به گزارش خبرگزاری تهران پرس، یک سالی از شناسایی ویروس کرونا در جهان می گذرد و طبق آخرین آمارهای جهانی ابتلا به ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۸۲۶ هزار و ۷۱۹ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تا کنون به ۸۹ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۲۶ نفر رسیده است.
۱۹۶۵۷۰۱


به گزارش خبرگزاری تهران پرس، یک سالی از شناسایی ویروس کرونا در جهان می گذرد و طبق آخرین آمارهای جهانی ابتلا به ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۸۲۶ هزار و ۷۱۹ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تا کنون به ۸۹ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۲۶ نفر رسیده است.


 فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان با رشد ۱۴ هزار و ۷۹۲ نفری در یک روز به تعداد یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است و کشور امریکا با بیش از ۲۲ میلیون مبتلا به بیماری کرونا، تا به امروز بیشترین مبتلایان و قربانیان در میان بیماران کرونایی را داشته است و در حال حاضر هنوز واکسن نهایی برای درمان این بیماری ساخته نشده است.


هر چند رقابتی جدی در میان شرکت‌های داروسازی دنیا برای ساخت واکسن کرونا شکل گرفته و واکسن‌هایی هم تاکنون ساخته و حتی واکسیناسیون گسترده با آن‌ها آغاز شده‌است، اما از یک‌سو جهش‌های مداوم کرونا و از سوی دیگر عوارض گزارش‌شده این واکسن‌ها اثربخشی آن‌ها را با ابهام مواجه کرده‌است. یکی از واکسن‌هایی که در جهان ساخته‌شده و مورد استفاده محدود در برخی از کشور‌ها نیز قرار گرفته، واکسن «فایزر بیونتک» است؛ این واکسن توسط شرکت امریکایی داروسازی «فایزر» با همکاری شرکت داروسازی آلمانی «بیونتک» ساخته شده‌است و هم‌اکنون در امریکا و برخی از نقاط جهان تزریق می‌شود، اما به‌رغم تزریق این واکسن، امریکا روز گذشته با ثبت بیش از ۴ هزار فوتی بیماران کرونایی، رکورد مرگ‌های کرونایی در ۲۴ ساعت را شکست. عوارض متعدد گزارش‌شده از واکسن کرونای فایزر نگرانی‌هایی را درباره این واکسن ایجاد کرده‌است.


کشنده بودن واکسن فایزر به رغم تایید سازمان بهداشت جهانی!

واکسن‌های تولیدی شرکت فایزر به رغم تأیید سازمان جهانی بهداشت هر روز با چالش‌های تازه‌ای مواجه‌شده و در کنار گزارش واکنش‌های آلرژیک، یا ابتلا و ناقل شدن تزریق‌کنندگان واکسن حالا کم‌کم شمار مرگ افرادی که واکسن فایزر را دریافت کرده‌اند، زیاد می‌شود.

تاکنون تعدادی از افرادی که واکسن فایزر را دریافت کرده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند و همین مسئله هم علامت سؤال‌های فراوانی را پیش روی این واکسن امریکایی گذاشته و در تصمیم کشور‌ها برای واردات این واکسن اثرگذار بوده‌است. در ایران هم چند روز قبل یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره واردات این واکسن و احتمال آزمایش آن روی مردم کشورمان هشدار داده‌بود و سخنگوی جمعیت هلال احمر از منتفی شدن ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا شرکت فایزر از امریکا به کشورمان خبر داد. به گفته وی قرار است یک میلیون واکسن کرونا از یکی از کشور‌های شرق (احتمالاً روسیه، چین یا هند) در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد که در این زمینه جمعیت هلال احمر براساس سیاست‌های وزارت بهداشت در امر توزیع عمل خواهد کرد.


طبق داده‌های اولیه و گفته مقامات شرکت فایزر، عوارض جانبی واکسن کووید ۱۹ شباهت زیادی به عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزا دارد، اما شدت آن‌ها بیشتر است؛ در بیانیه منتشر شده توسط شرکت سازنده عوارضی از قبیل درد‌های عضلانی، درد در محل تزریق، تب شدید و همچنین بروز عوارض آلرژیک در برخی از دریافت‌کنندگان است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در امریکا در تاریخ ۲۰ دسامبر اعلام کرد که شش نفر از ۲۷۰ هزار نفر در این کشور که با واکسن فایزر ـ بیونتک علیه ابتلا به ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، دچار واکنش‌های آلرژیک شدید شده‌اند و زندگی عادی آن‌ها مختل شده‌است. در نخستین گروه ۲۱۵ هزار نفری که در امریکا واکسینه شده‌اند در درصدی از آنها، مشکلاتی بروز کرده که مانع انجام فعالیت‌های عادی آن‌ها شده یا نیاز به درمان داشته‌اند.


مبتلا شدن افراد به کرونا پس از زدن واکسن فایزر!


در این بین نیز برخی از گزارشات حکایت از ابتلای دریافت‌کنندگان دوز نخست واکسن دارد؛ در یکی از گزارش‌های منتشر شده توسط پایگاه خبری abc news بیان شد که یکی از پرستاران بخش اورژانس در «سن‌دیه‌گو» امریکا، هشت روز پس از دریافت واکسن شرکت فایزر به کرونا مبتلا شده‌است؛ همچنین برخی از پایگاه‌های خبری اعلام کردند که در فلسطین اشغالی ۲۴۰ اسرائیلی بلافاصله پس از دریافت واکسن، کرونا مثبت تشخیص داده شده و ناقل ویروس هستند! این معضل نیز در ایتالیا و مکزیک مشاهده شده و برخی از افراد پس از دریافت دوز نخست واکسن به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.


شوک بزرگ با ثبت ۴ مرگ مرتبط با تزریق واکسن فایزر

طبق گزارش رسانه‌های پرتغالی کارمند بخش بهداشتی در این کشور ۴۸ ساعت پس از دریافت واکسن کرونای فایزر جان خود را از دست داده‌است و هنوز علت دقیق فوت این کارمند ۴۱ ساله مشخص نشده‌است؛ همچنین رسانه‌های نروژی در خبری اعلام کردند که دو نفر از ساکنان خانه سالمندان در این کشور به طور ناگهانی پس از دریافت واکسن کرونای فایزر، جان خود را از دست دادند. از سوی دیگر شرایط انتقال و نگهداری بسیار خاص این واکسن باعث بروز مشکلات برای برخی از کشور‌ها شده‌است. این واکسن باید در منفی ۷۰ درجه سانتیگراد (منفی ۹۴ درجه فارنهایت) نگهداری شود. کمبود فریزر‌های مجهز برای نگهداری از واکسن فایزر همچنین گران بودن این فریزرها، کار را برای درخواست‌کنندگان سخت می‌کند؛ طبق برآورد‌های انجام شده، هزینه یک عدد از این فریزر‌های مجهز حدود ۲۰ هزار دلار است و همچنین از لحاظ زمانی به مدت شش هفته برای ساخت آن‌ها وقت نیاز است!


مرگ «پزشک آمریکایی» پس از دریافت واکسن کرونای فایزر

به گزارش روزنامه یواس تودی، یک پزشک آمریکایی سه هفته  پس از تزریق واکسن کرونا بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست داد. بر اساس این خبر که توسط این رسانه آمریکایی منتشر شد، «دکتر گروگری میشل» که در مرکز پزشکی «Mount Sinai» در ساحل میامی مشغول به فعالیت بود، پس از سکته مغزی که ناشی از کمبود پلاکت خون بود، درگذشت. این در حالی است که او هیچ نوع سابقه بیماری نداشته است. وزارت بهداشت فلوریدا در بیانیه ای گفت: بازرسان پزشکی میامی در حال بررسی مرگ این پزشک ۵۶ ساله هستند.


مرگ ۶ داوطلب امریکایی بر اثر تزریق واکسن شرکت فایزر!

سازمان غذا و داروی آمریکا اواخر هفته اعلام کرد، تاکنون شش نفر از داوطلبان در جریان آزمایش واکسین فایزر که به طور مشترک توسط شرکت آمریکایی فایرز و شرکت آلمانی بیون تک ساخته شده است، جان‌ خود را ازدست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، در این گزارش آمده است که دو نفر از آنها، هنگام واکسیناسیون جان خود را از دست داند، و ۴ نفر دیگر پس از استفاده از واکسن فوق فوت نمودند. ازسوی دیگر یک داوطلب مبتلا به تصلب شرایین و چاقی بیش از حد، سه روز پس از اولین دوز واکسین درگذشت.


دواطلب دوم تزریق واکسن کرونا ۶۰ روز پس از واکسیناسیون دچار ایست قلبی شد و سه روز بعد جان خود را از دست داد. در گروه دیگر از داوطلبان، دو نفر دیگر بر اثر سکته مغزی و حمله قلبی فوت کردند. اکثر این افراد بالای ۵۵ سال بوده اند.


بیهوش‌شدن پرستار آمریکایی بعد از دریافت واکسن فایزر


یکی از پرستاران بیمارستان سی‌اچ‌آی مموریال در شهرستان همیلتون در ایالت اوهایو مدت کوتاهی بعد از دریافت واکسن کووید ۱۹ بیهوش شد و موجب نگرانی ها شد.تیم این پرستار ارشد جزو اولین گروه برای دریافت واکسن کرونا بودندو  این پرستار پس از دریافت واکسن در‌حال پاسخگویی به سؤالات درباره واکسن در یک جلسه مطبوعاتی کوتاه بود که مقابل دوربین از حال رفت.



بروز فلج صورت در ۴ دریافت کننده واکسن فایزر

سازمان غذا و دارو آمریکا هشدار داده است که چهار شرکت کننده در آزمایش واکسن کووید ۱۹ شرکت آمریکایی فایزر مبتلا به فلج صورت شده اند؛در همین رابطه ناظران بریتانیایی هم هشدار داده اند که افراد مبتلا به انواع آلرژی‌ها نباید واکسن کووید ۱۹ دریافت کنند. سازمان غذا و دارو آمریکا بعد از بروز فلج صورت در ۴ دریافت کننده واکسن آزمایشی کرونا شرکت فایزر اعلام کرد که این موضوع باید قبل از عمومی شدن این واکسن حل شود. اسناد رسمی نشان می‌دهد که در فاز ۳ آزمایش این واکسن، در ۴ شرکت کننده فلج صورت موقتی موسوم به «فلج بلز» روی داده است. فلج بلز معمولاً شبیه سکته است، سبب ضعف ناگهانی در عضلات صورت و در نتیجه افتادگی در نیمی از صورت می‌شود. بعد از دریافت واکسن، ۶۳ درصد افراد احساس خستگی و کوفتگی و ۵۵ درصد سردرد را گزارش کردند. ۳۲ درصد از لرز، ۲۴ درصد از درد مفاصل و ۱۴ درصد از تب شکایت داشتند و به نظر می رسد تایید این واکسن از سوی مقامات آمریکا سیاسی است و نتوانسته است نقش پررنگی برای مقابله با بیماری کرونا داشته باشد و هنوز مراحل تست نهایی آن انجام نشده است و ورود چنین واکسن هایی به سایر کشورها با نیت آزمایش و کسب تجربه است و نمی تواند ایمنی کافی داشته باشد.


آمریکا به دنبال شناسایی عوارض واکسن فایزر در جهان است! 

واکسن فایزر با اینکه تایید سازمان بهداشت جهانی را دارد اما مشکلاتی زیادی را برای دیگران به همراه داشته است و با اینکه باعث کشته شدن برخی از افراد شده است، اما آمریکا همچنان در تلاش برای توزیع گسترده این واکسن در سطح جهان است تا از این طریق، اثرگذاری و عوارض جانبی این واکسن را به طور جامع و کامل ارزیابی کند و به جهان به چشم موش آزمایشگاهی می نگرد و اگر چنین شرکتی توانایی تولید واکسن اثرگذار را داشت، شاهد آمار ابتلایان و قربانیان کرونا در کشور آمریکا بودیم اما روز به روز شاهد افزایش این آمار در امریکا هستیم و شرکت فایزر بر خلاف ادعایش، هنوز نتوانسته واکسنی اثرگذار برای مقابله با ویروس کرونا تولید کند و وارد شدن این واکسن در ایران می توانست باعث از دست دادن بسیاری از هموطنانمان شود که با ذکاوت و هوشیاری از این کار ممانعت شد.


انتهای پیام/





کد خبر: ۳۳۶۸
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha