به گزارش خبرگزاری تهران پرس؛ سعید اوحدی در یکصد و هشتاد و سومین نشست مشاوران وزرا در امور ایثارگران که در محل ستاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد شهدا به‌ویژه شهید راه علم دکتر فخری‌زاده گفت: یکی از دغدغه‌های مهمی که در طول تاریخ همواره ذهن انسان را درگیر کرده است وجه تمایز انسان با دیگر پدیده‌های خلقت بوده است. راه دستیابی انسان به بالاترین درجه کمال به‌عنوان اشرف مخلوقات بر روی زمین درک وجودی او به‌عنوان بالاترین پدیدهٔ خلقت بوده است.
unnamed (2)

به گزارش خبرگزاری تهران پرس؛ سعید اوحدی در یکصد و هشتاد و سومین نشست مشاوران وزرا در امور ایثارگران که در محل ستاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد شهدا به‌ویژه شهید راه علم دکتر فخری‌زاده گفت: یکی از دغدغه‌های مهمی که در طول تاریخ همواره ذهن انسان را درگیر کرده است وجه تمایز انسان با دیگر پدیده‌های خلقت بوده است. راه دستیابی انسان به بالاترین درجه کمال به‌عنوان اشرف مخلوقات بر روی زمین درک وجودی او به‌عنوان بالاترین پدیدهٔ خلقت بوده است.




وی افزود: اصحاب پیامبر (ص) از ایشان در مورد ویژگی‌های انسان شایسته سؤال کردند و اینکه چه کسی نزد خداوند محبوب‌تر است؟ پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) شایسته‌ترین مردم را انسان‌هایی دانستند که در خدمت بندگان خدا باشد و آن‌که نفعش به انسان‌ها بیش‌تر برسد. امام حسن عسکری علیه‌السلام نیز در خصوص خدمت به خلق، دو خصلت ایمان به خداوند و خدمت به برادران همنوع را جزو خصایص انسان‌های برجسته بر می‌شمارند.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به جایگاه رفیع ایثارگری گفت: اگر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را افضل خدمات دانسته‌اند در واقع به اعتبار و شأن و جایگاهی است که خون و ایثارگری شهدا، جانبازان و آزادگان به این مجموعه بخشیده است. خدماتی که به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ارائه می‌شود قطره‌ای در برابر عظمت وجود این عزیزان است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه رسالت سنگینی در برابر شهدا و خانواده‌های صبور آنان بر عهده همه ما است گفت: ارواح شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند و این جلسات بستری برای بشارت شهدا است.

اوحدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در کنار اقتدار اقتصادی، امنیتی، نظامی و دفاعی تأکید ویژه‌ای بر اقتدار معنوی دارند گفت: در واقع تمام اقتداری که در کشور به وقوع می‌پیوندد در راستا و در عرض اقتدار معنوی معنا پیدا می‌کند و این اقتدار مؤلفه اساسی و پیش‌زمینه هر اقتداری در کشور است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بستر رسیدن به تمدن اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری و تحقق گام دوم انقلاب فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: اگر اقتدار معنوی در انسان‌ها نباشد راه پیشرفت به روی وی بسته می‌شود. اقتدار معنوی باید در تمامی مردم به‌ویژه مسئولان کشور به‌عنوان نقطه اتکا برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز در این مراسم اظهار کرد: حرکت‌ها و اقدامات خوبی در زمان مدیریت جناب آقای مهندس اوحدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران به وجود آمده است و بنده در جلسات هیئت دولت شاهد تلاش و کوشش این برادر ارجمند در دفاع از حقوق خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح داغدار شهادت دکتر فخری زاده است گفت: فقدان این دانشمند عزیز همچنان برای ما سنگین است. رهبر معظم انقلاب پس از ترور شهید دانشمند فخری زاده فرمودند: «دو موضوع مهم را همه دست‌اندرکاران باید به جِد در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت».

وی با بیان اینکه دشمن در این حادثه به دنبال ایجاد وقفه در روند حرکت علمی و سرعت پیشرفت جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نوین بود گفت: دشمن متوجه شد که کشور ما در عرصه‌های نوظهور و بدیع به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده است لذا با این اقدام تلاش کرد روحیه مردم را تضعیف و به امنیت و اقتدار ایران خدشه وارد سازد.


امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تلاش سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی با جدیت بیشتری نسبت به قبل ادامه خواهد داشت گفت: تمامی کارکنان و مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بعد از ترور این شهید والامقام عزم خود را برای ادامه راه فخری زاده جزم کردند و دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی نیز در اقدامی شایسته، بودجه سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی را ۲۵۶ درصد افزایش داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در بخش دیگر سخنان خود گفت: اگرچه موضوعات موشکی ما خار چشم دشمنان شده است و ما هر روز توان و قدرت موشکی خود را تقویت کرده‌ایم، اما فرهنگ ایثار و شهادت اولی‌تر از همه این پیشرفت‌ها است و ملتی که فرهنگ شهادت داشته باشد سلطه‌پذیر نیست و دشمن نمی‌تواند بر آن ملت فائق آید. در واقع چیزی که کشور را در برابر زورگویی و بی‌منطقی‌های نظام استکبار بیمه می‌کند فرهنگ شهادت آن ملت است. در کشوری که میلیون‌ها جوان آماده شهادت هستند هیچ قدرتی توان چیره شدن بر این کشور را نخواهد داشت.

امیر حاتمی با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران کار خود را به‌خوبی انجام داده‌اند گفت: آن‌ها با اهدای جان خود و در طبق اخلاص گذاشتن ارزشمندترین عنصر حیاتی خود تکلیف خود را به‌خوبی انجام دادند و ما وظیفه داریم به بهترین نحو یاد و خاطره این عزیزان و فرهنگ شهادت را زنده نگه‌داریم.

وی افزود: ما باید قدردان شهدا، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان باشیم و تاکنون نیز نتوانستیم حق واقعی بخشی از این عزیزان را ادا کنیم و ضروری است رسیدگی به آن بخش با سرعت و اهتمام بیشتری دنبال شود. اگر کسی در هر لباسی کاری برای دفاع از میهن انجام می‌دهد و جان‌فشانی می‌کند باید اطمینان خاطر داشته باشد و یقین بداند کسانی همواره قدردان تلاش و مجاهدت‌های او خواهند بود.


انتهای پیام/

کد خبر: ۲۷۵۴
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha