کد خبر: ۳۲۲۸
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

رونمایی از دیوارنگاره اولین شهید مدافع حرم منطقه ۱۹

indfrex
به گزارش تهران پرس ،دیوارنگاره شهید سجاد زبرجدی اولین شهید مدافع حرم منطقه ۱۹ طی مراسمی با حضور خانواده معزز شهید، شهردار و مدیران شهرداری منطقه، شورایاران، فرمانده سپاه ناحیه ابوذر، حجت الاسلام موسوی هشترودی و مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران برگزار شد.

در این مراسم علی توکلی شهردار منطقه به تقارن آیین رونمایی از دیوارنگاره شهید سجاد زبرجدی با ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و این اقدام را گام دیگری در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

او همچنین در بخشی از سخنان خود به اهمیت خدمت به شهروندان پرداخت و گفت: بهترین راه عمل به وصیت شهدا و ادامه راه آنان، خدمت به مردم است که بی شک رضایت خداوند را نیز به همراه خواهد داشت.

رضا جلالی مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران از دیگر سخنرانان این مراسم بود که خدمات شهرداری منطقه ۱۹ را در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت بسیار شایسته دانست و از اداره های زیباسازی و امور ایثارگران منطقه در ترسیم این دیوارنگاره به عنوانی یادگاری ارزشمند قدردانی کرد.

جلالی خدمت بی منت به ایثارگران وشهیدان را توفیقی الهی دانست که از جمله آن ها برگزاری یادمان شهدا و جمع آوری آثار آنان در قالب ۳۵۲ کتاب بوده است.

سرهنگ احمد یوسف پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر نیز در این مراسم حاضر شد و با تقدیر از شهردار و مسئولین این شهرداری در اجرای این طرح مقدس، از اتفاق خوب دیگری در این منطقه خبر داد و گفت: پیش تر از این نیز شاهد افتتاح مقبره شهدای بوستان شقایق به عنوان مأوایی برای انقلابیون و جاماندگان عرصه ایثار و مقاومت بوده ایم.

او در بخش دیگری به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا و اجرای موفقیت آمیز طرح شهید سلیمانی در قالب راه اندازی ۸ ایستگاه سلامت پرداخت و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در این منطقه را از تأثیرات و نتایج این طرح دانست.

در پایان این مراسم که حجت الاسلام طاها موسوی هشترودی، شورایاران و شهروندان این منطقه نیز حضور داشتند ضمن تجلیل از مادر شهید سجاد زبرجدی، دیوارنگاره این شهید معزز رونمایی شد.

براساس این گزارش دیوارنگاره شهید سجاد زبرجدی اولین شهید مدافع حرم منطقه ۱۹ با هدف تداعی یاد و خاطره این شهید معزز، بر دیوار ملک مشرف به بزرگراه شهید تندگویان (در محله شهرک بستان) با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران نقاشی شده است.




 
ارسال نظر
captcha