خاموشی
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، در طی روزهای گذشته قطعی های مکرر برق در تهران و برخی شهرهای کشور خبرساز شده است که مسئولان صنعت برق، عدم تامین سوخت و گاز نیروگاه ها را علت خاموشی ها اعلام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری تهران پرس، موضوع قطعی های مکرر برق در استان تهران و برخی از شهرهای کشور و همچنین کمبود گاز در برخی از مناطق کشور به یکی از اخبار داغ این روزها تبدیل شده و همین امر باعث به وجود آمدن شایعات بسیاری شده است. در طول سال های گذشته کمبود فشار گاز در برخی از نقاط کشور به دلیل برودت هوا طبیعی بود و اما زمستان امسال مشکلاتی همچون خاموشی در تهران و برخی شهرها هم رخ داده است که یقینا به دلیل مصرف زیاد بالای برق نیست، چرا که به دلیل شرایط کرونایی در کشور و فعالیت های مراکز آموزشی مثل مدراس و دانشگاه ها و ... از طریق فضای مجازی و عدم حضور در چنین مراکزی و همچنین شیفتی شدن برخی اداره ها و کاهش ساعت کاری آنان به دلیل کرونا، از جمله دلایلی است که توانسته کاهش مصرف برق را هم در زمستان سرد امسال به دنبال داشته باشد اما عمده ترین دلایل خاموشی های تهران چیست؟

شرکت توانیر در اطلاعیه ای اعلام کرده به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه ها، خاموشی های پراکنده در برخی مناطق اعمال شده است و از مردم خواسته شده با کاهش حداقل۱ تا ۲ درجه از دمای منازل و محل کار و مدیریت مصرف گاز و برق ، امکان استمرار تأمین انرژی را برای همه هموطنان فراهم آورند.

مشکل سوخت و تامین گاز نیروگاه ها؛ علت خاموشی های تهران

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، با اشاره به قطع برق در برخی منازل در مناطق ۲، ۳، ۶، ۹، ۱۱،۱۳ و ۱۴ تهران اظهار کرد:در برخی از مناطق کشور محدودیت موقتی بدنبال موضوع محدودیت سوخت نیروگاه‌ها اعمال شده است که باعث شد در برخی مناطق خاموشی مقطعی داشته باشیم.

به گفته وی، خاموشی مقطعی است و به محض اینکه مشکل سوخت و محدودیت تامین گاز برطرف شود، خاموشی نخواهیم داشت و اگر مردم ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند مشکل قطعی برق هم نخواهیم داشت.

رجبی مشهدی از هموطنان خواست که در راستای کمک به حفظ پایداری شبکه برق و تامین گاز همه مناطق، با خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منزل و محل کار، پوشیدن لباس گرم در منزل و کاهش یک درجه ای دمای هوای منزل و محل کار، در این اقدام به دست اندرکاران صنعت برق و گاز همکاری کنند. همچنین اطلاعات بیشتر در این باره اعلام خواهد شد.

قطعی برق و کمبود گاز در تهران و سایر شهرها تعجب برانگیز است

مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با بیان اینکه موضوع قطعی برق و کمبود گاز در کشور در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، گفت: قطعی برق و کمبود گاز در تهران و برخی از استانهای کشور تعجب برانگیز است چرا که اکثر مراکز آموزشی همچون مدارس و دانشگاه از طریق فضای مجازی به ارائه خدمات آموزشی می پردازند و برخی ادارات به صورت شیفتی اداره می شوند و روند فعلی جای سوال دارد.

وی ادامه داد: باید مشکلات به وجود آمده در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و از مسئولان مطالبه گری شود که علت مشکلات پیش آمده در کمبود گاز و قطعی های مکرر برق در تهران و برخی استانها را توضیح دهند و دلایل و راهکارهای حل این مشکل را تشریح کنند.

شریعتی با بیان اینکه وزارت نفت اعلام کرده بود که در فصل زمستان، خانه ها و نیروگاه ها مشکلی بابت تامین گاز نخواهند داشت، افزود: مشکلاتی همچون عدم ذخیره سازی و پالایش میعانات گازی باعث شده که با مشکل گاز روبرو شویم و مسئولان دولتی باید جوابگوی این وضعیت باشند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: اینکه گفته شود که در فصل زمستان با مشکل برق هم در تهران و برخی شهرها مواجه هستیم، غیراصولی است چرا که کمبود برق ممکن است که در فصل تابستان رخ دهد اما عمدتا در فصل زمستان با چنین مشکلی روبرو نبوده ایم و یقینا نتایج تحقیقات و بررسی های مجلس در خصوص مشکلات به وجود آمده در خصوص گاز و برق تهران و برخی از استان های کشور به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۵۰۶
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha