۱۵۷۷۷۰۳۸۳
به گزارش  تهران پرس ، محسن مختاری در تشریح روند گزینش شهرداران، معاونان و مدیران کل استان تهران با اشاره به ۱۵ دی ماه روز گزینش گفت: در راستای تحقق شایسته سالاری و عدالت اداری و استخدامی نیروهای انقلابی سالم و متعهد، گزینش استانداری تهران اقدامات موثری را انجام داده است تا گزینش دقیق، هوشمندانه و عالمانه انجام شود و بیش از پیش شاهد اثرگذاری این اتفاق مهم در سطح استان تهران باشیم.

وی افزود: بر همین اساس ارزیابی از نحوه اجرای قانون گزینش در سطح استان تهران انجام شد که در پی آن نقاط ضعف و قوت احصا شد. در بحث انتصابات شهرداری ها برابر قانون گزینش و دستورالعمل آن، هر گونه انتصاب در پست های خاص منوط به اخذ نظر گزینش است اما متأسفانه این کار تنها در حد نیروهای کارشناسی انجام می شد به شکلی که تنها نیروهای کارشناسی به گزینش معرفی می شدند و این اقدام در سطح معاونان و روسای ادارات وجود نداشت.

مختاری ادامه داد: با هدف ارتقای سلامت اداری و ایجاد عدالت اداری این اتفاق برای شهرداران و معاونان آنان - که تاکنون انجام نمی شد - محقق می‌شود و با دستور استاندار تهران تشکیل پرونده آن ها در گزینش از این پس انجام خواهد شد. این کار در فرمانداری ها و مدیران کل استانداری تهران نیز انجام می شود. پس از احصای نقاط ضعف نهایتا با تشکیل جلسات متعدد به دستورالعملی رسیدیم که این دستورالعمل به شهرداران ابلاغ شد تا هر گونه انتصاب معاونان و مدیران در شهرداری با اخذ نظر گزینش انجام شود.

وی تأکید کرد: در مورد خود شهرداران نیز با توجه به نظر استاندار تهران پس از اخذ احراز شرایط اداری توسط معاونت عمرانی افراد به گزینش معرفی و پرونده گزینشی برای آن ها تشکیل خواهد شد که این اقدام برای دقیق تر شدن نحوه انتخاب شهرداران صورت می‌گیرد.

مدیرکل گزینش استانداری تهران تصریح کرد: هنگامی که شهردار پس از انتخاب در شورا به استانداری معرفی می شود در بررسی احراز شرایط اداری توسط معاونت عمرانی فرد در مرحله بعدی به هسته گزینش برای سیر مراحل گزینش معرفی می شود، بی تردید این موضوع موجب طولانی شدن روند انتخاب شهرداران نخواهد شد و گزینش استانداری تهران تلاش خواهد کرد در کمترین زمان ممکن با دقت و سرعت موضوع را بررسی کند و بررسی گزینش شهرداران در اولویت قرار می گیرد.


مختاری در تشریح روند گزینش شهرداران در استان تهران گفت: برای انتخاب شهرداران در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر که حکم آن ها به امضای استاندار تهران می رسد روند گزینش در استانداری انجام خواهد شد اما صورت جلسه سایر شهرداران به وزارت کشور ارسال می شود.

وی افزود: شهرداران در بدو ورود به سیستم اداری تمدید قرارداد، مأموریت، انتقال و ارتقای شغلی از این پس اخذ نظریه هسته گزینش استان برای آن ها الزامی است و اگر پرونده ای فاقد نظر مثبت گزینش باشد، هر گونه پرداخت به فرد غیرقانونی است. در مورد شهرداران طبق قانون شرایط احراز صلاحیت اداری فرد مشخص می شود و موارد متعددی در گزینش مورد بررسی قرار می گیرد. اگر فرد شرایط لازم را داشته باشد نظر مثبت اعلام می شود. به این ترتیب از این پس در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت اخذ نظر مثبت هسته گزینش برای انتخاب شهرداران الزامی خواهد بود.

مختاری تأکید کرد: لزوم توجه به موضوع گزینش در استان تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است. بی تردید گزینش شهرداران برای انتخاب هوشمندانه و عالمانه آنان بسیار تأثیرگذار است و یکی از عواملی است که می تواند سلامت اداری را به همراه داشته باشد. اتفاقات پیش آمده در سنوات گذشته در حوزه شهرداران استان تهران شاید ناشی از ضعف گزینش و یا نبود آن بوده است؛ به شکلی که اگر گزینش بود جلوی اتفاق بسیاری از موارد تخلف گرفته می شد.
کد خبر: ۳۲۳۸
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha