سید آرش حسینی میلانی
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ آرش حسینی میلانی، عضو شورای شهر تهران در حاشیه دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما به سازمان محیط زیست و اداره کل محیط زیست استان تهران رسماً اعلام کردیم اگر مازوت سازی در نیروگاه‌ها و پالایشگاه های اطراف تهران وجود دارد آن را به ما اعلام کنند تا بر اساس اطلاعات حقوقی که آنها اعلام می‌کنند به مراجع قضایی شکایت می‌کنیم.

وی ادامه داد خوشبختانه جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تشکیل شده است و دستگاه‌های مربوطه پیگیری‌های لازم را قرار است انجام دهند و موضوع آلودگی هوا در حال پیگیری است. البته شورای شهر اختیاراتی که مجلس دارد را برای پیگیری آلودگی هوا ندارد.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که بر اساس قانون میزان شاخص چه اندازه باشد ممکن است شهر تهران تعطیل شود، گفت: در شرایط اضطرار ی که کمیته اضطرار مسئولیت آن را بر عهده دارد اگر چهار روزه پی در پی شاخص آلودگی در وضعیت ناسالم باشد و به مدت ۴۸ ساعت شاخص بیش از ۲۴۰ باشد شهر باید تعطیل شود اما این موضوع بر اساس تصمیم کمیته اضطرار است

میلانی با اشاره به بازی روز گذشته فوتبال گفت: هم کنترل کیفیت هوا و هم وزارت بهداشت گفته بودند که صلاح است بازی برگزار نشود اما کمیته اضطرار چیز دیگری را تشخیص داد.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: به‌طور کلی اگر شهر تهران را کاسه‌ای در نظر بگیریم دارای ظرفیتی خواهد بود اگر در فصلی با کم بود جریان هوا مواجه شویم این کاسه کوچک تر خواهد شد و ممکن است بیش از اندازه آلودگی ایجاد شود و مشکلاتی به وجود آید .

وی ادامه داد: بر اساس گزارش مراجع درباره مازوت سوزی گفته شده که پالایشگاه‌ها مازوت نمی‌سوزانند بلکه گازوئیل پر گوگرد باعث آلایندگی‌ها می‌شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۴۶۶
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha