۱۵۷۷۵۴۲۸۵
به گزارش تهران پرس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ این سازمان در نظر دارد با هدف تجلیل از مقام والای مشاهیر و مفاخر و توسعه و تبیین نقش هنر مجسمه سازی در ارتقاء فرهنگ عمومی، طراحی و ساخت تندیس قائم مقام فراهانی و نیم تنه مولوی را اجرا کند. این سازمان از هنرمندان مجسمه‌ساز دعوت می کند که با ارائه طرح‌های خود در این فراخوان شرکت کنند و آثار پیشنهادی خود را در قالب تصویر ماکت به سازمان ارائه دهند.

مهلت ثبت نام در این فراخوان تا تاریخ ۱ اسفند ماه ۱۳۹۹ است و هنرمندان می توانند طی مدت زمان مشخص شده با ارسال فرم، طرح خود را در قالب تعیین شده به نشانی الکترونیکی farakhanart@gmail.com ارائه کنند.

لازم به ذکر است؛ ارسال فرم ثبت نام، تجربیات و فعالیتهای هنرمند باید به‌صورت تایپ و امضا شده باشد.

همچنین ارسال تصویر از ماکت حجمی (با مقیاس برای اجرای اثر به ارتفاع ۴۰ سانتیمتر) با کیفیت مناسب از جهات مختلف با فرمت JPG با رزولوشن ۳۰۰ dpi (کیفیت تصاویر به جهت دیده شدن جزئیات تصاویر درهنگام داوری حائز اهمیت است.) فرم ارائه توضیح و توجیه کامل طرح پیشنهاد شده باید به همراه مختصات و مشخصات اثر(جنس اثر، ابعاد اثر، تکنیک ساخت) ارسال شود.

گفتنی است؛ طراحی و خلق اثر پیشنهادی باید بر مبنای زندگی نامه، نمادهای شخصیتی، محیطی و دوره زندگی هر یک از این شخصیت‌ها انجام شود. همچنین استفاده از دست و موتیف هایی که می تواند بر زیبایی و ارتباط محتوایی اثرگذار باشد در انتخاب طرح مورد توجه خواهد بود به همین دلیل لازم است که هنرمندان در مورد بیوگرافی شخصیتها اطلاعات کاملی به دست آورند.

گفتنی است که تمرکز بر طراحی جزئیات ضروری فیگور، چهره و حالت هر شخصیت، اجتناب از پرداختن به کل موضوع، به‌کارگیری شخصیت پردازی، استفاده از تکنیک و دستاوردهای مجسمه سازی معاصر، عدم استفاده صرف از روش سی ان سی و تراش سه بعدی، لزوم وجود ویژگی های تکنیکی، شخصی و حسی هنرمند و خلاقیت و نوآوری در برخورد با موضوع، در این فراخوان بسیار حائز اهمیت است.

اجرای طرح منتخب پس از طی فرآیند کارشناسی اجرایی، قیمت گذاری و توافق نهایی با هنرمند و تأمین اعتبارات مورد نیاز صورت می گیرد و بر این اساس لازم است که هنرمندان در مرحله اول و ثبت نام آثار خود تصویر ماکت اثر پیشنهادی خود را ارائه دهند و از ارائه ماکت به دبیرخانه اجتناب کنند. در صورت لزوم در خصوص اخذ ماکت، با هنرمندان از سوی دبیرخانه تماس گرفته خواهد شد.

گفتنی است؛ طراحی پایه آثار متناسب با فرم تندیس یا نیم تنه و محل نصب ضرروی است. نتایج پس از زمان داوری از طریق سایت سازمان اعلام می شود و انعقاد قرارداد نیز پس از طی فرآیند کارشناسی اجرایی، قیمت گذاری و توافق نهایی با هنرمند و تأمین اعتبارات مورد نیاز صورت می‌گیرد.

داوری آثار ارائه شده توسط هیأت داوران مدعو از طرف سازمان زیباسازی انجام می شود و طرح منتخب ممکن است مشروط به بازنگری، اصلاح موردی، بررسی ماکت و سپس تایید نهایی باشد.

هنرمندان می توانند آثار خود را به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی شرقی، مدیریت آثار حجمی سازمان زیباسازی شهر تهران (عمارت عین الدوله) ارسال کنند و در صورت نیاز با شماره تلفن ۴۷-۲۲۹۶۹۷۴۴ تماس بگیرند.

همچنین تندیس این شخصیت برجسته ایرانی، قرار است در خیابان کریمخان، ابتدای خیابان قائم مقام فراهانی نصب شود. نیم تنه مولوی نیز قرار است در خیابان مولوی، تقاطع خیابان ولی عصر(عج) نصب شود.
کد خبر: ۳۳۶۵
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha