۱۳۳۵۴۰۰_۱۰۴
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تهران پرس؛ سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی از دستگیری کلاهبرداری با کشف ۱۵ فقره کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم با ارسال رسیدهای جعلی بانکی از مال باختگان کلاهبرداری می کرد.

وی در تشریح این خبر توضیح داد: هجدهم آبان ماه پرونده ای با موضوع کلاهبرداری با شکایت یکی از شهروندان در دادسرای ناحیه ۶ تهران تشکیل و با دستور بازپرس پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد. شاکی اظهارکرد، چهاردهم آبان ماه از طریق فضای مجازی آگهی فروش یک دستگاه تلفن همراه آیفون به ارزش ۱۰ میلیون تومان را درج کردم که پس از انتشار آگهی شخصی تماس گرفت و خود را به عنوان خریدار معرفی کرد و برای پرداخت مبلغ گوشی، شماره کارت بانکی ام را درخواست و من نیز از طریق پیام رسان واتس آپ عکس کارتم را برایش ارسال کردم.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: شاکی در ادامه گفت، پس از گذشت دقایقی خریدار رسید موفق پرداخت بانکی که حاوی مبلغ گوشی بود را برایم ارسال کرد و خواست موبایل را از طریق پیک به آدرسش ارسال کنم و من نیز گوشی را برای او با پیک فرستادم که در نهایت پس از چک کردن حساب خود متوجه شدم مبلغی به حسابم واریز نشده است و رسید ارسال شده جعلی می باشد و با شماره تلفن خریدار تماس گرفتم که تلفن خود را خاموش کرده بود.

این مقام انتظامی افزود: با ثبت اظهارات شاکی پرونده به صورت ویژه در دستور کار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه قرار گرفت و کارآگاهان با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم موفق شدند متهم که کامیار نام داشت را شناسایی کنند.

سرهنگ دستخال ابراز داشت: با جمع بندی تحقیقات و برملا شدن هویت کلاهبردار دستور دستگیری متهم از مرجع قضائی اخذ و با انجام تحقیقات گسترده و تعقیب و مراقبت در محل و حصول اطمینال از حضور کامیار در منزلش واقع در خیابان پیروزی اکیپی از کارآگاهان این پایگاه طی عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری او می شوند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: کامیار در ابتدا با کتمان هویت واقعی خود سعی در گمراه کردن مسیر تحقیقات را داشت که در نهایت پس از مواجه شدن با ادله متقن پلیس به جرم کلاهبرداری معترف و به ۱۵ فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد مشابه اعتراف کرد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی در پایان با اشاره به اینکه با اعتراف صریح کامیار به بزه انتسابی و قبول کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: تا کنون تعداد ۱۰ تن از مال باختگان متهم را شناسایی کرده اند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۷۶۰
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha