photo_2019-09-09_14-54-36-295x202
فرشید الازمنی کارشناس پرستاری در گفتگو با خبرنگار تهران پرس در مورد روند پیشگیری از ابتلا کرونا اظهار کرد: ازآنجاکه منابع علمی درزمینهٔ نظام سلامت مطرح می‌کنند ممکن است اکثر مبتلایان به کرونا فاقد علامت یا دارای علائم خفیفی باشند که شاید به ابتلا به کرونا هم شک نکنند، استفاده از ماسک می‌تواند از آلوده شدن فرد سالم جلوگیری کند و با جلوگیری از انتشار ویروس توسط افراد بیمار بدون علامت یا بیمارانی که هنوز علائم بیماری در آنها ظهور نکرده است، از ابتلای دیگران به این بیماری پیشگیری کنند.

وی افزود: ازآنجاکه هنوز مستند علمی متقنی وجود ندارد که افراد مبتلابه کووید-۱۹ ایمنی طولانی و مؤثر نسبت به این بیماری کسب کنند، توصیه می‌شود کسانی که قبلاً به کرونا مبتلا شده‌اند و حتی مبتلایانی که بر اساس آزمایش‌های سرولوژی، آنتی‌بادی ضدویروس در بدن آن‌ها تشخیص داده شده، کماکان اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت کنند.

این کارشناس پرستاری بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت به همه مردم توصیه کرده است در شرایطی که امکان رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی حدود دو یا چند متر فاصله با دیگران به‌خصوص در فضاهای بسته و مکان‌های شلوغ و پرتردد وجود ندارد، از ماسک استفاده کنند.

وی تأکید کرد: به نظر می‌رسد در فضاهای باز و کوچه و خیابان خلوت، استفاده از ماسک تأثیر زیادی نداشته باشد، اما گاهی، در فضاهای باز نیز آن‌قدر تراکم جمعیت بالاست که شرایطی مشابه فضای بسته ایجاد می‌شود. درهرحال یک فایده استفاده از ماسک این است که به سایرین هم یادآوری می‌کند همچنان لازم است شرایط ویژه دوران پاندمی را رعایت کنند. البته لازم است تأکید شود استفاده از ماسک در منزل که فرد آلوده یا مشکوک به آلودگی در منزل حضور ندارد، ضرورتی ندارد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۵۴۲
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha