Screenshot_۲۰۲۱۰۱۰۶-۱۵۱۱۵۷_Chrome
















به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسه هم اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها که با حضور علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس برگزار می‌شد گفت: آقای نیکزاد زمانی که وزیر بودند خدمات ارزنده ای در نظام جمهوری اسلامی داشتند. طرح مسکن مهر یکی از این خدمات بود که خود پیگیر کار بودند و به استان‌ها سفر می‌کردند تا خود پای پروژه‌ها باشند و اکنون بسیاری از مردم که مسکن و سرپناه نداشتند خانه دار شدند.

وی افزود: امروز هم در جایگاه قانون گذاری نقش بسزایی دارند و می‌توانند در پیشبرد اهداف در شورای عالی استان‌ها و همچنین تصویب طرح‌های این شورا در مجلس موثر باشند و می‌توانیم از ظرفیت ایشان در تصویب بودجه شوراها از جمله شورای عالی استان‌ها و شوراهای استان‌ها استفاده کنیم.

احمدی با بیان اینکه اعضای شورای عالی استان‌ها نمایندگان ۱۲۵ هزار و ۹۹۲ نفر شورای شهر و روستا هستند افزود: این شبکه، شبکه معظمی است و تنها شبکه‌ای است که همین اکنون پویا و فعال است. شما به هر روستا و شهری بروید اعضای شوای آنها فعال و پویا هستند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در اصل هفتم قانون اساسی شوراها به عنوان یکی از ارکان تصمیم گیری اداره امور کشور دیده شده است. بنابراین می‌توانیم بگوئیم شوراها رکن چهارم اداره نظام هستند و شورای عالی استان‌ها می‌تواند موازی دولت که لایحه به مجلس می‌برد طرح به مجلس ارائه کند.

وی در خصوص مصوبات شورا عالی استان‌ها نیز گفت: آقای دکتر قالیباف هم نامه‌ای به کمیته تطبیق مصوبات دولت و شورای عالی استان‌ها نوشتند که مصوبات شورای عالی استان‌ها همسان مصوبات هیئت وزیران دیده شده و باید به سمع و نظر رئیس مجلس برسد تا رد یا تایید شود.

احمدی با بیان اینکه از این ظرفیت معظم در کشور استفاده مناسبی نشده است تصریح کرد: شوراها می‌توانستند به عنوان پارلمان دوم شناخته شوند اما به جهت اینکه شوراها و شورای عالی استان‌ها دیرتر تشکیل شده به جایگاه خود در قانون اساسی نرسیده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها خطاب به نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست ما این است که در مجلس از ظرفیت شورای عالی استان‌ها به خوبی استفاده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه کشور به لحاظ ساختاری از شهر و روستا تشکیل شده است گفت: مدیریت شهرها و روستاها به دست شورا، شهرداری و دهیاری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی که در حال حاضر در مجلس است طرح بسیار مهمی است که ۶ سال در دست بررسی بوده است گفت: اکنون بهترین زمان برای تصویب این طرح است.. اگر شما کمک کنید این طرح تصویب شود عملا یک سامانی به امورات حکمرانی خوب محلی و مدیریت شهری داده می‌شود.

احمدی ادامه داد: اکنون ۳ طرح شورای عالی استان‌ها در مجلس اعلام وصول شده است و تسریع در بررسی این طرح‌ها بسیار مهم است. بنابراین لازم است همانند دولت نوبت ویژه ای برای بررسی طرح‌های شورای عالی استان‌ها اختصاص داده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: همچنین درخواست داریم همانطور که دولت در مجلس دفتر دارد به شورای عالی استان‌ها نیز دفتری برای استفرار نماینده شورا داده شود تا پیگیر طرح‌های این شورا باشد.

وی اضافه کرد: همه ما در این پست‌ها امانت دار هستیم و از شما می‌خواهیم که در این مدت باقی مانده از امانت داری ما کمک کنید تا طرح مدیریت یکپارچه شهری به نتیجه برسد.

انتهای پیام/






کد خبر: ۳۲۹۲
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha