۱۵۷۷۸۷۸۷۲
به گزارش تهران پرس  از شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی روز سه شنبه در نشست با رییس دادگاه عمومی بخش آفتاب، بخشدار شهر آفتاب، سرکلانتر دهم پلیس انتظامی، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تهران و نماینده راهور و راهداری با اشاره به آغاز موفقیت آمیز طرح جمع آوری گل فروشان حاشیه بزرگراه شهید هاشمی طی دو هفته اخیر که با همکاری راهور، نیروی انتظامی و نیز نظارت مستمر بر اجرای این طرح صورت گرفته است افزود: در همین راستا غرفه های فروش گل با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و با حفظ منظر و سیمای شهری این محور بزرگراهی ساماندهی می شود.

وی، کاشت درخت در این بزرگراه که با حفظ گذرهای کشاورزی و ایجاد مسیر سبز صورت می گیرد، از دیگر اقدامات اجرایی طرح ساماندهی بزرگراه شهید هاشمی اعلام و بیان کرد: درختان در ۸ نقطه از مسیر  رفت و برگشت این محور و با استفاده از سیستم آبیاری مکانیکی کاشت و نگهداری می شوند.

ساماندهی میوه فروشان بزرگراه شهید هاشمی

توکلی در این نشست همچنین از ساماندهی میوه فروشان حاشیه بزرگراه شهید هاشمی خبر داد و اظهار کرد: این افراد با ایجاد دسترسی های غیر مجاز اقدام به فروش محصولاتی می کنند که حاصل کشت زمین های زراعی محدوده اطراف این بزرگراه نبوده و با این فعالیت باعث تجمع خودروها، ایجاد ترافیک و تصادف می شوند و به همین منظور ضمن مسدودسازی دسترسی های غیر مجاز با پشتیبانی دایره قضایی، تدابیر ویژه ای با هم افزایی نهادهای مسئول اجرا خواهد شد.

همچنین قبل از برگزاری این نشست بازدید میدانی از محور بزرگراه شهید هاشمی با هدف بررسی اجرای طرح ساماندهی گل فروشان انجام شد.

به گزارش ایرنا منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت  ۸۹ کیلومترمربع در جنوب شهر تهران واقع شده و با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ شهرداری همجوار است؛  این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت‌الله سعیدی محدود می‌شود.

منطقه ۱۹ دارای پنج ناحیه و ۱۲ محله است که خانی‌آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل‌آباد، نعمت‌آباد، صالح‌آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محله‌های این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجرپزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان‌های شاخص منطقه ۱۹ به شمار می‌رود.
کد خبر: ۳۴۹۷
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha