IMG_1560


به گزارش تهران پرس و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، مسعود مرسلپور رئیس شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی و فرماندار اسلامشهر ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی، تصریح کرد:صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره)مبنی برتشکیل نهضت سوادآموزی بیانگر نگاه ایشان به اهمیت علم آموزی و سواد است.

وی افزود:سواد آموزی در شهرستان اسلامشهر تاثیر بسزایی در رعایت بهداشت، قوانین و مقررات و نظم در کارخانه های تولیدی داشته است و این حرکت باید بیش از پیش عملیاتی شود.

رئیس شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان اسلامشهر همچنین افزود: به جهت اهمیت موضوع به صورت ویژه و با همکاری تمام دستگاه ها پیگیر مصوبات شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان خواهیم بود.

حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر نیز با اشاره به اینکه خود اظهاری های نادرست در ارائه آمار سواد منطقه تاثیر نامطلوب دارد افزود: مردم باید درسرشماری ها ، مدرک تحصیلی را به طور صحیح بیان کنند تا ریشه کن کردن بی سوادی به درستی انجام شود.

بنار با اشاره به برخی چالش های پیش روی سواد آموزی از جمله: ۱-عدم استقبال بیسوادان  جوان گروه هدف به دلایلی از جمله مشکلات (اقتصادی-بیکاری-داشتن فرزند خردسال-عدم موافقت همسر) ۲-عدم دسترسی به آمار بیسوادان به خصوص در روستاها(علی رغم همکاری شورای روستاها)۳-خود اظهاری غلط۴-عدم وجود آمار تفکیکی شهرستان(اسلامشهر-چهاردانگه) ۵-عدم دسترسی به آمار بخش عمده بیسوادان در حوزه کارگری کارگاه های تولیدی و کارخانجات) اظهار امیدواری کرد بتوانیم با همکاری همه جانبه مردم و مسئولین و ادارات مربوطه با آموزش و پرورش بیسوادی منطقه را به حداقل ممکن برسانیم.

در پایان و با حضور  مسئولین برخی از دستگاه ها از تلاشگران عرصه سواد آموزی و آموزش یافتگان این عرصه تجلیل به عمل آمد.



کد خبر: ۳۱۱۰
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha