ارائه-۱۰-هزار-جهیزیه-به-خانواده-های-تحت-حمایت-در-شش-ماهه-نخست-سال-جاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهرانپرس،حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در نشست خبری خود اظهار کرد: معاونت سلامت و حمایت، حوزه تخصصی و مادر کمیته امداد و بازرسی اجرای کمیته امداد در ارائه خدمت این حوزه است. مرکز خدمات مددکاری اورژانسی و فوری در تهران وجود دارند که به افراد نیازمند و در راه مانده خدمات ارائه می‌کنند، مددجویان تحت پوشش به چند دسته از جمله معیشت بگیران، مددجویان تبصره ١۴ و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: این معاونت بیش از ١٢٠ خدمت به نیازمندان ارائه می‌کند همچنین آخرین پرداختی ماهانه که در قالب مستمری به نیازمندان پرداخت شد ۶۴٠ میلیارد تومان بوده است. در حال حاضر یک میلیون و ٢٠٠ هزار زن سرپرست خانوار و یک میلیون و ٧٠٠ هزار فرد سالمند و دارای بیماری صعب العلاج تحت حمایت امداد هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد ادامه داد: بیش از ٨٠ هزار دانش آموز معیشت بگیر امداد هستند، به طور کلی ٧۵٠ هزار دانش آموز از خدمات امداد استفاده می‌کنند. ١۴۵ هزار یتیم و ٢١٢ نفر محسنین تحت حمایت امداد هستند و ما از ابتدای امسال ٣۵ هزار فقره جهیزیه به مددجویان پرداخت کردیم.

وی با اشاه به اینکه ١٩٧ هزار فقره وام کارگشایی و ٩۶ فقره وام ودیعه مسکن به مددجویان از ابتدای سال تا آذر ماه پرداخت شده است، گفت: این وام‌ها از ۵ میلیون تومان تا ٢٠میلیون تومان پرداخت می‌شود همچنین در کلان شهر‌ها برای ودیعه مسکن تا سقف ٢۵ میلیون تومان وام پرداخت شده است. از محل هم افزایی با بنیاد مستضعفان دو مرحله کمک‌های موردی به مددجویان انجام شده است و ٨۵ هزار قلم کالای اساسی و لوازم خانگی ضروری با اولویت خانواده‌های مناطق محروم اهدا شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) در ادامه با بیان اینکه مددجویان براساس فرآیند دقیق به نام نیاز سنجی تحت پوشش ما قرار می گیرند که بر اساس این فرآیند دقیق اقدام توانمندسازی نیز براساس راهبردهای کمیته امداد جاری است گفت: در این ۹ ماهه، ۵۳ هزار خانواده بر اساس عوامل توانمندساز از چرخه ما خارج شدند و افراد جدید تحت پوشش قرار گرفتند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۶۰۳
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha