۱۵۷۷۹۵۸۵۹
محمد قریشی  به خبرنگار تهران پرس گفت: آزادسازی اراضی با ۱۴۲ مورد تخریب اجرایی شده و از سوی دستگاه قضایی ۳ حکم قلع و قمع قطعی صادر، و ۱۰۲ پرونده تخلف در سامانه سحاب ثبت شده است.

وی با اشاره به برگزاری گشت های بازرسی روزانه، اظهار داشت: زمینه آزاد سازی بقیه اراضی از طریق ماده ۱۰۰ مهیا شده است و گشت های بازرسی این اداره به طور مستمر توسط بازرسان این اداره برگزار می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت:تعداد واحدهای پرورش ماهی زینتی در سطح شهرستان از ۲ به ۳۴ واحد ارتقا داشته و تاکنون ۳۳ مجوز برای تاسیس دامداری (دامهای سبک و سنگین) صادر شده و ۱۲ هزار رأس دام عشایری و مزرعه به ۳۶ هزار دام سبک افزایش یافته و ۸۰ درصد دام‌ها بیمه شدند و برای بیمه تمام دام‌های سنگین و سبک منطقه تا پایان سال برنامه ریزی شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش تولید گوشت قرمز، ماهی و مرغ، اظهار داشت: تولید گوشت قرمز از ۵۸۰ تن به ۷۵۰ تن، تولید گوشت مرغ به ۱۶۸ تن، تولید شیر به ۶هزار تن رسیده و با اقدامات حمایتی انجام شده، میزان تولید شیر در یک دامداری از ۷ به ۲۶ تن افزایش یافته است.

قریشی از افتتاح ۵۵ واحد صنایع تولیدی و تبدیلی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: ۱۵ واحد در بخش دام سبک، پرورش کرم ابریشم، واحد تولید غذای سگ، روزانه ۳ هزار تن و با اشتغالزایی برای ۱۰۰نفر، بسته بندی خرما با اشتغالزایی مستقیم ۱۵نفر و غیر مستقیم ۳۵ نفر با سرمایه ثابت ۱۴ هزار میلیون ریال، بسته بندی ادویه با سرمایه ثابت ۳۵ میلیارد ریال با اشتغالزایی برای ۹ نفر از زنان سرپرست خانواده بخشی از پروژه های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر امسال هستند.

قریشی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۲۴۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گرفته، اظهار داشت: ۳۸ تراکتور برای باغداران شماره گذاری شده و ۱۰۴ پرونده برای تامین تجهیزات کشاورزی مانند تریلر و دنبال بند در دست اقدام است و تسهیلات مالی یاد شده نیز به کشاورزان متقاضی واگذار شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان می توانند برای دریافت وام به بانک کشاورزی مراجعه و برای هر هکتار از اراضی تا سقف ۲۰ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد دریافت کنند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

ایرنا
کد خبر: ۳۲۴۷
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha