۱۵۷۷۵۹۴۲۸
به گزارش خبرگزاری تهران پرس به نقل از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، مرتضی طالع ماسوله روز چهارشنبه در این باره گفت: از تمامی هنرمندان و هنرجویان این رشته دعوت می شود تا پنج تصویر از آثار هنری به همراه مختصر بیوگرافی خود را به آدرس ایمیل موزه به نشانی Reverseglasspaintingmuseum@gmail.com ارسال کنند.

وی افزود: آثار ارسالی پس از تائید اساتید این رشته، ۳۰آذر ماه ۱۳۹۹ همزمان با شب یلدا در صفحه رسمی موزه به آدرس Revers_glass_painting_museum با معرفی هنرمند، به نمایش درمی‌آید.

مدیرموزه نقاشی پشت شیشه خاطر نشان کرد: پس از برگزاری نمایشگاه، گواهی حضور در این برنامه از طرف موزه نقاشی پشت شیشه به هنرمندان برگزیده اهدا خواهد شد.

نقاشی پشت شیشه در دوره قاجار و پهلوی ادامه یافت و در این شیوه نقاشی صورت یا شبیه کشی نیز رواج یافت که نقاشانی از جمله مهر علی و استاد احمر و در دوره پهلوی نیز هنرمندانی از جمله عبد الخلیل، عبدالجلیل، عبدالحمید، عبدالنبی، فتح اله آقاسی، حسین همدانی و بیوک احمدی آثار متعددی را از این شیوه اجرا کردند. ‌

موزه نقاشی پشت شیشه با بیش از ۴۴۰ شی ارزشمند به عنوان دومین موزه نقاشی پشت شیشه در جهان و اولین موزه تخصصی ایران، گنجینه ای از آثار دوران صفوی تا معاصر را در خود جای داده است.این بنای تاریخی در سال ۱۳۸۷ به شماره ۲۳۲۲ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.
کد خبر: ۲۵۵۲
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha