به گزارش تهران پرس  ، سیدرضا صالحی امیری درباره فعال بودن کمیته ملی المپیک عنوان کرد: آن چیزی که در مجموعه ورزش ایران در حال وقوع است، محصول وفاق و همدلی است. ورزش ایران می تواند در سال ۱۴۰۰ کام ملت ایران را شیرین کند. ما در کمیته ملی المپیک وظیفه داریم و فدراسیون ها و ورزشکاران حق دارند. بنابراین، خودمان را ملزم به پاسخگویی می دانیم.
۱۳۹۹۰۹۲۹۰۰۰۳۲۸_Test_PhotoN

به گزارش تهران پرس  ، سیدرضا صالحی امیری درباره فعال بودن کمیته ملی المپیک عنوان کرد: آن چیزی که در مجموعه ورزش ایران در حال وقوع است، محصول وفاق و همدلی است. ورزش ایران می تواند در سال ۱۴۰۰ کام ملت ایران را شیرین کند. ما در کمیته ملی المپیک وظیفه داریم و فدراسیون ها و ورزشکاران حق دارند. بنابراین، خودمان را ملزم به پاسخگویی می دانیم.


وی ادامه داد: در شرایط کرونا ما اقدامات بی نظیری را برای آمادگی جهت درخشش در سال ۱۴۰۰ انجام داده ایم. از طرفی وظیفه داریم به انبوه نیازها پاسخ دهیم. ما در روزهایی که هستیم باید تیم ها را پشتیبانی کنیم. در جلسه هیات اجرایی ۶ میلیارد مصوبه داشتیم که یک میلیارد به کشتی  و ۵ میلیارد به بقیه فدراسیون ها کمک می کنیم.


*کمک سه و نیم میلیاردی به پیشکسوتان در سال ۱۴۰۰


رئیس کمیته ملی المپیک در مورد گلایه صمد نیکخواه بهرامی از حقوق پایین ورزشکاران و نیاز پیشکسوتان به کمک مالی گفت:  بسکتبال کار بزرگی با مربی ایرانی در کسب سهمیه المپیک انجام داد. ما به عنوان کمیته ملی المپیک رسالت اصلی خود را توسعه ورزش قهرمانی و حمایت از فدراسیون‌ها می‌دانیم. بسکتبال علاوه بر ۲ میلیارد بودجه، ۵۰۰ میلیون تومان کمک دریافت خواهد کرد که ۳۰۰ میلیون آن انجام شده است. برای اعزام اخیری هم که داشت، هزینه پرواز را تامین کردیم.


صالحی‌امیری خاطرنشان کرد: ما به تمام قهرمانان المپیکی که از المپیک ۱۹۴۸ مدال آور بوده اند حقوق پرداخت می کنیم و برای کل کسانی که سهمیه المپیک گرفته اند نیز ما و وزارت ورزش حقوق داده ایم. ۱۰ نفر هم از سوی کمیته بین المللی المپیک بورسیه شده اند. برای پیشکسوتان نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم امسال کمک کردیم. فقط برای یک نفر که بیماری سرطان دارد میلیاردها هزینه کرده ایم. برای سال آینده نیز سه و نیم میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم که  به پیشکسوتان کمک کنیم اما مسئولیت پیشکسوتان با صندوق از حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان است.


*ملک بزرگی را به کمیته ملی المپیک برگردانیم


صالحی امیری در پاسخ به اینکه سال آینده با تغییر دولت ممکن است بودجه کمیته ملی المپیک کم شود، گفت: ما دو سطح منبع داریم. در بودجه ای که تحویل گرفتیم، حدود ۳۳ میلیارد بوده الان به ۱۲۰ میلیارد رسیده و هر سال باید اضافه شود. بنابراین نمی توان آن را کم کرد. ملک بزرگی به ارزش چند صد میلیارد در شمال شرق تهران را توانستیم از فضای سبز خارج کنیم. با تبدیل آن ملک سرمایه پایدار برای کمیته ملی المپیک ایجاد می کنیم. البته باید این را بگویم منابع ما محدود است و نیازهای فدراسیون ها نامحدود. هزینه ها هم سه تا پنج برابر شده است و باید به فدراسیون ها حق بدهیم که انتظار کمک بیشتر داشته باشند. اما آنچه دولت به ما داده است را عادلانه بین فدراسیون ها تقسیم کرده ایم و شفاف سازی هم کرده ایم.


*فعالیت کمیسیون ورزشکاران مثبت است


او در مورد فعالیت کمیسیون ورزشکاران نیز گفت: ما ۱۸ کمیسیون فعال داریم. یکی از کمیسیون های خوب ما، کمیسیون ورزشکاران است. حدود یک سال کمیسیون معلق بود اما مدتی است سامان پیدا کرده است و مسئول با انگیزه ای دارد. روند فعالیت کمیسیون را مثبت ارزیابی می کنم. کار بیمه ورزشکاران در حال پیگیری است تا مجموعه قهرمانان به خواسته خود برسند.



*۹۰درصد کرسی ها ی ایران تاثیر گذار نیستند


صالحی امیری در مورد کسب کرسی بیان کرد: دیپلماسی تلاش برای ایجاد فرصت و کاهش تهدید در عرصه ورزش قهرمانی است. من الان ادعا می کنم ۹۰ درصد کرسی های ما تاثیر گذار نیستند. مخالف کرسی نیستم و از هر کرسی دفاع می کنم اما بیش از ۹۰درصد کرسی های ما  در فرایند توسعه ورزش قهرمانی کارکردی برای ما ندارند. ما در سطح آسیا عضو کمیسیون ها هستیم اما چهار یا هشت سال  برخی این کمیسیون ها اصلا جلسه ندارند و بیشتر رزومه ساز هستند. دپیلماسی نیاز به گسترش تعاملات بین المللی دارد. من در سفر به عمان دیدارهای زیادی داشتم و تمام خواسته ما این بود که جایگاه فدراسیون های ملی را قوی تر کنند.


* نباید فکر کنیم همه با ما دشمن هستند


وی در مورد گرفتن میزبانی هندبال از ایران گفت: نمی دانم چرا تئوری توطئه در ایران قوی است؟ در سفر به عمان با شیخ احمد رییس بین المللی هندبال صحبت کردم و نظر بر این بود مسابقات در شیراز برگزار شود اما مشروط به اینکه وضعیت شیوع کرونا مساعد باشد. ما باید این تحلیل نکنیم که همه با ما دشمن هستند. البته آقای پاکدل از روسای جوان و با انگیزه ما است و شخصا برای هندبال آینده درخشانی را پیش بینی می کنم.


* برای گرفتن میزبانی جام ملت های آسیا باید با واقعیت صحبت کنیم


رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که چقدر از گرفتن میزبانی جام ملت های آسیا حمایت می کند، تصریح کرد: باید با واقعیت موجود صبحت کنیم و نه اینکه با آرمان ها صحبت کنیم.گزفتن میزبانی یک رویداد اول اجماع ملی می خواهد و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به تنهایی توانایی برگزاری یک رویداد را ندارند. دوم باید بودجه و سوم سخت افزار های آن فراهم باشد. ما در شرایط سخت تحریم می توانیم چنین تعهداتی داشته باشیم؟ گروه قوی ناظر می آیند و سخت افزارها را می بینند و باید سخت افزار استاندارد داشته باشیم.الان من سوال می کنم از ۱۵ هزار اماکن ورزشی ما چه تعدادی از آن استاندارد هستند؟


* شعار کاروان در جلسه هفته آینده ستادعالی بازی ها انتخاب می شود


صالحی امیری در موردانتخاب شعار کاروان گفت: شعار باید عامل وحدت باشد. فراخوان دادیم و در نهایت به دو شعار ستارگان پارسی و ستارگان ایران زمین رسیدیم . در جلسه آتی ستاد عالی بازی ها که سه شنبه هفته آینده است ،تصمیم گیری نهایی می کنیم. اما شعاری انتخاب می کنیم که نام ایران حتما باشد.


*یک میلیارد به مربیان و کشتی گیران اختصاص دادیم


وی در مورد گلایه محمد بنا از کمک مالی کمیته ملی المپیک به کشتی تصریح کرد: بعید است محمد بنا عزیز چنین حرفی زده باشد و من باور نمی کنم. ما هفته پیش جلسه ای داشتیم و تصویب کردیم به ۱۰ مربی کشتی آزاد، ۱۰ مربی کشتی فرنگی و ۳۸ کشتی گیری که دنبال کسب سهمیه المپیک هستند همچنین کسانی که در اردو حضور دارند جمعا یک میلیارد کمک کنیم و در یکی دو روز آینده به حساب فدراسیون واریز می شود. این یک میلیارد جدا از کمک دیگری است که به کشتی داشته ایم. این کمک ویژه ما به کشتی است و نمی توانیم به بقیه فدراسیون ها این کمک را کنیم. همین امروز هم برای لباس کل فدراسیون فراخوان دادیم  تا لباس خریداری شود.


انتهای پیام/

کد خبر: ۳۲۳۰
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha