in556لاdex
به گزارش خبرنگار تهران پرس؛ طرح شهید قاسم سلیمانی برای کاهش شیوع کرونا در کشور و جداسازی مبتلایان از سایر افراد است. برای این طرح پایگاه‌هایی مشخص شده که مردم به این پایگاه‌ها مراجعه کنند، برای افرادی که در خانه‌ها امکان جداسازی دارند فقط پایش و رصد صورت می‌گیرد و برای افرادی که امکان جداسازی ندارند هتل‌ها و مسافرخانه‌ها را در نظر گرفته‌شده است تا آن‌ها از سایر اعضا خانواده تا زمانی که جواب تست کووید آن‌ها منفی شود جدا شوند.

هدف اصلی اجرای طرح شهید سلیمانی کاهش بار بیماری و کمک به مجموعه بهداشت و درمان است تا به امروز بالغ‌بر ۱۲۰ هزار تخت در مراکز مختلف برای اجرای طرح جداسازی بیماران مبتلابه کرونا آماده و در اختیار قرارگاه قرار گرفته است، اولویت اول هتل‌ها است و بعد به ترتیب مهمانسراها و خوابگاه و دیگر مکان‌ها است.

پذیرش افراد در مراکز مراقب سلامت هیچ هزینه‌ای برای مردم ندارند؛ مراکز مراقبت سلامت سه ورودی دارد، اولین روش از طرف بیمارستان‌ها است افرادی که دیگر نیاز به درمان‌های بیمارستانی ندارند از بیمارستان‌ها به این مراکز انتقال داده می‌شود، دومین روش زمانی است که فرد مبتلابه کرونا شده است اما نیاز به حضور در بیمارستان‌ها ندارد و سومین روش افرادی هستند که از طریق ردگیری متوجه می‌شویم در دوره کمون بیماری هستند، تمامی این افراد در مراکز ما موردپذیرش و پذیرایی قرار می‌گیرند و هزینه‌ای برای مدت‌زمان حضور در مراکز مراقب سلامت پرداخت نمی‌کنند. اگر فردی نتوانست به هیچ‌کدام از این مراکز دسترسی پیدا کند می‌تواند با سامانه ۴۰۳۰ که متعلق به وزارت بهداشت است تماس بگیرد تا افراد او را راهنمایی کنند.

آغاز به کار طرح شهید قاسم سلیمانی در سراسر کشور

پیرحسین کولیوند رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی می‌گوید که لیست کاملی از تمام مراکز اقامتی دولتی و خصوصی تهیه شده است. هلال‌احمر، وزارت ورزش، قوه قضائیه، وزارت گردشگری، ستاد کل نیروهای مسلح و تمامی نهادها و دستگاه پای‌کار آمدند و لیست هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مهمانسراها، سالن‌های ورزشی، خوابگاه‌ها در اختیار قرارگاه قرار گرفته است و به‌نوبت از هرکدام از این محل‌ها استفاده می‌کنیم.

به گفته وی برای مراکز مراقبت سلامت علاوه بر اسکان و خدمات رفاهی که به‌طور روتین هتل‌ها ارائه می‌دهند علائم سلامت مانند ویزیت هم انجام می‌شود. متخصصانی مانند متخصصان بیماری‌های واگیردار در مراکز حضور دارند، البته این نکته را هم یادآوری کنم که در مراکز مراقبت سلامت کار درمانی انجام نمی‌شود و اگر بیماری نیاز به خدمات درمانی داشته باشند به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی می‌گوید: این طرح در تمام کشور و به‌ویژه در پایتخت آغازشده است و مردم اگر به مراکزی که اعلام کردیم مراجعه کنند پذیرش می‌شوند. البته ذکر این نکته ضروری است که مراکز مراقبتی سلامت بیمارستان نیست و قرار نیست کار درمان در آنجا انجام شود یعنی کسی که در منزل خودش امکان جداسازی نداشته را به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند و از سایر افراد سالم جدا می‌شود.

امید است  با همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای این طرح بتوان این بیماری را بهتر از گذشته کنترل کرد و بار بیماری، آمار مبتلایان و مرگ و میر کاهش یافته و اجرای این طرح گامی در جهت کمک به کادر خسته و فداکار بهداشت و درمان باشد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۵۴۴
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha