زالی ۱
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی تهران پرس؛ دومین مانور بزرگ طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قرارگاه زیستی شهر تهران با مشارکت سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ صبح امروز در منطقه ۱۵ تهران  برگزار شد.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران در بخشی از این مانور گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یک طرح مردم محور است که مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی است که امروز این طرح به عنوان یک طرح اجتماعی موفق شناخته شده است.

وی افزود: امروز جمع بزرگی از مردم ایران عزادار اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هستند. همه این شهید، شهیدی ملی و فراملی می شناسند.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران خاطرنشان کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور بسیجیان انسجام یافت؛ این طرح منجر به کاهش مرگ و میر مبتلایان ویروس کرونا شده است. ان شالله با این طرح شاهد رکوردهای متفاوتی خواهیم بود.

زالی تصریح کرد: راهبرد اصلی شهید حاج قاسم سلیمانی این است از ظرفیت های مردمی نسبت به پیشگیری شیوع این ویروس استفاده شود. در هر بخشی که مردم مشارکت داشتند در عرصه های مختلف شاهد موفقیت های چشم گیری هستیم.

وی افزود: امروز در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ما شاهد کار تیمی، همدلی و همگرایی مشترک هستیم. هر جا مردم در کنار هم باشند خداوند کمک خواهد کرد.

فرمانده سپاه مبارزه با کرونا در تهران تاکید کرد: چالش بزرگ تهران در بخش بهداشتی تراکم و گستردگی شهر است که طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با کمک و همکاری سخاوتمندانه سپاه امروز در زمینه زیرساخت پزشکی در سطح تهران دیگر با مشکلی مواجه نیستیم.

وی با اشاره به اینکه محلات در تهران پویا هستند، گفت: یکی از برکت های این طرح بازگشت به هویت محله محوری است؛ در برخی مناطق همسایه ها از یکدیگر مطلع نیستند اما با این طرح امیدواریم این رویه تغییر پیدا کند. طرح شهید حاج قاسم سلیمانی فرصت استثنائی برای بهداشت است.

وی با بیان اینکه ریشه کنی فلج اطفال به جز همکاری بسیجیان انجام نمی شد؛  اظهار کرد: تکنیک ساخت واکسن کووید ۱۹ به علت جهش های این ویروس با سختی هایی همراه است. تنها کمتر از ۱۰ درصد ۱۵۶ شرکت بزرگ علمی در جهان که سابقه واکسن سازی داشتند، توانستند به مرحله های بعدی واکسن کرونا دست پیدا کنند.

زالی ادامه داد: در خواست ما از دولت این است که با توجه به اینکه مطالعات انسانی زمان بر خواهد بود با وارد کردن واکسن کرونا بر عبور این مرحله کمک کند. واکسن وارداتی برای افراد پرخطر و گروه های حساس خواهد بود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۰۸۸
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha