۱۵۷۷۴۲۷۹۴
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، حشمت الله عسگری در حاشیه ستاد تنظیم بازار استان تهران افزود: عرضه خارج از شبکه و با نرخ غیر مصوب که ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان ممنوع است و قطعه بندی و عرضه به شیوه جدید مرغ نیز خارج از این قاعده نبوده و مستثنا نیست.

وی اعلام کرد: میزان مرغی که فروشگاه های زنجیره ای دریافت کرده اند و به صورت قطعه بندی و بشقابی می فروشند، از میزان یک هزار تن مرغ توزیعی نیست.

عسگری تصریح کرد: در صورتی که تداوم روند قطعه بندی و فروش با نرخ جدید در فروشگاه های زنجیره ای را مشاهده کنیم، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، عرضه این محصول در این مراکز را قطع می کنیم.

وی یادآورشد: اینکه برخی واحدهای صنفی و فروشگاه ها مرغ با تعرفه دولتی را بخرند و به صورت قطعه بندی و بشقابی به خریداران عرضه کنند تخلف است و این عرضه کنندگان برخورد می شود.

عسگری با بیان اینکه طی روزهای گذشته با یک هایپر مارکت در پایتخت که اقدام به فروش مرغ دولتی به صورت قطعه بندی می کرد، برخورد شد، اظهارداشت: بیشتر این رویداد در فروشگاه های زنجیره ای است که امکان عرضه بشقابی دارند و خارج از این مراکز کمتر چنین تخلفی مشاهده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: در صورتی که در واحدهای صنفی نیز چنین رویکردی در پیش گرفته شود، تخلف است و در صورت مشاهده با آنان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون در زمینه عرضه مرغ به یک ثبات رسیده ایم، خاطرنشان کرد: طی یک هفته گذشته بیش از ۷۲۰ تن گوشت مرغ به میادین میوه و تره بار تهران تزریق شده است و به همین ترتیب میزان ورودی این کالا افزایش می یابد.

عسگری ادامه داد: موضوع مرغ از نظر ما حل شده است اما کماکان نظارت های ما ادامه دارد و ستاد تنظیم بازار عرضه و فروش آن را به صورت هفتگی رصد و ارزیابی می کند.

مرغ مورد نیاز از استان های همسایه وارد می شود

به گزارش ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به رفع خلا زمانی در تولید و عرضه مرغ در مرغداری های این استان، گفت: هم اکنون بیش از ۷۰۰ تن مرغ عرضه شده در میادین میوه و تره بار این استان از استان های همجوار وارد شده است.

وی با بیان اینکه اکنون این استان ها همراهی بسیار خوبی با تهران دارند، تاکید کرد: در زمینه عرضه و فروش مرغ با قیمت مصوب دیگر مشکلی نیست و بازار تحت نظارت ستاد تنظیم بازار و نهادهای نظارتی قرار دارد.

تخم مرغ بلاتکلیف

عسگری اضافه کرد: اکنون در فروش و عرضه تخم مرغ مشکل داریم، مرغداری های تولیدکننده این محصول ادعای افزایش قیمت را به دلیل افزایش قیمت نهاده ها دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: این ادعا در حالی است که ستاد تنظیم بازار کشور هنوز قیمت نهایی را اعلام نکرده است و از همین رو تا زمانی که این نرخ اعلام نشده، این محصول باید با قیمت ۱۲ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم و ۲۹ هزار تومان به ازای هر شانه به فروش برسد.

وی با اشاره به اینکه به این تعرفه و قیمت گذاری عمل نمی شود و در این میان اختلاف نظر وجود دارد، افزود: این موضوع نهایی نیست و ما امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار ساز و کار جدیدی را تعریف کردیم تا به تبع آن بتوان علاوه بر نظارت بر عرضه محصول نهایی، بر روی قیمت نیز کنترل لازم را داشت.

عسگری شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان متولی دریافت تخم مرغ از مرغداری هایی که دولت به آنها نهاده تحویل داده است، معرفی و به همه مرغداری ها نیز اعلام شد که مرغ و تخم مرغ را تحویل مراکزی که این شرکت معرفی می کند با آدرس مشخص بدهند.

این مقام مسئول به ادعای برخی مرغداران مبنی بر اعلام نشدن محل تحویل مرغ تولیدی برای فروش در بازار اشاره و تصریح کرد: عجیب است که مرغدار تهرانی نمی تواند بازاری برای فروش پیدا کند چون همه مرغ های وارد شده از دیگر استان ها به آسانی به فروش می رسند و عرضه می شوند.

وی اعلام کرد: به طور طبیعی هر مرغداری تخم گذاری که محصول خود را به شرکت پشتیبانی دام برای عرضه و فروش در بازار تحویل ندهد، بدون شک نهاده های جدید به آنان عرضه نمی شود.

ابهام در عرضه مرغداری های دریافت کننده نهاده دولتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: اکنون ابهامی وجود دارد که قابل چشم پوشی نیست چون وزارت جهاد کشاورزی اعلام می کند که ۱۰۰ درصد نهاده مورد نیاز مرغداری ها را تامین نکرده است و این رقم در حد ۷۰ درصد محسوب می شود.

وی افزود: وقتی ۷۰ درصد نهاده را تامین کرده است، یعنی مرغداری هایی که در لیست ۳۰ درصدی برای دریافت نکردن نهاده هستند، این محصول را به صورت آزاد باید خریداری کرده باشند و در نهایت باید محصول خود را با قیمت بالاتری عرضه کنند در حالی که تکلیف این تولیدکنندگان مشخص نیست.
کد خبر: ۲۵۵۳
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha