۱۳۹۹۰۶۱۵۱۲۰۵۱۵۱۶۶۲۱۱۴۰۹۵۴
به گزارش تهران پرس، «عبدالرضا فولادوند» درباره چگونگی فعالیت مدارس از اول بهمن ماه به خبرنگاران اظهارداشت: براساس مصوبه پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا و موضوع نامه شماره ۱۱۹۴۰۹ مورخ ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹ درباره آموزش‌ حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی، هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش‌آموز و با توجه به مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹، کلاس‌ها و مدارسی که از اول بهمن ماه به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز می‌کنند، اعلام می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باید کلاس‌های درسشان دایر شود که شهر تهران هم منطقه زرد اعلام شده است.

«فولادوند» افزود: دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر براساس آمار ثبت‌نامی در سامانه «سناد» در وضعیت آبی دایر خواهد بود که این موضوع شامل حال شهر تهران و مناطق روستایی آن نمی‌شود، چون وضعیت این شهر از لحاظ کرونا زرد است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی باید کلاس‌ها دایر شود که این مورد باید در شهر تهران انجام شود.

تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری حداکثر باید ۱۰ نفر باشد

وی اظهارداشت: این موضوع تبصره‌ای دارد که تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری حداکثر باید ۱۰ نفر باشد، مدیران مدارس موظف هستند نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کنند و براساس مصوبات شورای مدرسه و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش‌آموزان را در مدرسه فراهم کنند.

«فولادوند» گفت: ترتیبات اجرایی اعم از ابلاغ به مدیران مدارس، تشکیل شورای مدرسه، برنامه‌ریزی و نحوه حضور دانش‌آموزان در مدرسه، نحوه گروه‌بندی، نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی به‌موقع و مناسب به خانواده‌ها باید تا قبل از پایان دی ماه انجام شود که ما به رؤسای آموزش و پرورش مناطق و مدیران مدارس مأموریت دادیم تا این کار را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مدارس افزود: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که این دستورالعمل‌ها با همکاری دانش‌آموزان رعایت خواهد شد.

وی بیان کرد: جلسات منطقه‌ای را برگزار کردیم و در مناطق هم مدیران توجیه می‌شوند، کلاس‌های درس و ساعت آنها مشخص می‌شود، به گونه‌ای باید گروه‌بندی صورت بگیرد که دانش‌آموزان بتوانند ساعاتی را در روز یا چند روز در هفته به مدرسه بیایند و از کلاس‌ حضوری بهره‌مند شوند.

«فولادوند» افزود: بعضی از دروس به خصوص در پایه‌های اول و دوم، نیاز به حضور دانش‌آموزان در مدرسه دارد و ایجاد ارتباط عاطفی میان دانش‌آموز و آموزگار باید انجام شود و این موضوع از مهمترین مباحثی است که در تعلیم و تربیت مدنظر وزارت آموزش و پرورش و معاونت‌های آموزشی بوده و هست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: از اول بهمن، با آمادگی کامل و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش‌آموزان با همکاری اولیا، کلاس‌های حضوری را آغاز می‌کنیم، انتظار داریم که در راستای اجرایی شدن بخشنامه‌ها، مدیران به خصوص در مدارس غیردولتی رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها را داشته باشند.

برخورد با متخلفان در صورت فراخوان سایر پایه‌ها

«فولادوند» تاکید کرد: این بخشنامه، مجوزی برای فراخوان سایر پایه‌های تحصیلی نیست، مدیران مدارس غیردولتی به خصوص توجه داشته باشند که پایه‌های اول و دوم ابتدایی و درس‌های عملی هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش حضوری خواهد بود و اگر مشاهده شود که به استناد این بخشنامه، سایر پایه‌ها برای حضور در مدرسه فراخوان داده شدند، با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در کشورهای دنیا هم آموزش و پرورش به صورت صددرصدی تعطیل نشده است و حتی در انگلستان که بیشترین تلفات را دارد آموزش و پرورش تعطیل نشده است.

به گزارش ایرنا، بیش از یک میلیون دانش‌آموز در بیش از چهار هزار مدرسه تهران تحصیل می‌کنند، با توجه به ایپدمی کرونا در استان تهران، براساس ابلاغی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی کرونا، آموزش دانش‌آموزان در مدارس این استان و شهر تهران از ۱۲ مهرماه تاکنون تعطیل است و از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود، قرار است از اول بهمن ماه کلاس‌های درس دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و درس‌های عملی هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش حضوری برگزار شود.
کد خبر: ۳۴۳۴
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha