۵۶۹۹۲-۱FA7BBA5-F94C-4BD5-BF49-2C0A74485C63_800_459
به گزارش تهران پرس و به نقل از روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیک سداد،محمدعلی محمودزاده مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد،درباره سایت‌های شرط‌بندی و قمار و نقل و انتقال وجوه در این رابطه، گفت: این سایت‌ها با ایجاد لایه هایی، از خدماتی که با نگاه رفاه اجتماعی ایجاد شده، سوء استفاده و از آن‌ها برای تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه این گونه استفاده‌ها در سایر کشور‌ها نیز اتفاق می‌افتد و ناشی از ضعف سیستمی نیست، افزود: با تغییراتی که در نرم افزار‌ها و سایت‌های خدماتی ایجاد شده، امکان سو استفاده از آن‌ها به حداقل رسیده است.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد، افزود: با این حال می‌توان از نظر فنی، برخی دسترسی‌ها را برای تراکنش‌های مشکوک محدود کرد، در همین حال، سیستم‌هایی نیز برای تشخیص تقلب و تخلف وجود دارد، که امکان بروز خطا را به حداقل می‌رساند.

وی گفت: یکی از راهکارها، تشخیص تراکنش‌هایی است که به صورت کارت به کارت، با مبدا مشخص و در فاصله زمانی کوتاه به تعداد زیاد تکرار می‌شود، که نشان می‌دهد تراکنش، به صورت دستی انجام نشده و از طریق لایه‌های میانی و با استفاده از ربات صورت گرفته، که در این صورت از تکرار آن جلوگیری می‌شود.

محمودزاده افزود: همچنین تراکنش‌هایی که ممکن است به هر نحوی با خارج از کشور مرتبط باشد، قابل رصد است و در صورت لزوم، محدود خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد، همچنین از پایه گذاری نخستین بانک دیجیتال و مجازی خبر داد که در آن، همه خدمات بانکی که عموم مردم به آن احتیاج دارند بدون حضور در شعب بانک‌ها قابل انجام است.

وی گفت: یکی از دلایل حضور افراد در شعب بانک‌ها، احراز هویت است که این موضوع نیز الکترونیکی شده و با صدور مجوز امضای الکترونیکی، خدماتی مانند افتتاح حساب، صدورکارت، اعطای دسته چک و تسهیلات، به صورت مجازی و غیرحضوری قابل انجام است.

وی با بیان این که این خدمات ابتدا برای بانک ملی و مشتریان این بانک در قالب نرم افزار ایوا انجام می‌شود، گفت: این خدمات، قابل گسترش به کل شبکه بانکی است.

وی همچنین درباره تولید سخت افزار دستگاه‌های پرداخت الکترونیک، گفت: به تازگی مجوز تولید تجهیزات سخت‌افزاری را دریافت کرده‌ایم و سعی می‌کنیم بیشتر قطعات دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی را داخلی سازی کنیم.
کد خبر: ۳۳۱۹
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha