۱۳۹۹۰۸۱۰۰۰۰۳۸۱_Test_PhotoN
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، بعدازظهر ۷ آذرماه سال جاری بود که وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه اعلام شد: «بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری‌زاده به‌شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید. متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیای ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.»

شهید فخری‌زاده نزدیک به ۳ دهه در فهرست ترور گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی قرار داشت، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیش از این طی سخنانی از شهید فخری‌زاده نام برده یود و رسانه‌های صهیونیستی نیز گفته بودند که او یکی از اهداف ترور این رژیم بوده است.

به بهانه چهلمین روز شهادت شهید فخری‌زاده و برای روشن شدن ابعاد پیدا و پنهان این حادثه تروریستی به سراغ یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رفتیم و در این باره با وی به گفت‌وگو نشستیم.

حجت الاسلام سید محمود نبویان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: آنچه که در این ترور رخ داده مثلثی است از آمریکا، اسرائیل و منافقین که به دنبال ترور دانشمندان ما هستند.

* شهید فخری‌زاده در مسائل هسته‌ای بسیار مهم و موثر بود

وی افزود: دانشمندان هسته‌ای ما از جمله آقای فخری‌زاده که در مسائل هسته‌ای بسیار مهم و موثر بودند، همواره مورد هدف دشمن بوده و هستند چرا که دشمنان ما مخالف پیشرفت ملت عزیز ایران هستند و طبیعتا یا تحریم می‌کنند و اگر هم حریف ملت ایران نشدند دست به ترور می‌زنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: اینهایی که خیلی خود را طرفدار حقوق بشر می‌دانند و برخی که ساده دل هستند می‌گویند در مباحث علمی کاری ندارند و طرفدار علم هستند، اینطور نیست آنها به دنبال علمی هستند که خودشان خانه آن هستند؛ اگر ملت عزیز ایران به دنبال یک علم مانند هسته‌ای، دفاعی و علم دیگر هم باشد حتماً دست به ترور خواهند زد.

*چه کسی اطلاعات دانشمندان ما را به جاسوسان و تروریست‌ها داده است

نبویان ادامه داد: چرا این زمینه آماده شده است؟ سوال بسیار جدی که بسیار مهم است و باید روی آن مانور داده شود و ملت عزیز ایران بدانند اطلاعات آقای فخری زاده را به عنوان یک دانشمند هسته ای چه کسی به دشمنان ما داده است که اینها به راحتی افراد را شناسایی می‌کنند و می‌زنند.

وی در همین راستا بیان کرد: در رابطه با آژانس بگویم که شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای بود؛ اطلاعات ایشان را چه کسانی به دشمن داده‌اند؟

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه ما در برجام تعهداتی را پذیرفتیم. آقای روحانی و ظریف دوبار هم مسئول پرونده هسته‌ای ما شدند که از سال‌های ۸۲ تا ۸۴ و یکی هم حالا که از سال ۹۲ مسئول پرونده هسته‌ای ما شدند، جالب اینجاست که در هر دو مورد عنوانی را به عنوان پروتکل الحاقی بیان کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: ملت عزیز ایران باید خیلی دقت کنند، ما باید نظارت‌هایی که مربوط به ما هست را دقیق زیر نظر داشته باشیم و دقت کنیم و ببینیم که چرا این اطلاعات داده می‌شود و توسط چه کسانی اطلاعات این دانشمندان هسته‌ای به تروریست‌ها و جاسوسان داده می‌شود؟

*پروتکل الحاقی ما را مجبور به چه اموری می‌کند؟

نبویان همچنین یادآور شد: ما دو نمونه نظارت داریم که یکی از آنها پادمان است، به عنوان مثال فعالیت‌هایی را که انجام گرفته را به آژانس اعلام می‌داریم و نمونه دیگر نظارت به گونه‌ای است که مثلاً یک کشور آژانس را از فعالیت هایش بی‌خبر می‌گذارد که اعلام نشده است و طرحی در قالب پروتکل الحاقی به آن جهت است که موارد و فعالیتهای انجام شده و اعلام نشده را زیر نظر بگیرند، مثلا می‌گویند در زیر زمین مثلاً مجلس یا ساختمان ریاست جمهوری فعالیت‌هایی می شود که ما از آنها خبر نداریم و پروتکل الحاقی مجبور می‌کند که زیرزمین های مثلاً مجلس و ساختمان ریاست‌جمهوری را در اختیار آنها قرار دهیم یا به عنوان مثال مراکز زیارتی ما در پروتکل الحاقی تعریف شده، هر مکان و هر زمان هیچ قیدی ندارد و هر کجا را خواستند از جمله مراکز نظامی می توانند تحت نظارت بگیرند برای همین آقای روحانی در کتاب امنیت نظامی دیپلماسی هسته‌ای خود عنوان می‌کند.

وی در ادامه این سخنان یادآور شد: خوشبختانه از زمان انقلاب تاکنون هیچ کدام از مسئولان زیر بار این طرح (پروتکل الحاقی) نرفته‌اند و فقط آقای روحانی و آقای ظریف قبول کردند؛ آنها اجازه دادند هر کجا از مملکت را خواستند بیایند و ببینند.

نبویان همچنین ادامه داد: جالب است که بعد از مهر ماه سال ۸۲ که آقای روحانی بر سر کار می‌آید آنها بلافاصله می‌آیند چون می‌دانند کجا اعمال فشار کنند و دولت‌های آلمان، انگلیس و فرانسه عنوان می‌کنند پروتکل الحاقی باید پذیرفته شود و آقای روحانی هم سریعا می‌پذیرد و بعد از ۲۲ روز آقای صالحی می‌آید و سریعاً به دستور آقای روحانی وظریف آن را امضا می‌کند. آقای البراده‌ای در کتاب خود بیان می‌کند که این یکی از امتیازات انحصاری بود که ایران به طرف غربی خود داد، که از جمله آسیب های آن می‌توان به جاسوسی توسط ماموران آژانس اشاره نمود و مکان‌ها توسط سرویس‌های جاسوسی غرب به آنها تفهیم شده‌اند و حتی پس از یک مورد بازدید آژانس معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات به بنده اعلام کرد که از ۱۱ نفر همراهان آمانو دو نفر آنها جاسوس بوده و مربوط به دستگاه‌های اطلاعاتی سازمان سیاه و فرانسه هستند.

* اولین نکته اصلی پروتکل الحاقی افشای رسمی اطلاعات محرمانه است

نبویان در ادامه ابراز تاسف کرد که اولین نکته اصلی پروتکل الحاقی افشای وسیع اطلاعات محرمانه است که باید به صورت طبقه بندی شده در اختیار آنها قرار داده شود و این اتفاق افتاد. ایران چندین بار به البراده‌ای اعتراض کرد که چرا اطلاعات ما را در اختیار آنها قرار می‌دهید؛ دومین موضوع اصلی پروتکل الحاقی دسترسی نامحدود به هر مکانی است.

وی خاطرنشان کرد: مدیرکل آژانس هسته‌ای خود اذعان می‌کند که ایران دسترسی نامحدود به ما داده است و جالب اینجاست مراکز نظامی ما هم خارج از این موضوع نبوده، یعنی بر اساس پروتکل الحاقی شما بایدبه آنها دسترسی به مراکز هسته‌ای و البته نظامی خود را بدهید.

نبویان ادامه داد: متاسفانه در این تعهدات کاملا این دسترسی را به دشمنان ما دادند بدون هیچ محدودیتی؛ خود آقای روحانی در زمان انجام این کار و برداشتن محدودیت اذعان می‌دارد که نگرانی من این است که آژانس در پی کشف امکانات نظامی و هسته‌ای پنهان ما باشد، برخی پرسش‌ها و درخواست‌های آنها برای من بسیار شک برانگیز بود؛ ایشان (حسن روحانی) اذعان می‌دارد که در بخش پروتکل الحاقی به آنها اعلام کردند اگر امنیت مراکز هسته‌ای ما با خطر مواجه شود آنها مورد بازرسی قرار گیرند لذا ما قطعاً این موارد را نمی‌پذیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور در کتاب خود عنوان می‌کند که به عنوان مثال یکی از مراکزی که امکان دسترسی به آنها داده شد پارچین است مورد بعدی سایت شهید کلاهدوز و مورد سوم سایت لویزان و شیان است، همه این آدرس‌ها در دسترس ما بوده و مدارک آنها موجود است و به علت اقتضای وقت بیشتر به آن اشاره نمی‌کنیم؛ مثلاً مرکز شهید نظامی یا سایت مالک اشتر یامرکز نوین یا مراکز صنایع دفاع.

*بازید سالی یکبار آژانس به ۹ بار افزایش یافت

وی تصریح کرد: آقای روحانی در صفحه ۹۲۴ و ۸۲۸ کتاب خود( امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای) به این نکته اشاره می‌کند که طبق قطعنامه آژانس به این مراکز دسترسی پیدا شده است و این در صورتی است که آنها مجاز بودند در هر سال فقط یک بار امکان بازدید از مراکز هسته‌ای ما را داشته باشند و این امکان در هر سال به ۹ بار افزایش یافته است به طوری که ۲۶ بار درخواست بازدید از مراکز ما را داشتند و مهمتر از همه که بسیار هم خطرناک است امکان دسترسی به اطلاعات افراد و بازرسی اطلاعات آنها نیز به آژانس داده شد؛ به عنوان مثال اطلاعات افراد مهمی از جمله شهید والا مقام فخری زاده و امثال ایشان باید در اختیار آژانس قرار داده می‌شد یعنی ما باید متخصصین خود را در اختیار آنها قرار می‌دادیم حال باید مسئولان به ملت ایران پاسخ دهند که چرا این کار انجام شده است.

به گزارش فارس، نبویان در همین راستا بیان کرد: جالب توجه اینجاست که علیرغم همه این امکان‌ها و جلوگیری از آنها مجدداً در سال ۹۲ پروتکل الحاقی امضا می‌شود و دوباره اجازه دسترسی به مراکز نظامی داده می‌شود؛ دربند ۷۲ تا ۷۸ برجام نیز به آن اشاره شده است که نیز عنوان انگلیسی Access آمده است که این به معنای بازرسی و دسترسی همه‌جانبه است. اینکه چرا انجام شده است نامعلوم است لذا مسئولان باید به ملت پاسخ دهند که به چه منظور این کار انجام گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: نکته بعدی این است که پس از شهادت این دانشمندان هسته‌ای بزرگوار وظیفه ما چیست؟ قرآن کریم به صراحت در آیه ۱۹۴ سوره بقره می‌فرماید اگر کسی به شما ظلم کرده به همان اندازه به او پاسخ دهید و می‌فرماید «فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ ۚ» همچنین علامه طباطبایی در کتاب المیزان خود نیز به این نکته اشاره کند. خداوند در سوره انفال می فرماید چنان بر آنها سخت بگیرید که افراد متجاوز دیگر بترسند و برایشان عبرت شود؛ منطق درست منطق خداست نه منطق ذلت.

*قاتلان شهید فخری زاده همان قاتلان شهید سلیمانی هستند

وی با اشاره به اینکه در این زمان مذاکره کردن یعنی کار ذلیلانه، گفت: نکته بعدی این است که قاتلان شهید فخری زاده همان قاتلان شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی هستند یعنی آمریکا و اعوان و انصارش در منطقه؛ به تعبیر مقام معظم رهبری آنهایی که به دنبال مذاکره هستند یا الفبای آن را یاد نگرفتند و یا بی‌غیرت هستند و یا اهل خیانت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در برخی از خبرها به عنوان دانشمند هسته‌ای از شهید فخری‌زاده یاد نمی‌شود و برخی دولتمردان او را دانشمند علمی و یا حتی موشکی خطاب می‌کنند، افزود: آنها دنبال دیپلماسی ذلیلانه بوده و در پی این هستند که مبادا به موضوع برجام خدشه‌ای وارد شود و این مسائل آنها را تحت تاثیر قرار دهد، این منطق منطق قرآن و ملت ایران نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در اقدامی بسیار جدی مجلس طرح خارج شدن از پروتکل الحاقی را به تصویب رساند تا به عنوان اقدام موثر بازدارنده بوده و این قانون مثل خود آنها با آنها رفتار می‌کند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۳۴۴
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha