۱۵۷۶۸۶۴۶۷
به گزارش تهران پرس  بر اساس اعلام پلیس تهران، سردار حسین رحیمی روز دوشنبه اظهار داشت: علاوه بر فضای حقیقی که در طرح اقتدار با اراذل و اوباش برخورد قاطع می شود در فضای مجازی بالغ بر یک هزار و ۸۲۳ تارنما تا الان مسدود و ۱۱۳ نفر که اقدام به تولید کلیپ یا ترویج فرهنگ اوباش گری می‌کردند دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

وی در توضیح تخلفات حوزه اقتصادی با اشاره به اینکه بیشترین مراجعان به پلیس فتا در خصوص مسایل اقتصادی است، بیان داشت: از اول سال تاکنون ۳۴ نفر از سر شاخه ها و عناصر اصلی این نوع جرایم در قالب ۱۲ شبکه شناسایی و منهدم شده اند که دارای ۷۶۵ نفر شاکی بوده و بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان از این طریق کپی کارت های مردم یا اسکیمر اقدام به سرقت پول های مردم می کردند.

رحیمی با اشاره به بحث فعالیت عده‌ای در زمینه قمار و شرط بندی در فضای مجازی، گفت: در این زمینه اقدامات فنی و تخصصی ارزشمندی شده و در این مدت ۱۸۳ نفر و در یک اقدام عملیاتی بالغ بر ۷۰ نفر با گردش مالی ۵۰۷ میلیارد تومان شناسایی و ۱۶ نفر که در قالب سه باند فعالیت داشتند دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به کلاهبرداری رایانه ای که از حجم بالایی شکایت برخوردار است، بیان داشت: با تلاش خوب پلیس فتا تهران بزرگ در این زمینه ۱۶ شبکه شناسایی و ۴۹ نفر از عناصر اصلی این باندها دستگیر شدند که با اعلان برنده شدن در قرعه کشی دارایی مردم رابه سرقت می برند و تا الان ۶۳۷ شاکی شناسایی و بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان از پول مالباخته ها به آنها بازگردانده شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به موضوع فیشینگ گفت: در این رابطه اقدامات گسترده ای شده است، که در این حوزه ۷ شبکه که از حساب های بانکی سرقت می کردند منهدم و ۲۹ نفر در این زمینه فعالیت می کردند دستگیر و ۳۶۴ شاکی به پلیس مراجعه کردند که بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان اموال مردم بازگردانده شده اند.

رحیمی همچنین با اشاره به اینکه به هیچ عنوان از طریق فضای مجازی دارو خریداری نشود و دارو باید از داروخانه ها و مراکز مجاز توزیع خرید و فروش شود، عنوان داشت: انواع داروهای کمیاب و داروهای قاچاق و داروهای تاریخ گذشته و تقلبی توسط پلیس فتا شناسایی و جمع آوری شده است.

ایرنا
کد خبر: ۳۲۳۷
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha