محسن هاشمی در جمع خبرنگاران
به گزارش خبرنگار  اجتماعی تهران پرس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین دستورالعمل امروز سوال ۸ نفر از اعضای شورای شهر درباره سرپرستها از شهردار بود که آن را به بحث هم اندیشی گذاشتیم.

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه، زمانی که تذکر داده می شود می توان سوال مطرح کرد و از آن جایی که اعضا شورا سوال را در دستور کار خود قرار داده بودند بنده موظف بودم بر اساس آیین نامه این موضوع را به شهردار ابلاغ کنم تا او ظرف مدت ۱۰ روز به صحن شورا بیاید.

هاشمی با اشاره به اینکه در جلسه امروز هم اندیشی مواردی مطرح شد اظهار کرد: قرار شد این موضوع ابتدا به کمیسیون برنامه و بودجه ارجا داده شود و در همین راستا حدود ۶ نفر امضای خود را پس گرفتند و تنها شاید ۳ نفر امضا خود را ارائه دادند و قرار شد شهردار به جلسه برنامه و بودجه دعوت شود و اگر افراد قانع نشدند این موضوع در صحن مطرح شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: شاید تعداد افرادی که حکم سرپرستی داده باشند به ۸ نفر هم نرسد و انشااله شهردار پاسخ خود را در این رابطه ارائه می کند البته یکی از مهمترین مواردی که مطرح کردیم، بحث سرپرستی معاونت منابع انسانی بود که شهرداری لایحه آن را ارائه داده است.

وی با اشاره به تغییر در قانون شوراها گفت: این موضوع در کمیسیون های مختلف مطرح شده است اما هنوز وارد صحن نشده و کمیسیون ها نظرات خود را در این رابطه اعلام کردند و آقای امینی نظرات را جمع بندی کرد اما هنوز قرار شده تا کمیسیون ها باز هم در رابطه با این موضوع بررسی های خود را انجام دهند.

هاشمی تصریح کرد: مجلس از شورای شهر مستقیما نظر خواسته است و بعد از ارسال نظر حتما در این رابطه به جمع بندی خواهیم رسید.

رئیس شورای شهر تهران درباره مفاد جلسه ۲۶۴ شورای شهر اظهار کرد: از آنجایی که الحاقیه لایحه بسته محرک اقتصادی ناشی از کرونا نیمه تمام مانده بود مجبور بودیم تا این موضوع را به سرانجام برسانیم که خوشبختانه با ۳۰ ماده به تصویب رسید و باعث می شود تا دذرآمد شهرداری در دوران کرونا افزایش یابد.

رئیس شورای شهر تهران درباره بسته لایحه محرک اقتصادی در دوره کرونا گفت: این موضوع برای آن است تا اختیارات از سمت شهرداری به مناطق داده شود تا بتوانیم درآمد بهتری را کسب کنیم.

وی با اشاره به بخشنامه شهردار تهران درباره اینکه شهرداری نباید در حوزه انتخابات دخالتی داشته باشد و بیان کرد: این از جمله بخشنامه هایی است که تمام دستگاه ها زمان انتخابات صادر می کنند اما مطمئن باشید در شهرداری نه هیچکس در انتخابات دخالتی داشته و نه می‌خواهد که دخالت کند.

وی ادامه داد: بحث انجام مجمع گردشگری در تهران به امضا اعضا شورای شهر تهران رسید و قرار شد بررسی ها انجام شود تا سال آینده این مجمع در تهران برگزار شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۴۶۵
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha