Screenshot_۲۰۲۱۰۱۰۶-۱۵۱۷۱۹_Chrome






به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در سی و هشتیمن اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: وظیفه خودم می‌دانم این ایام را که مصادف با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیه و سالرد شهادت سردار سرافراز اسلام است را تسلیت بگویم.

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها اولین شهیده دفاع از راه ولایت بود و اینکه می‌گویند از شوهرش دفاع کرد غلط است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی به آنچه لایقش بود رسید و بهترین خلعتی که انسان می‌تواند به آن دست پیدا کند خلعت شهادت است.

نیکزاد ادامه داد: ایمان حاج قاسم و اخلاصش و شجاعتش و ولایت پذیری و عنایت ولایت بر حاج قاسم باعث شد حاج قاسم، حاج قاسم سلیمانی شود.

وی گفت: سجایای اخلاقی حاج قاسم را به طور کامل دیده‌ام و باید این نکته را بگویم که مردم برای برخی از تصمیمات حاج قاسم سلیمانی آمادگی داشتند ولی ایشان سربازی خود را با چیزی عوض نکرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص رحلت آیت الله مصباح یزدی هم گفت: ایشان به طور کامل و دقیق مورد تایید رهبری بودند اما هیچ گاه هیچ مسند و هیچ مقام و پستی نگرفت تا با فقه شان از آنچه به عنوان زندگی اجتماعی گفته می‌شود دفاع کند.

نیکزاد تصریح کرد: من در عمر کاری خودم در وزارت کشور که کوتاه هم بود یادم نمی‌آید که شهرداری یا عضو شورایی به پیشم آمده باشد و دست خالی برگشته باشد.

وی افزود: چند ماه از مدت خدمت شما بیشتر نمانده است اما این مدت را دست کم نگیرید. من در عمر کوتاهم در وزارت کشور کم نگذاشتم شما هم در این مدت کم نگذارید و این زمان را دست کم نگیرید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شما حسناتی را در دوره مدیریتی خودتان شروع کردید اما در این مدت این کارها را رها نکنید و آنها را ادامه بدهید تا نام نیکی از شما باقی بماند.

نیکزاد ادامه داد: همه شما دیدید که رهبر معظم انقلاب هم به دولت فرمودند که زمان باقی مانده را دست کم نگیرید.

وی گفت: من با موافق و مخالف دولت بودن شوراها کاری ندارم به این توجه کنید که شما به عنوان شوراها می‌توانید اثرگذاری‌های بزرگی داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یک اقدام کوچک در هر شهر و در هر روستا مخاطبان زیادی را در همان شهر و روستا خواهد داشت و از متخصص و پزشک تا افراد عادی تاثیر خواهند گرفت.

نیکزاد تصریح کرد: عمران شهری آنقدر تاثیرگذاری دارد که مردم آن را در لحظه لحظه زندگی خودشان حس خواهند کرد.

وی گفت: پروژه‌های عمران شهری جایگاه بزرگی در افکار عمومی مردم دارد و دولت‌ها وقتی می‌خواهند به سر کار بیایند با حمایت از شوراها برگزیده می‌شوند و اتفاقا بعد از برگزیده شدن شوراها یادشان می‌رود.

نایب رئیس دوم مجلس افزود: یک ضرب المثلی وجود دارد که می‌گوید حرمت امامزاده را متولی آن باید حفظ کند. صادقانه می‌گویم که متاسفانه نتوانستیم به مردم این موضوع را ثابت کنیم که اگر از جمعیت عظیم شوراها چند نفری هم تخلف کردند قرار نیست جایگاه شوراها تضعیف شود.

نیکزاد ادامه داد: باید شورای عالی استان‌ها خودش بر رفتار جامعه شورایی نظارت کند تا همان عده خیلی کمی که به دنبال تخلف هستند نتوانند به نیت خود برسند.

وی گفت: همانطور که در مجلس شورای اسلامی موضوع نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد باید در شورای عالی استان‌ها هم نهادی برای اینگونه نظارت‌ها باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما مأموریت‌های خودمان را می‌توانیم از طریق دولت الکترونیک پیگیری کنیم. امروز در تهران دولت الکترونیک بخصوص در حوزه شهرداری پیشرفت داشته است که باید آن را سرمشق سایر استان‌های کشور کنیم.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنانش به موضوع کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد و گفت: باید از این قانون در جهت درستش استفاده کنیم.

وی افزود: قرار بود کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی‌های دقیقی داشته باشد نه اینکه بگوییم شما به صورت متخلفانه ساخت و ساز کن بعد پرونده را به کمیسیون ماده ۱۰۰ بیاور و هزینه تخلفش را بپرداز.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه سیما و منظر شهری هم نقاط ضعفی داشته‌ایم و این در حالی است که ما باید به موضوع حاشیه‌نشینی هم توجه ویژه‌ای کنیم.

نیکزاد ادامه داد: ما ایرانی‌ها حق شهرنشینی را به درستی پرداخت نمی‌کنیم. وقتی ما حق و حقوق شهرداری را پرداخت ‌نمی‌کنیم ‌نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که شهرداری در انجام اموراتش موفق شود.

وی گفت: آقای حناچی شهردار تهران گفته است که ما شهر را ‌نمی‌فروشیم، تراکم فروشی هم ‌نمی‌کنیم، اما نتیجه این تصمیم چه شده است؟ شهر قفل شده است و بودجه ندارد و ‌نمی‌تواند کارهایش را انجام بدهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید برای شهرداری‌ها درآمد پایدار ایجاد کنیم. البته من ‌نمی‌گویم باید اداره شهر را گران کرد اما باید حداقل قیمت شهرنشینی را پرداخت کرد.

نیکزاد تصریح کرد: اعضای شوراها هر نقطه نظری در خصوص ضوابط انتخابات شوراها دارند را به ما اعلام کنند تا در حین بررسی طرح موجود در مجلس نظر شما را هم تأمین کنیم.

انتهای پیام/






کد خبر: ۳۲۹۳
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha