۱۷-۳-۶-۷۳۴۳۵۱
به گزارش تهران پرس ، محمد مهاجری با انتقاد از عملکرد هفت ماهه مجلس یازدهم، گفت: این مجلس در بستر شعارهایی شکل گرفت که از ابتدا معلوم بود لازمه اجرای آن تندروی است. متاسفم بگویم که مجلس در این مدت کاری در جهت منافع مردم انجام نداده است.

این فعال اصولگرا ادامه داد: آنها در ابتدا درباره شفافیت آرای نمایندگان شعار می‌دادند، هفت ماه گذشت آیا این کار صورت گرفت؟ وقتی می خواهید مجلس شفاف باشد باید دست‌کم رییس مجلس هفته‌ای یا ماهی یک بار مقابل خبرنگاران قرار گیرد؛ هفت ماه است که رییس مجلس روبروی هیچ خبرنگاری قرار نگرفته، آیا این نامش شفافیت است؟

با جیب خالی حاتم طایی شده‌اید

مهاجری خاطرنشان کرد: از آن طرف بحث این شد که این مجلس می‌خواهد برای سفره مردم کاری انجام دهد، کجاست؟ می‌بینید فقط یک طرح معیشتی به نام قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالای اساسی  در مجلس تصویب شد اما با کدام منبع مالی؟ اصلا پولی وجود ندارد میان مردم توزیع شود. مثل این می‌ماند که از جیب شخص دیگر به دیگران وام دهید. پولی ندارید تا میان مردم توزیع کنید! اصلا چرا می‌گویید ۱۰۰ هزار تومان؟ بگویید به هر ایرانی ۱۰ میلیون تومان یارانه می‌دهید؛ با جیب خالی حاتم طایی شده اید؟

وی افزود: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند این مجلس می‌توانست انقلابی و پیشرو باشد. اما سالی که نکوست از بهارش پیداست. از همان ابتدا دنبال گروکشی سیاسی، دعوا و بازی بودند. متاسفم که بگویم به عمر سه سال و چند ماه مجلس یازدهم خوش‌بین نیستم.

نمایندگان با طرح اصلاح انتخابات برای یک نفر قانون می‌دوزند

مهاجری در پاسخ به پرسشی درباره تلاش نمایندگان اصولگرا برای تغییرات در قانون انتخابات ریاست جمهوری و اینکه نمایندگان با این کار درپی دوختن قبای ریاست جمهوری به تن چه کسی هستند، گفت: شخصا اعتقاد دارم که اصلاح قانون ریاست جمهوری کار خوبی است چون نام‌نویسی انتخابات ریاست جمهوری به یک مضحکه بین المللی تبدیل شده بود. هر کسی که می‌خواست تصویرش در رسانه‌ها منتشر شود نام‌نویسی می‌کرد. بهتر بود قانونی نوشته و جلوی آن گرفته می‌شد. بحث تا اینجا کاملا منطقی است.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا ادامه داد: اما دوستان مجلس به بهانه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای یک نفر قانون می‌دوزند. آنها همه چیزها را به سمت دو یا سه نفر می‌برند و در آخر هم با مصوباتی، یک فرد را مصداق این قانون قلمداد می‌کنند. اگر واقعا اصلاح قانون انتخابات با هدف مشارکت مردم صورت می‌گرفت حرف درستی بود ولی الان چقدر فضای جامعه انتخاباتی است؟

بهتر بود طرحی برای بالا نرخ مشارکت تصویب می‌کردید  

مهاجری اضافه کرد: می‌گویند منزل عروس بزن بکوب است و خانه داماد خبری نیست. مجلس بزن بکوب می‌کند تا قانون انتخابات را اصلاح کند! برای چه کسی این کار را می‌کنید، برای مردم! مردم کجا هستند؟ اگر واقعا می خواستید قانون انتخابات را اصلاح کنید باید اصلاحاتی برای جلب مشارکت تصویب می‌کردید. ممکن است در دوران شیوع ویروس کرونا مشارکت محدود شود باید سازوکاری برای برگزاری الکترونیکی انتخابات می‌اندیشیدید.

وی ادامه داد: سخنگوی محترم شورای نگهبان می‌گوید که با انتخابات پستی مشکلی نداریم فقط باید قانون داشته باشد «آقای کدخدایی عزیز! قانون ضد برجامی را ظرف چند دقیقه در شورای نگهبان تصویب کردید» واقعا اگر می خواهید انتخابات پستی و الکترونیکی برگزار کنید به همین سرعت آنرا تصویب کنید کار سختی است؟ زیرساخت‌های فنی آن کاملا در مملکت وجود دارد اما طرح انتخاباتی مجلس شامل این موارد نمی‌شود. اینکه سن، قد، طول و عرض نامزد انتخابات ریاست جمهوری چگونه باشد که قانون نمی‌خواست. آنها به اسم اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری وارد فضای قابل انتظار و یک بازی سیاسی شدند.

مهاجری درباره تعیین شرط سنی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجلس خاطرنشان کرد: بدون این موارد هم می توانستند این کار را انجام دهند. مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ بر چه اساسی احراز صلاحیت نشد؟ گفتند سن او زیاد است! جز این بود؟ الان هم می‌توانستید به همان دلیل رد کنید. می‌خواهم بگویم مصداقی چون تعیین سن در قانون نویسی کار سختی نیست.

مهاجری عنوان کرد: اگر آقایان می‌خواستند کار مفیدی برای قانون انتخابات انجام دهند باید کمیسیونی مرکب از مدیران ارشد تشکیل می‌دادند تا آنها سوابق، مدیر و مدیر بودن نامزدها را بررسی کنند و براساس نظر آنها شورای نگهبان اقدام می‌کرد. این قانون نویسی است و گرنه اینکه بگویید که  قد و سن نامزد چه باشد به نظرم نوعی توهین به مردم محسوب می‌شود.

 

جدا کردن نظامی‌ها از سیاست شدنی نیست

مهاجری در باره ثبت‌نام نامزد نظامی برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: جزو مدافعان حضور نظامی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری هستم. هر فرد یا دولتی بر سر کار بیاید یک سری تعارض‌ها با سایر بخش‌ها خواهد داشت که باعث ناکارآمدی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌شود. دولت مسوول امور فرهنگی مملکت است بعد نهادی با عنوان شورای انقلاب فرهنگی هم وجود دارد. دولت مسوول کار اقتصادی است اما یکسری نهادهای بزرگ و پرقدرت اقتصادی دارید که به کسی پاسخگو نیستند. بنابراین برای این وضعیتی که به‌ویژه بعد از دولت هاشمی بوجود آمد ناگزیریم دولت کارآمد داشته باشیم.

این فعال اصولگرا ادامه داد: به نظر من در شرایط حاضر تنها کسانی می‌توانند این کارآمدی را ایجاد کنند که بتوانند با نهادهای دیگر همراهی و همکاری داشته باشند. از آن جهت می‌توانند شرط لازم برای دولت کارآمد را ایجاد کنند. سال ۱۳۹۲ به علی اکبر ولایتی رای دادم. استدلال من این بود که وقتی که او رییس جمهوری شود برخی از نهادها در تقابل با او قرار نمی‌گیرند. همین اندازه که در تقابل با ولایتی قرار نگیرند دولت را کارآمد می‌کند.

مهاجری یادآور شد: از زمان هاشمی رفسنجانی هر کسی رییس جمهوری شده است بعد از مدتی به ویژه در دور دومش به این نتیجه می‌رسد که اختیاراتش کافی نیست. به همین دلیل معتقدم نظامیانی که به ویژه در مصادر قبلی خود افراد موثر و کارآمدی بودند خیلی راحت‌تر می‌توانند قوه مجریه را اداره کنند.

وی ادامه داد: اگر رییس جمهوری نظامی باشد آنهایی که ذیل دولت و حکومت قرار می‌گیرند تکلیف خود را می دانند. بنابراین رعایت می‌کنند و از آن طرف اگر یک نظامی حضور داشته باشد بقیه نهادها با او کنار می آیند و معتقدم مردم هم به یک رضایت‌مندی خواهند رسید.

مهاجری افزود: البته قبول دارم که این کار آفت‌هایی دارد که باید از الان شناسایی شود اما اینکه نظامی‌های خودمان را با پاکستان، ترکیه و برخی کشورهای دیگر مقایسه کنیم جفا و نامردی است.

وی خاطرنشان کرد: می‌گویند نظامیان نباید وارد سیاست شوند! بچه های سپاه از اول پای سیاست بوده اند مگر محسن رضایی قبل از انقلاب پای مسایل سیاسی نبوده است؟ حالا به او بگوییم خداحافظی کن و برو! بنظرم جدا کردن نظامیان از سیاست یک امر نشدنی است.

وی افزود: وقتی فرد نظامی وارد ریاست جمهوری می‌شود به هر حال یک عقبه نظامی‌گری دارد و دوستان و تشکیلاتی دارد که می تواند به او کمک کنند. بنظرم این به کارآمدی رییس جمهوری کمک می‌کند.

مهاجری اضافه کرد: نکته مهم تر اینکه فرض اولیه من این است که دولت نظامی، کارآمد است اما اگر احیانا این کارآمدی به‌وقوع نپیوست ممکن است قداست آن کمرنگ و خدشه‌دار شود. بنابراین خوب است از الان برای آن محاسبه کنیم. اگر برآیند مثبت است به نظرم این کار انجام شود.

وی تصریح کرد: شخصا معتقدم حضور نامزد نظامی می‌تواند منجر به تشکیل دولت کارآمد شود تا دست کم چهار یا هشت سال مقداری فضای معیشتی و اقتصادی مردم بهتر شود.

مهاجری درباره برخی گمانه زنی‌ها از حضور برخی شخصیت‌های دارای پیشینه نظامی هم گفت: با افرادی که تاکنون تمایل به حضور در انتخابات نشان داده اند به جهت تئوریک مشکلی ندارم اما معتقدم برخی از آنها کارامد نیستند.

اگر این اصولگرایی است اصولگرا نیستم/ می‌توانید آزاد باشید و سرتان را بالا بگیرید

مهاجری درباره قرابت فکری‌اش با اصولگرایان معتدلی چون علی مطهری، محمد رضا باهنر و علی لاریجانی یادآور شد: نسبت به برخی از آقایانی که اسم بردید تواضع دارم اما مقایسه من با آنان قیاس مع الفارق است. لاریجانی شخصیت ملی معتبر و ارزشمند، باهنر سیاستمدار پرسابقه و مطهری هم از خاندانی برآمده که برای من بسیار مقدس است.

سردبیر خبرآنلاین افزود: یک روزنامه نگار ساده هستم و چیزی که به ذهنم بیاید چه خرسند شوند یا ناراحت، از سر دلسوزی می گویم. هر کسی که من را اصولگرا نمی‌داند خب نداند! من اصراری ندارم تا مورد قضاوت کسی قرار گیرم. برای تفکر خودم مبناهایی دارم. هیچ دشمنی شخصی با کسی ندارم.

مهاجری عنوان کرد: اصل نخست روزنامه‌نگاری حریت است. می‌توانید آزاد باشید، سرتان را بالا بگیرید و لکنت زبان هم پیدا نکنید. اصولگرایی یکی از پایه های اصلی انقلاب اسلامی است. وقتی ما بحث اصولگرایی می‌کنیم باید از زوایای مختلف به آن نگاه کنیم. نگاه کاملا اخلاقی به اصولگرایی دارم. می‌گویم هر کسی که دروغ بگوید اصولگرا نیست و این حرف خدا، پیغمبر و دین است و در این باره با هیچ فردی شوخی ندارم.

این فعال اصولگرا ادامه داد: برخی اصولگرایان می گویند که اصولگرا نیستم. به آن معنایی که شماها می گویید بله من اصولگرا نیستم. هر چند هرگز اصلاح طلب هم نبوده ام و به خاطر ندارم اصلاح طلبان به جلسه ای مرا دعوت کرده باشند. اگر به اصلاح طلبی و اصولگرایی نگاه اخلاقی داشته باشیم معتقدم اصولگراهای زیادی اصلاح طلب و اصلاح طلبان زیادی اصولگرا هستند و تفاوتی با هم ندارند.

وی گفت: اما اگر از منظر رفتارهای غیراخلاقی نگاه کنیم تا دلتان بخواهد در هر دو جناح از این مسایل وجود دارد. به نظرم دعوای امروز اصلاح طلبی و اصولگرایی بر سر ارزش‌ها و اخلاق و مابقی هم بازی سیاسی است. بنابراین اهل بازی سیاسی نیستم. برخی از دوستان به اصولگرایی آسیب جدی زدند. «بیایید اسم خودتان را اصولگرا بگذارید و یقه تقوا ببندید. بعد در رسانه‌های خودتان به این و آن تهمت بزنید و دروغ بگویید، این اسمش اصولگرایی است؟ اگر این اصولگرایی است اصلا اصولگرا نیستم.»

 

برجام از قابل دفاع‌ترین ارزش‌های نظام است

مهاجری خاطرنشان کرد: در مورد حمایت از دولت باید بگویم من اصلا از فرد حمایت نمی‌کنم. آقای روحانی را در عمرم یکی دوبار از فاصله ۱۸ متری دیده ام و دیالوگی هم با ایشان نداشتم. بنابراین با شخص روحانی نسبت سیاسی ندارم. سال ۹۲ هم به آقای روحانی رای ندادم اما وقتی بحث برجام مطرح شد برداشت من به عنوان یک روزنامه نگار سیاسی و اهل مطالعه این بود که برجام با همه لطماتی که  خورد هنوز جزو قابل دفاع‌ترین ارزش‌هایی است که در تاریخ ۴۰ سال جمهوری اسلامی می‌توان به آن افتخار کرد.

این روزنامه‌نگار علت نگرانی اصولگرایان از برجام را احیای این توافقنامه عنوان کرد و گفت: استدلال آنها این است اگر توافقنامه را ما به سرانجام رسانده بودیم خوب و در غیر اینصورت بد است. روحانی هم یکبار گفت که منافعش مال شما و اصلا شما این کارهای خوب را کردید!

مهاجری درباره انتقاد اصولگریان از برجام، خاطرنشان کرد: مخالفت با برجام و FATF کاری ندارد. اتفاقا بیش از برخی دوستان اصولگرا نقطه ضعف‌هایی از برجام می‌دانم که خودشان خبر ندارند. اما «وقتی پکیج را نگاه می کنید می‌بینید این مملکت قرار بود تحت حمله نظامی قرار گیرد. این شوخی نیست!» برخی زمان جنگ از عملیات‌های شکست خورده، دفاع می کردند. آنهایی که در عملیات بودند دچار آسیب یا شهید می‌شدند. فرمانده شکست خورده سرش پایین و ناراحت بود حتی نمی‌توانست در چشم خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند نگاه کند. آیا آن موقع مردانگی بود که شکست را تو سر همان فرمانده بزنیم!؟ آنجا باید همان عملیات شکست خورده را تحویل می‌گرفتیم این مردانگی است. گیرم بر فرض محال که برجام غلط بود و شکست خورد راهش این بود!؟

با شعار نمی‌توان با تورم و گرانی مقابله کرد

مهاجری درباره الزامات شکل گیری دولت سیزدهم، گفت: معتقدم کشور برای رهایی از وضعیت فعلی به ویژه به لحاظ اقتصادی به دولت رفاه و کارآمد نیاز دارد که وجهه اصلی همتش معیشت مردم باشد «چون مسایل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سالاد این غذا است» معتقدم چالش اصلی دولت آینده کارآمدی است. اگر بخواهیم اقتصاد را درست کنیم باید بدانیم اقتصاد علم است و با آن نمی‌شود غیرعلمی برخورد کرد. تورم  و گرانی مقوله‌ای اقتصادی است و آن را نمی‌توان با شعارهایی که الان در مجلس می شنویم حل کرد.

فعال رسانه‌ای اصولگرا، تحریم را واقعیت اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: منتها موضوع این است که آیا در یک یا دو یا چهار سال می توانید به آن حجم تولید داخلی برسید تا همه نیازهای کشور رفع شود؟ این اقتصاد می گوید نه! بنابراین هر دولت کارامدی که می‌خواهد روی کار بیاید باید با اقتصاد کاملا علمی برخورد کند و موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هم در خدمت دولت کارآمد قرار گیرند.

وی افزود: اما نکته ای که ممکن است اتفاق بیفتد این است دولتی که تلاشش اقتصاد و معیشت است ممکن است از حوزه‌های دیگر غافل شود. دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی پس از جنگ با هدف سازندگی و رفع مشکلات اقتصادی روی کار آمد. انتقادی که بعدها به هاشمی وارد شد این بود که به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی توجهی نکرد و نتیجه‌اش روی کارآمدن دولت خاتمی با شعار توسعه سیاسی بود.

مهاجری ادامه داد: به گمانم مردم را دیگر به راحتی نمی‌توان با برخی از شعارها چون یارانه، ماشین و مسکن ارزان پای صندوق کشاند. شاید به همین دلایل است که برخی از دوستان اصولگرا معتقدند که انتخابات بعدی پرشور نخواهد بود حالا که انتخابات پرشور نیست سفره را خیلی پهن نکنیم!  و یک انتخابات جمع و جور با نتیجه مطمئن در راستای همان دولت کارامد برگزار شود و در آن صورت دولتی که تشکیل می شود می‌تواند مشکلات مردم را حل کند.

وی ادامه داد: روحانی با برجام رای آورد. چوب لای چرخ نقط قوت روحانی گذاشتیم تا آن برجام درست و حسابی اتفاق نیفتد. دولت خاتمی درپی توسعه سیاسی، دولت هاشمی دنبال سازندگی و دولت احمدی نژاد درپی عدالت‌خواهی بود.  وقتی مردم در انتخابات شرکت می کنند نگاه می‌کنند که داوطلبان چه شعار و برنامه ای دارند تا به او رای دهند، اما واقعا چه حرف نگفته ای وجود دارد؟ دائما برای رای آوردن به دولت روحانی فحش می‌دهید؟ چه حرف تازه‌ای دارید؟ به نظرم اگر کسی حرف تازه‌ای ندارد اصراری هم برای حضور در انتخابات نداشته باشد.

این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده وعده‌های غیرعملی پس از مدتی پشت دولت را خالی می کند. الان چرا اصلاح طلبان بدنه اجتماعی خود را از دست داده‌اند؟ به این دلیل که «اصلاح طلبان شعار و وعده‌هایی دادند و از حساب جاری دولت خرج کردند. چکی صادر کردند که مال خودشان نبود. طبیعی است که اصلاح طلبان پایگاه اجتماعی خود را نتوانند پای انتخابات بیاورند.» طبیعی است در انتخابات ۱۴۰۰ اصلاح طلبان نتوانند سرمایه اجتماعی خود را پای صندوق بیاورند مگر اینکه یک سونامی شبیه سالهای ۱۳۷۶، ۹۲ و ۹۶ اتفاق بیفتد.

توصیه ‌می‌کنم اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ استراحت کنند

مهاجری درباره حضور محمد جواد ظریف و اسحاق جهانگیری در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، گفت: رقابت اصلی انتخابات میان اصولگرایان است اما این حرف به این معنا نیست هیچ نامزدی اصلاح‌طلبی حضور نخواهد داشت. ظریف گفته که نمی‌آید اما می‌تواند یک گزینه سونامی باشد. دست‌کم در نظرسنجی که دیدم ظریف از خیلی‌های دیگر بالاتر است. منتها او اراده ای برای آمدن ندارد. اما جهانگیری اصلاح‌طلب به معنای مصطلح سیاسی نیست. از طرفی او سرمایه ای داشته که خرج کرده است هر چند پایگاه رای او را نمی‌دانم. اگر اصلاح‌طلبان از من مشورت بخواهند می‌گویم این دوره را استراحت کنند تا زمان آنها فرا برسد.

این فعال سیاسی درباره ادعای اصلاح طلبان مبنی بر اینکه رقابت درون جریانی یا تک جریانی باعث کاهش نرخ مشارکت می‌شود، گفت: این موضوع متعلق «به زمانی است که اصلاح‌طلبان آدم پای صندوق بیار داشته باشند واقعا دارند!؟» از طرفی، میان اصولگرایان هم بر سر اینکه چه شخصی نامزد شود دعواست. اصولگرایان عادتشان این است وقتی خیالشان از طرف مقابل راحت شد ۵۰ نامزد معرفی می‌کنند. خیال آنها الان راحت است که اصلاح‌طلبان نمی‌آیند اما داخل خودشان افتراقات وجود دارد. اوضاع داخل اصلاح طلبان بهتر از اصولگرایان نیست و انها هم دعوا دارند و نمی‌توانند به نامزد واحد برسند.

مهاجری اضافه کرد: برخی اصلاح طلبان می‌گویند که ما به هر حال نامزد اختصاصی خود را خواهیم داشت. اگر منظورشان این است که وزن‌کشی سیاسی کنند بیایند وزن‌کشی کنند. مثلا نامزدی بیاورند یک میلیون و ۵۰۰ هزار  تا ۲ میلیون نفر رای داشته باشد که آن بحث دیگری است اما اصلاح طلبان در حال حاضر از بدنه رای مناسبی برای شرکت در انتخابات برخوردار نیستند و کما اینکه اصولگرایان هم همین جور هستند. انتخابات مجلس یازدهم با نرخ مشارکت ۴۲ درصدی در شرایطی برگزار شد که شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی مثل الان نبود.

این روزنامه نگار یادآور شد: دعواهای سیاسی در این ۹ ماه خیلی گسترش پیدا کرده و همه این موارد عوامل کاهنده مشارکت هستند و اگر در این شرایط کرونا همان ۴۲ درصد شرکت کنند باید کلاه خودمان را بالا بیندازیم.

مهاجری درباره سخنان یک فعال اصولگرا مبنی بر اینکه «اصلاح طلبان چون رای نمی آورند رد صلاحیت را بهانه می کنند»، گفت: بی‌انصافی نکنیم چهره‌های اصلاح‌طلب هم زیاد ردصلاحیت شده اند. به هر حال تعداد رد صلاحیت اصلاح طلبان در انتخابات گذشته بیشتر بوده است.

 

مهاجری درباره برخی خبرها از اعلام نامزدی برخی چهره‌های اصولگرا چون رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد باقر قالیباف، حسین دهقان و سعید محمد و محمد ناظمی اردکانی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: خیلی زود است راجع به آن حرف بزنیم. الان هر حرفی بزنم براساس ظرفیت‌های فعلی آنها است. قالیباف به عنوان کسی که در تهران یک میلیون و خرده‌ای رای آورده و در انتخابات قبلی صاحب ۳ تا ۴ میلیون رای بود دارای پشتوانه سیاسی است. به هر حال بستگی به این دارد که بدنه جریان اصولگرایی بخواهد پشت سر چه کسی قرار گیرد. الان اختلافات جدی میان اصولگرایان وجود دارد. برخی از افرادی که اسم بردید مثلا دهقان به بدنه اصولگرایی ربطی ندارد. دهقان اصلاح طلب یا حتی اصولگرای کلاسیک نیست.

وی ادامه داد: رستم قاسمی هم با اینکه وزیر نفت احمدی نژاد بود اما اصلا احمدی نژادی محسوب نمی‌شود. در واقع پیوستن او به دولت احمدی نژاد به دلیل کارآمدی او در قرارگاه خاتم الانبیاء بود. قاسمی به دلیل فعالیت‌های تجاری، در اواخر دولت احمدی نژاد و زمان تحریم‌ها به نظرم توانست دولت احمدی نژاد را از سقوط نجات دهد. شناسنامه سعید محمد اصولگرایی نیست. با اینکه ممکن است که در بسته اصولگراها تعریف شود ولی او از سابقون نیست. همچنین او خیلی  سیاسی نبوده و حتی ورودش به عرصه سیاست هم می‌تواند به رزومه خدماتی او آسیب برساند.

جبهه پایداری همیشه «بازی بهم‌زن» بوده است

مهاجری با بیان اینکه اصولگرایان قبل از وحدت میان خود باید وزن‌کشی کنند، درباره وحدت میان اصولگرایان، گفت: بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد و دست‌کم جبهه پایداری هیچوقت با هیچ گروهی وحدت نکرده است. جبهه پایداری همیشه «بازی بهم‌زن» بوده و نقش آن همین است و برای همین دلیل درست شده است. آنها در یکی دوسال اخیر هم یاد گرفته اند سهم خود را بگیرند و ادعا نکنند.

وی افزود: جبهه پایداری در مجلس سهم خود را از اصولگراها گرفت. حتی با قالیباف هم در این باره اختلاف داشت. جبهه پایداری می‌دانند که نامزد آنها رییس‌جمهوری نمی‌شود اما اگر بتوانند قبل از انتخابات پست‌هایی که می‌خواهند را بدست بیاورند کاملا اهل معامله هستند.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا درباره تغییرات در کادر رهبری جبهه پایداری و احتمال نامزدی صادق محصولی برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: «بعید است محصولی داوطلب ریاست جمهوری شود... د. او "لابی‌من" پشت پرده است که می تواند در انتخابات تاثیر بگذارد. وقتی در دولت احمدی نژاد وزیر شد بیشتر نقش پشت صحنه‌اش مهم بود تا نقش روبروی او. الان هم قطعا خودش نامزد نخواهد شد مگر اینکه بخواهد خودکشی کامل سیاسی کند که بحث دیگری است.»

مهاجری همچنین به عملکرد جامعه روحانیت و حامعه مدرسین اشاره کرد و گفت:  از عملکرد سیاسی جامعتین دفاع نمی‌کنم و نظر خودم را می‌گویم. وقتی در جامعتین حضور داشته باشید یک سری اصول ارزشی، اخلاقی و دینی را حفظ می‌کنید اما در عالم سیاست نمی‌شود با اخلاق کار را پیش برد. در خانواده ای پدربزرگ خیلی محترم و وجیهی وجود داشت که دیگران را نصیحت می‌کرد. پس از مدتی فرزندان و نزدیکان به او احترام ظاهری می گذاشته ولی در عمل کار خود را می‌کردند. به نظر می رسد برخی از دوستان اصولگرا نقشی که برای تشکلهای روحانی قائل هستند شبیه ریش سفید آن خانواده است.
کد خبر: ۳۵۲۹
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha