Screenshot_۲۰۲۰۱۲۲۹-۱۱۰۲۱۴_Chrome
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ سردار محمدحسین  حمیدی ، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت صبح امروز در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران درباره ساماندهی موتورسیکلت سواران توضیح داد: ساماندهی موتورسیکلت ها سابقه دیرینه ای دارد و از همان زمان تولید در کشور، به دنبال نظم دهی این وسیله نقلیه بوده اند.اگر موتورسیکلت سواران تعدادی از تخلفات را مرتکب شوند، نیاز به توقیف وسیله نقلیه است و این توقیفات تبعات زیادی دارد و تجمع و رسوب آنها در پارکینگ به دلیل عدم نگه داری درست ، باعث می شود که  موتورسیکلت ها دچار مشکلات فنی شوند.

وی افزود: در چنین شرایطی تصمیم گرفتیم جایگزینی برای طرح توقیف داشته باشیم که هم آسیب های اقتصادی و هم مشکلات اجتماعی کمتری داشته باشد و باز خورد خوب در بازدارندگی متخلفین هم شامل شود. لذا موضوع موتوریار را مطرح کرده و مجوزهای لازم را از مراجع قضایی گرفتیم و با نهادهای بیمه هم رایزنی کردیم تا اگر فردی دچار مشکل شد ، مانندنیروهای پلیس با آنها برای جبران خسارت برخورد شود.

حمیدی ادامه داد: وقتی نیروهای پلیس،موتورسیکلت را به دلیل تخلف متوقف می کنند از فرد خاطی می پرسند که می خواهد توقیف صورت بگیرد یا بین دو تا ۱۲ ساعت در اختیار پلیس و جامعه باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  با توجه به شرایط، نقاط محدودی را برای این طرح در نظر گرفتیم ولی پس از مدتی این طرح را به تمامی مناطق تعمیم می دهیم.

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۳۰۴۱
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha