Screenshot_۲۰۲۱۰۱۱۳-۱۱۱۶۳۰_Gallery
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان ها صبح امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: اگر این شورا در جایگاه واقعی خود قرار گیرد، مجلس دوم کشور است. این شورا می تواند مواژی دولت طرح به مجلس شورای اسلامی ارائه کند که تا کنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

وی افزود: شورای عالی استان ها بر اساس قانون اساسی تشکیل شده است و به وظایف خود عمل می‌کند، من پاسخگوی گذشتگان نیستم بلکه پاسخگوی اعمال خود هستم و تا به امروز سعی کردم به وظایف این شورا جامه عمل بپوشانم.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: طرح ها در اجلاس های شورای عالی استان ها بررسی و به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود؛ تا کنون سه طرح ارائه شده است اما این پروسه زمان‌بر است.

وی در خصوص مصوبات شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این مصوبات در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌شود که این مصوبان شبه قانون است و برای ابطال این قوانین نیز باید از دیوان عالی اداری اقدامات لازم صورت گیرد.

احمدی خاطرنشان کرد: شورای عالی استان ها به عنوان بزرگترین شورای کشور باید نظارت خود را افزایش دهد؛ از همین رو سامانه ثبت شکایات راه اندازی شد و تاکنون شکایات زیادی در این سامانه ثبت شده است.

وی تاکید کرد: سامانه جامع شوراهای اسلامی سراسر کشور تمامی اعضای شوراهای شهر و روستا دهیارها و شهرداری ساماندهی می شوند. یازده شورای راهبری تاسیس شده است که نقش مهمی در هماهنگی بین مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای عالی استان ها دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به پایگاه خبری تحلیلی رکن چهارم گفت: از بعد گردشگری روستاها می توان استفاده کرد. هدف اصلی خدمت‌رسانی با مردم است و ما به دنبال این هستیم که شورای عالی استان ها در جهت این خدمت رسانی گام برداریم. شورای عالی استان ها دارای ردیف بودجه است که این بودجه پاسخگوی حقوق پرسنل و... می‌باشد و پاسخگوی برنامه های این شورا نیست.

وی گفت: پیش از وقوع تخلف و فساد باید نظارت خود را افزایش دهیم؛ این نظارت در راستای پیشگیری از وقوع جرم است. هر متخلفی دستگیر می‌شود که این موضوع در شوراها هم صورت میگیرد. برخی از اعضای شوراهای اسلامی افراد پاکدست زیادی هم وجود دارد.

احمدی گفت: تا کنون بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ تخلف در سامانه ثبت تخلفات و شکایات شورای عالی استان ها ثبت شده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۴۸۹
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha