شهرداری تهران
ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار تهران پرس با انتقاد از عملکرد ضعیف شورای شهر در مواجه با اپیدمی کرونا گفت: در این شرایط که کرونا سلامت مردم را به خطر انداخته شورای شهر تهران باید با مسئولین ستاد ملی مقابله با کرونا همکاری می کرد و با برداشتن طرح ترافیک از ازدحام و فشردگی جمعیت در اتوبوس و مترو جلوگیری می کرد اما متاسفانه به خاطر تامین منابع مالی و دریافت پول عوارض طرح ترافیک به جان مردم توجهی نکرد، به این دلیل که مردن و نمردن مردم برای آنها اهمیتی ندارد و برای آنها تنها دریافت پول مهم است.

قناعتی درباره عملکرد سه ساله شورای شهر و شهرداری تهران نیز گفت: برای بررسی عملکرد شورای شهر و شهرداری باید ببینیم برنامه ۵ ساله سوم که خودشان ارائه کرده اند، طبق زمانبندی چقدر پیشرفت داشته است که با بررسی این موضوع متاسفانه می بینیم که شورای پنجم به جای آنکه وقت خود را برای برنامه ۵ ساله سوم بگذارد و از پروژه های نیمه تمام بازدید کند و از شهرداری مطالبه گری کند، دست گذاشت روی نقاط ضعف تا ذهن مردم را نسبت به عملکرد شهردار قبلی خراب کند و به جای نگاه کارشناسی به مسائل شهری نگاه سیاسی به فعالیت ها و مدیریت شهری دارد.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر ضعیف در حوزه شهرداری هم ضعیف هستیم، افزود: هر یک از شورای  شهر و شهرداری وظایفی دارند که اصلی ترین و اولین وظیفه شورا انتخاب شهردار است ولی متاسفانه شورای پنجم چون هیچ برنامه ای برای انتخاب شهردار نداشت، نتیجه این شد که در این سه سال و نیم، سه شهردار عوض شد و این یکی از ضعف های شورا است که نشان دهنده آن است که شورای پنجم کارآمد نیست.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تقریبا بالای ۵۰ درصد از پروژه هایی که قبلا در حال انجام بود مسکوت مانده است، گفت: شورا از شهرداری مطالبه گری نکرد که چرا پروژه های عمرانی را تمام نمی کند و این در حالیست که تمام منابع مالی برنامه ریزی شده را دریافت کرده است.

قناعتی عملکرد شورای شهر و شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی را هم بسیار ضعیف و نگران کننده خواند و افزود: در حوزه حمل و نقل زمانی که ما شورا را تحویل دادیم نزدیک به شش هزار اتوبوس تحویل گرفتند اما به جای اینکه در این مدت تلاش خود را بر افزایش تعداد این اتوبوس ها متمرکز  کنند هم اکنون بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس از حمل و نقل عمومی خارج شده است و نه تنها شش هزار اتوبوس را حفظ نکردند که الان نزدیک به چهار هزار اتوبوس در حال فعالیت در شهر تهران هستند که این مسئله باعث ایجاد مشکل در جابه جایی مردم شده است.

وی گفت: ۹۰ درصد خطوط ۶ و ۷ مترو نیز تمام شده بود و می بایست یک سال بعد به بهره برداری کامل می رسید اما هم اکنون با گذشته سه سال بعضی ایستگاه ها فعالیت ندارند و بعضی از مسیرها هم فعالیت استاندارد ندارند.

عضو سابق شورای شهر تهران عملکرد شورای پنجم در حوزه فضاسازی و فرهنگ سازی در مناسبات مختلف را هم ضعیف توصیف کرد و گفت: برای نمونه در هفته وحدت و با توجه به اهانت صورت گرفته به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) و جریحه دار شدن احساسات مسلمانان در سراسر دنیا و حتی اروپا امسال باید بیشتر از سال های گذشته شهر را مزین به احادیث و نام مبارک ایشان می کردند اما در تهران هیچ اثر و نشانی دیده نشد البته این کارها را نه الان بلکه در طول سه سال گذشته هم انجام ندادند و حتی برغم اینکه بعضی از اینها بحث ملی گرایی دارند در مباحث ملی هم فعالیتی نکردند.

وی با اشاره به ارائه خدمات ضعیف در حوادث طبیعی افزود: در ساده ترین حادثه سال گذشته تهران بارش نه چندان سنگین برف، ضمن شکستن تعداد زیادری از درختان پایتخت، تردد  در برخی مناطق شمالی تهران را نزدیک به ۲۴ ساعت مختل کرد و هزینه زیادی به شهروندان تحمیل کرد.

ابوالفضل قناعتی در پایان اظهارات خود گفت: شورای شهر پنجم و شهردار تهران بیشتر وقت خود را  روی حفظ  دستاوردهای شهرداری قبل کرده اند و حال باید پرسید؛ در این مدت چند مجموعه ورزشی ایجاد کرده اند؟ چند پارک احداث کرده اند؟ در حالیکه هیچ مشکلی در تامین منابع مالی نداشته اند.

 
کد خبر: ۱۷۹۷
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha