پروانه به تپه های عباس آباد انتقاد دارند، اظهار داشت: عباس آباد مجموعه فرهنگی تهران است و موزه ها در آن مستقر هستند و اینکه تهران بازاری به عنوان بازار هنر داشته باشد، غیر اصولی نیست.

سعادتی، انتقال کسبه پاساژ پروانه به عباس آباد را تدبیری برای کمک به معیشت کسبه دانست و افزود: قبلا هم به کسبه پیشنهاد داده بودیم که در فضای باز در پارک شهر مستقر شوند اما اگر بنا باشد در پارکینگ پروانه مستقر شوند، از نظر ما بلامانع است.

پارکینگ پروانه؛ جمعه بازاری در یک سازه سه طبقه در چهار راه استانبول خیابان جمهوری است و اکنون به علت نبود ایمنی تعطیل شده است.

بنیاد مستضعفان در پروژه پلاسکو بدهی به شهرداری ندارد 

شهردار منطقه ۱۲ درباره ساختمان پلاسکو نیز اظهار داشت: مطابق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی پروانه برای این ساختمان با همان تعداد طبقه، یعنی ۱۵ طبقه روی زمین و پنج طبقه زیر سطحی در همان موقعیت ساختمان که تخریب شده بود، صادر شد.

وی افزود: در طبقات زیرسطحی بخشی برای معرفی یادمان شهدای آتش نشان و بخشی برای استقرار فضای مورد نیاز، در نظر گرفته شده است.

وی گفت: چون مشاعات ساختمان شامل، پله‌های برقی، آسانسور، تعداد پله ها و سرویس های بهداشتی، افزایش پیدا کرده است، بنابراین بخشی از فضاهای تجاری ممکن در طبقات زیر سطحی مستقر شوند.

سعادتی ادامه داد: در پلاسکو ضوابط، مقررات و تایید میراث فرهنگی، سازمان آتش نشانی و نظام مهندسی اخذ شده و نقشه ها مورد تایید است.

شهردار منطقه ۱۲ تهران، درباره مسایل مالی شهرداری و بنیاد مستضعفان، اظهار داشت: از آنجاییکه بنیاد پیش از این، دو باغ وثوق الدوله و علقری در منطقه ۱۴ و ۲ را به شهرداری‌ واگذار کرد، بخشی از عوارض ساختمان با هزینه باغات تهاتر و بخشی به صورت نقدی پرداخت شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بنیاد مستضعفان در رابطه با این پروژه بدهی مالی به شهرداری تهران ندارد.
کد خبر: ۳۵۹۳
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha