Screenshot_۲۰۲۱۰۱۰۶-۲۳۴۷۳۸_Chrome
به گزارش ‌گروه اجتماعی تهران پرس_محدثه حسینی؛ در یکی از پاساژهای خیابان جمهوری قیمت یک مدل گوشی را از چندین مغازه‌دار پرسیدیم که هر کدام یک قیمت گفتند!

یکی از فروشندگان علت گرانی آن گوشی همراه را اصل بودن گوشی بیان کرد، دیگری تحریم را بهانه کرد و مغازه بعدی گفت: "با این تعطیلی‌ها ناشی از کرونا و کاهش فروش مجبوریم که با افزایش قیمت ضررها و زیان‌ها را جبران کنیم."

افزایش قیمت گوشی همراه و لبتاب طی یک سال اخیر

با افزایش قیمت دلار و یا اعمال تحریم های جدید قیمت لوازم صوتی-تصویری، موبایل، لپ‌تاپ و... نیز افزایش پیدا می‌کرد؛ اما طی یک سال اخیر افزایش قیمت موبایل و لبتاب بیش انتظار بود.

با توجه به اینکه آموزش در کشور به‌صورت مجازی پیگیری می‌شود، انتظار می‌رود دولت برای برقراری عدالت آموزشی و حمایت از خانواده‌های کم بضاعت نظارت بیشتری در قیمت‌ها داشته باشد؛ اما با این وجود شاهد افزایش قیمت چشمگیر موبایل و لپ تاپ به‌عنوان یکی از ملزومات آموزش مجازی هستیم که این افزایش قیمت در هر مغازه، خیابان و شهر به نوعی خود را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار تهران پرس مبنی بر اینکه آیا برای گرانی چند ماه اخیر موبایل و لپ تاپ سازمان بازرسی کشور ورود کرده است، گفت: این امر مربوط به ستاد تنظیم بازار است که باید درخصوص آن تصمیم بگیرد.

وی افزود: اگر افزایش قیمت بر اساس قانون باشد ایرادی ندارد و اگر خلاف قانون باشد، مسئولیت آن با وزارت صمت است که در این امر نظارت کند و سازمان تعزیرات حکومتی نیز باید برخوردهای لازم را کند.

رئیس سازمان بازرسی کشور با تاکید بر اینکه ما وظیفه ای در این خصوص در بازار نداریم، گفت: اما ناظر بر وظایف سازمان تعزیرات در وزارت صمت هستیم. اینکه نسبت به اینکه مغازه گران بفروشد و یا قیمت مصوب را رعایت نکند، در حوزه اختیارات وزارت صمت و سازمان تعزیرات کشور است.

رئیس بازرسی کشور: ترک وظایفی که متوجه مسئولان است را هم بررسی می‌کنیم

درویشیان درباره ترک  وظایف مسئولان گفت: سال گذشته و پس از وقوع سیل ما از لحاظ ترک وظایفی که مسئولان در بستر لایروبی یا غیر داشته‌اند موضوع را بررسی کردیم و تعدادی از مسئولان در مراجع قضایی محکوم شدند و حتی در خوزستان هم با همین رویکرد وارد عمل شدیم تا متوجه شویم کدام یک از مسئولان وظایف خود را انجام نداده‌اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: گزارش اولیه بررسی‌ها در خوزستان آماده شده است و تعدادی هم تحقیق صورت گرفته و اگر جایی به ترک محل برخورد کنیم آن مسئول را تحت تعقیب قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: به تمام مسئولان گفته‌ایم که مراقب اقدامات در کنار عدم اقدام خود باشند تا کنون می‌گفتند که سازمان بازرسی درباره اقدامات شده سوال می‌کند اما ما گفته‌ایم  ترک  وظایفی که متوجه مسئولان است را هم بررسی می‌کنیم.

درویشیان  با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود کشور اظهار کرد:  در دستورالعمل رئیس قوه قضایی آمده است که از ظرفیت سازمان مانند بازرسان افتخاری و غیره و تمام آنهایی که دغدغه کشور و مردم را دارند استفاده کنیم و در حال حاضر تعدادی از شهروندان مان به عنوان بازرس افتخاری انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۳۰۵
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha