منطقه ۱۹
به گزارش خبرنگار تهران پرس؛ طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که تحقق طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» با انعقاد تفاهمنامه ای بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت از اول آذر در تهران به اجرا در آمده است، در اغلب مناطق تهران در حال اجراست.

سرهنگ احمد یوسف پور فرمانده ناحیه مقاومت ابوذر درباره جزئیات اجرایی این طرح در منطقه ۱۹ تهران گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی به صورت رسمی از ۱۲ آذرماه با راه اندازی ۸ پایگاه سلامت در منطقه۱۹ به اجرا درآمده و تا کنون ۲۴۰ تیم ۳ نفره در ۳ محور اصلی رهگیری، پیگیری و مراقبت به ساکنان منطقه در حال ارائه خدمات هستند.

وی افزود: با مشارکت ۸۰ پایگاه بسیج خواهران و برادران و دیگر نهادها، ۸ پایگاه سلامت در سراهای «محله خانی آباد نو شمالی، خانی آباد نو جنوبی، بهمنیار، شریعتی شمالی، شریعتی جنوبی، نعمت آباد، دولتخواه شمالی، دولتخواه جنوبی»راه اندازی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت ابوذر تصرح کرد: در هریک از این پایگاه ها تیم های ۱۰نفره مسئولیت های مختلف رهگیری، پیگیری و

مراقبت بیماران کرونا مثبت را به عهده دارند.

یوسف پور با اشاره به اینکه مراقبان هریک از این ایستگاه ها زیر نظر مرکز بهداشت  جنوب تهران و دانشگاه علوم پزشکی دوره های آموزشی لازم را گذرانده اند، افزود: جهادگران سلامت منطقه ۱۹ با هدف بیماریابی و جداسازی بیماران و ناقلان کرونا ضمن رهگیری خانواده های ساکن منطقه از سامانه ۴۰۳۰ و ثبت موارد دارای علائم در سامانه «سیب» به در منازل مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: در این بازدیدها علاوه بر ارائه بسته های بهداشتی و اطلاع رسانی مربوط به تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا، شهروندان را در جریان این طرح قرار می دهند و شماره تماس پایگاه های سلامت را  در اختیارشان می گذارند. این در حالی است

که اگر در خانواده ای فردی مبتلا به کرونا یا دچار مشکل خاصی باشد، اسامی این خانواده ها را یادداشت می کنند و برای انجام

نمونه گیری رایگان یا پیگیری های بعدی به ۱۳ مرکز بهداشت فعال در منطقه۱۹ معرفی می شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت ابوذر با بیان جزئیات آماری اجرای این طرح در منطقه ۱۹ گفت: جهادگران سلامت تاکنون ۴۵هزار خانوار را تحت پوشش قرار داده اند.

وی افزود: با توجه به مشارکت ۱۰تا ۱۴ تیم خواهر و ۱۶تا ۲۰ گروه برادر که فرایند بازدید را به عهده دارند، روزانه حدود

۳تا۴ هزار نفر از خانواده ها مورد بازدید قرار می گیرند. همچنین پیگیری وضعیت بهبودی افرادی که در هفته های قبل رهگیری شده اند هم به صورت تلفنی انجام خواهد شد.

 

یوسف پور از شناسایی خانواده های نیازمندی که بر اثر کرونا متضرر و معاش آن ها  دچار مشکل شده خبر داد و گفت: برای تأمین معیشت اقشار آسیب پذری، ۳هزار بسته حمایتی و بهداشتی تهیه شده است. همچنین پایگاه های نواحی مقاومت بسیج به صورت محله محور تقبل کرده اند که اگر خانواده ای نیاز به خرید دارد و اعضای خانواده سن بالایی دارند و نباید برای خرید از خانه خارج شوند، پایگاه های بسیج این خرید را برای آنها انجام دهند.

وی در پایان اظهارات خود گفت: در حال حاضر فقط در مراکز بهداشت تیم پزشکی حضور دارد و در مرحله دوم این طرح در صورت نیاز به تیم پزشکی بیشتر در پایگاه های سلامت هم این گروه مستقر خواهد شد. علاوه بر این در صورت دشوارتر شدن شرایط، برای تجهیز ایستگاه های محلی هم اقدام خواهیم کرد.

 
کد خبر: ۳۱۶۶
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha