Screenshot_۲۰۲۱۰۱۱۲-۰۷۵۸۴۰_Google
حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس اظهار کرد: سازمان بازرسی کشور در حوزه آلودگی هوا از سال ۹۳ تاکنون ورود کرده و بازرسی صورت گرفته است. گزارشهای مربوط به آن تهیه شده همچنین آسیب ها شناسایی و پیشنهادهای اجرایی آن احصا و به دستگاه‌های ذیربط ارسال شده است.

وی ادامه داد: اکنون موضوع آلودگی هوا در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری آن هستیم. پیشنهادهایی که در گذشته برای رفع آلودگی هوا از سوی ما ابلاغ شده که بخشی از آن اصلاح ساختارهای موجود است و نیازمند تامین اعتبار است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ عامل موثر در ایجاد آلودگی هوا در کلانشهرها شناسایی شده است که از جمله آنها فرسودگی ناوگان‌های حمل و نقل، فرسودگی خودروها و موتورسیکلت‌ها است که این ۱۵ چالش و عامل به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت و گرانی تلفن های همراه لوازم صوتی تصویری مربوط به ستاد تنظیم بازار است که اگر بر اساس قانون باشد ایرادی ندارد و اگر خلاف قانون باشد و مسئولیت آن با وزارت صمت است که نظارت کند و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی نیز باید در همین راستا برخوردهای لازم را انجام دهد.


حجت الاسلام درویشیان در پایان توضیح داد: سازمان بازرسی کشور در این خصوص وظیفه ای ندارد. ما ناظر وظایف سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صمت هستیم اما اگر مغازه‌ای گرانفروشی کند و یا قیمت مصوب با رعایت نکند این در حوزه اختیار و وظیفه دستگاه گ‌هایی که به آنها اشاره شده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۴۳۳
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha