n00446892-b
به گزارش تهران پرس ، مسلم چشمی در جلسه بررسی وضعیت اجرایی طرح شهید سلیمانی در استان با حضور مسئولین سپاه کربلا و معاونین بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران در سپاه کربلا برگزار شد با اشاره به اینکه استان‌ها به صورت خودجوش طرح شهید سلیمانی را اجرا کردند، گفت: یکی از بخش‌های طرح شهید سلیمانی بخش رصد و پایش است که با همکاری سازمان اطلاعات سپاه در حال جرا می‌باشد.


مسئول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج با اشاره به نرم افزاری که در طرح شهید سلیمانی به کار گرفته شده است، اضافه کرد:  شماره ملی که در رصد و پایش از افراد گرفته می‌شود، در سامانه نرم افزاری ثبت شده، و همزمان فرمانده سپاه نواحی و رئیس شبکه بهداشت و درمان  می‌توانند  بر اساس نقشه GIS ،اطلاعات ساماندهی شده از تعداد افراد بیمار، بستری شده، و فوتی‌ها و وضعیت سلامت محلات را به صورت  آن لاین مشاهده کنند تا بیماریابی هوشمند  از این طریق سریعتر صورت پذیرد.


مسئول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج با بیان اینکه شیوه تهدید‌ها تغییر پیدا کرده است، افزود: باید این آمادگی را در آینده داشته باشیم تا اگر مسائلی از این دست پیش آمد در کمترین زمان بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

چشمی در ادامه با تاکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی طرح مشترکی بین سپاه و وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد:اصل کار حوزه سلامت، برعهده وزارت بهداشت  است و سپاه هم کمک کار دولت  در حوزه بهداشت و درمان است.

معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ظرفیت  شبکه بسیج تصریح کرد: در گذشته هم از ظرفیت بسیج برای واکسیناسیون فلج اطفال استفاده شد و امروزه هم می‌توان از این ظرفیت که بصورت مویرگی در محلات گسترده است، برای مقابله با کرونا استفاده کرد.

چشمی با تاکید بر اینکه شبکه بسیج برای دستگاه اجرایی کشور یک غنیمت محسوب میشود، اضافه کرد:نیرو‌های داوطلب بسیج توقعی ندارند، خارج از بروکراسی اداری کار کرده و آن را یک وظیفه می‌دانند.

مسئول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج خود هدف از حضور در مازندران را بررسی وضعیت طرح شهید سلیمانی در مازندران دانست و افزود: این طرح یک ماه در مدت یه ماه اجرا می شود  وبسیجیان هم به صورت یک ماه به صورت رایگان در این طرح بکارگیری می‌شوند.

وی از غربالگری کرونایی ۶۵ میلیون نفر در طرح  شهید سلیمانی تا به امروز خبر داد و گفت: حدود ۲۴۰ هزار بسیجی در طرح غربالگری کرونایی مشارکت داشتند که حدود ۸۰ درصد مردم در این طرح غربالگری شدند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج کشور با تاکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی مفیدترین و موثرترین طرح برای کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا در کشور است، افزود: وزارت بهداشت هم بر اجرای طرح تاکید کرده است و وزیر بهداشت هم اعلام کرد که طرح شهید سلیمانی سهم بیشتری در کاهش تلفات کرونایی داشت.

چشمی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی ۷۰ درصد آمار مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش پیدا کرده است، اضافه کرد: حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد در بخش بستری شدگان کرونایی کاهش داشتیم که از اثرات اجرای این طرح بود.

مسئول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج در ادامه به بخش‌های طرح شهید سلیمانی که به صورت مشترک بین سپاه  و وزارت بهداشت اجرا می شود، اشاره و اضافه کرد: چهار کمیته اعم از کمیته رصد و پایش که برعهده پایگاه‌های مقاومت بسیج، کمیته مراقبتی که بر عهده دستگاه‌های بهداشت ودرمانی، کمیته نظارت که برعهده بسیج اصناف در اجرای درست پروتکل‌های بهداشتی، کمیته حمایتی هم بر عهده بسیج سازندگی در بخش کمک‌های مومنانه است لذا سه بخش این کمیته‌ها را مستقیما سپاه اجرای آن را برعهده دارد.
کد خبر: ۳۳۰۲
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha