آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران
آرش حسینی میلانی، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس با تأکید بر موضوع حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد اساساً در تمام دنیا دولت‌ها در سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل عمومی نقش اساسی را بر عهده‌دارند زیرا این امر برای بخش خصوصی به‌صرفه نیست و یک اصل حاکمیتی است.

وی افزود: در کشور ما ساخت مترو دیرتر از مابقی کشورها آغاز شد و می‌توان گفت پس از جنگ تحمیلی اقدامات اصلی و اساسی ساخت مترو در دستور کار قرار گرفت. از طرفی باوجود ساخت دیر مترو، بهره‌برداری یک خط آن به‌طور میانگین حداقل ۱۰ سال به طول انجامیده است.

‌میلانی حسینی خاطرنشان کرد: آغاز دیر ساخت مترو و به طول انجامیدن آن نشان‌دهنده این است که باوجوداینکه شهرداری در تمام ادوار گذشته پای‌کار بوده و تلاش بسیاری در جذب منابع کرده است؛ اما به دلیل اینکه این امر در اولویت دولت‌ها نبوده، ساخت مترو در زمان مقرر صورت نگرفته است.

ساخت مترو در بسیاری از کلان‌شهرها هنوز آغاز نشده است!

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ساخت یک خط مترو و بهره‌برداری از آن حدود ۳۰ سال در ایران زمان می‌برد، اظهار کرد: این یک مشکل ساختاری در کشور است. در بسیاری از کلان‌شهرهای کشور حتی ساخت مترو آغاز نشده است و مردم‌های این شهرها با مشکلات جدی حمل‌ونقل عمومی مواجه هستند.

حسینی میلانی با تأکید بر اینکه باید به مشکلات ساختاری و حجم قابل‌توجه سرمایه‌گذاری برای مترو توجه شود خاطرنشان کرد: در سرمایه‌گذاری مترو تهران عددهایی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تا ۵۰ هزار میلیارد تومان مطرح است.

وی در پاسخ به این سؤال که باوجود شرایط کنونی برای حل مشکل حمل‌ونقل چه‌کارهایی می‌توان انجام داد، گفت: در شرایطی که نمی‌توانیم به‌سرعت مشکلات حمل‌ونقل عمومی را حل کنیم و آن را گسترش دهیم، باید مدیریت تقاضای سفر را کنترل کنیم.

این عضو شورای شهر ادامه داد: مدیریت تقاضای سفر به این معنا است که فرآیندهایی که ایجاد ترافیک می‌کند همانند صدور پروانه و یا جواز و... را تا حد امکان الکترونیکی کنیم هر میزان که کارهای این‌چنینی کاهش پیدا کنند تقاضای سفر نیز کاهش پیدا می‌کند و از بار ترافیکی شهر کاسته می‌شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۵۱۹
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha