۳۴۶۸۳۶۲
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ سرهنگ رابعه جوانبخت، کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی گفت: حق تقدم عبارت است از حق عبور وسایل نقلیه زودتر از وسیله نقلیه دیگر و یا حتی از پیادگان است به‌عبارتی‌دیگر اگر دو یا چند وسیله نقلیه در یک‌زمان واحد بخواهند از یک تقاطع و یا یک مسیر عبور نمایند حتماً تداخلی بین تردد آن‌ها به وقوع می‌پیوندد و وقوع تصادف حتمی است و برای آنکه از این تصادفات جلوگیری به عمل آید قانون یکسری قوانینی را تعیین و مشخص کرده است که عبور وسایل نقلیه را نسبت به یکدیگر مشخص و اولویت‌بندی می‌کند تا از تصادفات جلوگیری شود.

وی افزود: متأسفانه رتبه دوم علل وقوع تصادفات همین عدم رعایت نکردن حق تقدم عبور در شهر تهران است و بیشترین محل‌هایی که شاهد وقوع این نوع تصادفات هستیم تقاطع‌ها و میدان‌ها هستند.

این کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ خطرانشان کرد: همه شهروندان هنگامی‌که در آزمون‌های رانندگی شرکت می‌کنند خیلی خوب با رعایت حق تقدم‌ها آشنا می‌شوند ولی بعد از مدتی آن‌ها را به فراموشی می‌سپارند برای همین است که هنگامی‌که می‌خواهند از تقاطع و یا وارد میدان‌ها می‌شوند درواقع این قوانین و مقررات را فراموش کرده و با لجاجت می‌خواهند مسیر را از آن خود کنند و باعث بروز تصادف می‌گردند.

سرهنگ جوانبخت گفت: حق تقدم عبور در میدان‌ها با وسیله نقلیه‌ای است که در میدان در حال تردد است و خیلی از رانندگان در این زمینه دچار سردرگمی می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه یکی دیگر از مواردی که شاهد وقوع تصادفات در آن هستیم، گذرگاه عابران پیاده است که راننده با دانستن اینکه باید قبل از رسیدن به گذرگاه عابر پیاده که یک مسیر امن برای تردد عابران پیاده است، توقف کند اما پای خود را روی پدال گاز فشار می‌دهد و باعث بروز تصادفات سنگین جرحی و فوتی می‌شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۲۷۸
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha