Screenshot_۲۰۲۱۰۱۰۸-۱۵۰۵۲۸_WhatsApp
سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با بیان اینکه مطلب حاج‌قاسم‌سلیمانی دارای چهارچوب، ایدئولوژی، بایدها و نبایدها و همچنین اهداف مشخص است، گفت: این مکتب رشد دهنده و پرورش دهنده است و مشخص بودن آن به معنای این است که کسانی که وارد مکتب شهید سلیمانی می شوند چه کارهایی را باید انجام دهند تا به اهداف آن دست پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و امامین انقلاب اسلامی است، افزود: شهید سردار سلیمانی هیچ حرف تازه‌ای که خود ابداع کرده باشد را نداشت به جز اینکه توانست مکتب اسلام و مکتب امامین انقلاب را در قرن بیست و یکم به منصه ظهور بگذارد.

مکتب حاج قاسم سلیمانی یک تابلوی زیبا از مکتب اسلام است

کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: مکتب سلیمانی توانست نشان دهد که جوانان می‌توانند در قرن بیست و یکم مالک اشتر، عمار یاسر، صحابه امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، صحابه حضرت امیرالمومنین(ع) و صحابه حضرت زهرا سلام الله علیها شوند. مکتب حاج قاسم سلیمانی یک تابلوی زیبا از مکتب اسلام است.

صدرالحسنی در ادامه تشریح کرد: بخش عمده‌ای از روایات و احادیث شیعیان منسوب به امام صادق و امام باقر علیه السلام است آیا روایات این امام ها از خودشان بوده و یا از پیامبر صلی الله حضرت امیرالمومنین، امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام؟  به گفته امام صادق علیه السلام بسیاری از فرمایشات ایشان از رسول الله بوده در این امام بزرگوار خود بیان می کردند که بسیاری از این روایات از پدرانشان به ایشان رسیده است.

حاج قاسم سلیمانی نماد اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی نیز اسلام ناب و خواسته ها و علایق امامین انقلاب را به منصه ظهور گذاشت. او فرمایشات مقام معظم رهبری  در خصوص ارتش جهان اسلام را اجرایی کرد و به مبارزه با تروریسم های بین المللی پرداخت. رهبر معظم انقلاب مطالبی را بیان کردند و حاج قاسم سلیمانی آنها را اجرا کرد و ما می‌توانیم ایشان را به عنوان یک نماد نشان دهیم و بیان کنیم که سخنان رهبر که برگرفته از قرآن و اسلام ناب محمدی است را می توان در حال حاضر اجرا کرد.


وی با تاکید بر اینکه باید برای تدریس مکتب سلیمانی کلاس های زیادی برگزار شود، گفت: اکنون نمایندگان بخش‌های مختلف مراکز فرهنگی در حوزه های دفاعی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی عملکردهای شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شاگرد انقلاب اسلامی را احصا میکنند تا آن را در اختیار علاقمندان این مکتب قرار دهند.

آمریکای ترامپ با آمریکای بایدن فرقی ندارد

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به دشمن شناسی حاج قاسم سلیمانی مطرح کرد: آمریکا یک آمریکا است آمریکای ترامپ چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان داد و نقاب آنرا کنار زد. همچنین ویترینی که آمریکا در حوزه های حقوق بشر و عدالت اجتماعی مسائل دفاعی امنیتی بهداشتی پزشکی سیاسی اجتماعی از خود به نمایش گذاشته بود را کنار زد و چهره واقعی آن را به نمایش گذاشت.

صدرالحسینی ادامه داد: آقای بایدن قطعاً و یقیناً مجبور است مدتی زمان، توان و بودجه کشور  خود را صرف این کند که چهره واقعی آمریکا را به هاله‌ای از ابهام ببرد و آن را آرایش کنند تا چهره واقعی آمریکا مورد بهره برداری قرار نگیرد.

وی بیان کرد: آمریکای ترامپ با آمریکای بایدن و یا اوباما تفاوت ندارد؛ ممکن است شیوه ها و روش های آن ها متفاوت باشد، اما راهبرد آنها به خصوص در مقابله با  انقلاب اسلامی ایران ثابت است. در طول ۴۲ سال گذشته دولت دموکرات و دولت جمهوری خواه آمریکا تکلیف خود را در برابر جمهوری اسلامی ایران را روشن کرده است. براندازی، تغییر رفتار، کنترل از جمله کیلدواژه‌های دائمی هر دو حزب آمریکا در برابر انقلاب اسلامی ایران است.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: مقام معظم رهبری در ابتدای پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی خود فرمودند: "اوباما دست فولادین آمریکا را در دستکش های مخملی قرار داده است، مراقب باشید تا فریب نخورید"، حقوق بشر، توجه به عدالت اجتماعی در نظام بین المللی و توسعه اقتصاد بین المللی و... همان ظاهر نرم دستکش مخملی اوباما است که در باطن او فردی خشن، بسیار ناجوانمرد و بر عهد است که ما آن را به خوبی به خاطر داریم. از ابتدا برای ما مشخص بود که اوباما مسیر جمهوریخواهان سابق آمریکا را طی خواهد کرد و بایدن نیز همین مسیر را خواهد رفت.

برای دستیابی به انتقام سخت نیاز به صبر راهبردی داریم

وی در خصوص انتقام سخت بیان کرد: ما برای دستیابی به انتقام سخت نیاز به صبر راهبردی داریم. آیا ما انتقام امام حسین علیه السلام و یا کشتار ۴۰۰ نفری توسط وهابیان سعودی را گرفته‌ایم؟ مشخص است که نه. اما آیا این انتقام فراموش خواهد شد؟ پاسخ این سوال نیز مشخص است و این انتقام ها فراموش نشده است.

صدرالحسینی با بیان این پرسش که مگر میشود از قاتل حاج قاسم سلیمانی و دکتر فخری‌زاده انتقام نگیریم، عنوان کرد: ما نباید افکار عمومی را به سمتی ببریم که نظام در شرایطی قرار گیرد و یک کار احساسی انجام دهد که قطعاً این کار حساسی برای افکار عمومی نیز قابل پذیرش نیست. زمان و چگونگی و شیوه انتقام باید در ابهام راهبردی قرار گیرد همانند ۴۲ سال گذشته ممکن است انتقام سخت دیر و یا زود شود اما سوخت و سوز نخواهد داشت.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: اگر بایدن و یا ترامپ و یا نزدیکان آن‌ها مورد ترور از سوی نیروهای مقاومت و یا گروه‌های مخالف آمریکا قرار گیرند، آیا تقاص خون به ناحق ریخته شده و ترور حاج قاسم سلیمانی است؟ قطعاً اینطور نیست. به قول سید حسن نصرالله آنها پوتین سردار سلیمانی هم نیستند.

صدر الحسینی در پایان بیان کرد: قطعاً راهبرد، گفته مقام معظم رهبری، خروج آمریکا از منطقه با مبدئیت عراق است. اما به هیچ عنوان نباید فشاری بر روی مسئولان تصمیم گیرنده و تصمیم ساز وارد شود تا خدایی نکرده یک کار احساسی صورت گیرد که بعدها منجر به پشیمانی شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۲۷۷
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha