۱۵۷۸۲۲۹۹۷
به گزارش تهران پرس ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: سرمایه گذاری مردم در مناطق آزاد، تحول بسیار مهم برای ارائه یا دریافت خدمات است و برای سرمایه‌گذاری نیازی به حضور نیست و خدمات از طریق سیستم الکترونیک ارائه می شود.

رییس جمهوری ادامه داد: اکنون ۳۰ روزه پاسخ نهایی متقاضی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد داده می‌شود و در آینده به ۲۰ روز می رسد. ۷۰ درصد خدمات به مردم به این شیوه ارائه می‌شود که تا پایان دولت به صد در صد خواهد رسید. این اقدام بسیار امیدوار کننده است بنابراین ضرورت دارد مناطق آزاد در این زمینه فعال‌تر شوند.

وی گفت: بخش خصوصی باید فعال و در صحنه باشد چرا که اساس اقتصاد کشور بخش خصوصی است، دولت در این زمینه باید تسهیل کننده و حمایت کننده باشد. این مساله حائز اهمیت است که بتوانیم در سرمایه گذاری ها شرایطی در مناطق آزاد و سراسر کشور فراهم کنیم تا بخش خصوصی فعال شود.

روحانی در ادامه افزود: بسیار خوشحالیم که در چهل و یکمین پنجشنبه شاهد افتتاح بیش از ۶۰ طرح مهم در مناطق آزاد و مناطق ویژه هستیم که ارزش این طرح‌ها مجموعا حدود ۹۲۰۰ است که باعث اشتغال بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر می‌شود.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اهمیت خاص مناطق آزاد و ویژه، گفت: مبنای این مناطق این بوده است که سرمایه گذاران بتوانند با یک تسهیلات ویژه‌ و معافیت‌ها و امتیازات خاص بتوانند در این مناطق سرمایه گذاری کنند و عمدتا آنچه به دست می‌آید صادر کنند و این مناطق جاذبه‌ای داشته باشد که با این جاذبه بتواند سرمایه‌های خارجی و داخلی و همچنین تکنولوژی را جذب کنند.

روحانی افزود: امتیازات، تسهیلات و معافیت‌ها در این مناطق برای این است که محصولات قابل رقابت با جهان و با استانداردهای قابل قبول تولید شود تا به مراکز صادراتی تبدیل شود که هم به اقتصاد آن منطقه و کشور کمک کند.

وی ادامه داد: مناطق آزاد بیشتر در مناطق مرزی فعال هستند. بنابراین نیاز به یک حلقه اتصال میان داخل و خارج است، تسهیلاتی برای ورود و خروج افراد وجود دارد برای اینکه سرمایه گذار خارجی و حتی کالا و محصولات راحت تر بتواند وارد و خارج یا انبار شود.
کد خبر: ۳۵۲۳
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha