۵۲۰۴۶۶ba-c297-4bd6-828e-006d462d484d
حجت الاسلام احمد فتحی سفیر فرهنگی ایران در کشور مالی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به اینکه در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) باید به ابعاد فعالیت های این بانوی نمونه اسلامی در دفاع از حریم ولایت پرداخت، گفت: بعد از وفات پیامبراکرم(ص) عده ای تلاش کردند که در اسلام انحراف به وجود آورند و برخلاف تاکیدات پیامبراکرم(ص) که امام علی علیه السلام را ولی و جانشین خود عنوان کرده بود، عمل کردند و در این بین، حضرت فاطمه (س) یکی از حامیان ولایت بود و مانع از تلاش برخی برای انحراف در اسلام گردید.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) تا آخرین لحظه های زندگی اش از حقانیت امام علی علیه السلام و ولایت دفاع کرد و ایشان مبین دین اسلام ناب محمدی است.

فتحی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بهترین الگوی عملی برای جوانان است، افزود: می توان گفت که حضرت فاطمه الزهرا(س) نخستین شهید در راه دفاع از حریم ولایت است و این مسئله نشان دهنده عظمت و شخصیت والای بانوی نمونه اسلام است که برای عمل به فرمایشات پیامبراکرم(ص) برای دفاع از ولایت امام علیه علیه السلام از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

سفیر  فرهنگی ایران در کشور مالی خاطر نشان کرد: مقاومت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در مقابل دستگاه خلافت دارای اهمیت و ابعاد زیادی است و ایشان مهم‌ترین سرمایه یعنی آبرو، حرمت و حیثیت خود را در این راه به میدان آورد که در پیشگاه هر انسان صاحب بصیرتی، آبرو و شرف برای انسان از جان او عزیزتر است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) جزو منتقدین سیاسی در انحراف تاریخ اسلام بعد از وفات پیامبراکرم(ص) بوده است، افزود: بعد از فوت پیامبراکرم(ص) باید به فرمایشات ایشان در خصوص خلافت امام علیه السلام احترام قائل می شدند اما برخی با تحریف سخنان پیامبراکرم(ص)، عنوان کردند که فرمایشات ایشان در غدیرخم درباره امام علی علیه السلام فقط نشان می دهد که پیامبر ایشان را دوست خود عنوان کرده اند و همین مسئله باعث شد که اسلام بعد از اخرین پیامبر، با انحرافاتی مواجه شود و در آن شرایط، نیاز بود که از ولایت امام علیه السلام دفاع شود و حضرت زهرا(س) این کار را به خوبی انجام داد و می توان گفت که یک الگوی ماندگار برای تمام مسلمان جهان محسوب می شود.

فتحی، برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه(س) را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: حضرت زهرا(س) اسوه کامل برای زنان مسلمان جهان است و می توان به سیره عملی این بانوی نمونه اسلام در حجاب، همسرداری، تربیت فرزند، دین داری، ولایتمداری و ... استناد کرد.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۵۷۴
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha